Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Eivor, du verkar insatt och balanserad. Dina åsikter är gängse i varje debatt gällande skolor och mobbing. Men enligt mig så leder dessa åsikter inte till någon märkbar lösning, vare sig för skolan, lärarna eller eleverna. Bakom utbildning- och resursfrågor göms i dag de flesta individers tillkortakommande. Har utbildat chefer i ALNA-PAN-frågor på ett större företag, vid varje undfallande i agerandet, åberopade de ansvariga "jag kräver mer utbildning". Engagemang, lidelse för ämne och uppgifter är den stora resursbristen. Du saknar skolvärdinnor, jag saknar några med auktoritet. Eivor, bakom de svenska genusneutrala tituleringarna, ligger en politisk diskurs för att dölja sådana genetiska brister som auktoritet och respekt. Varför tror du att vi bara har lärare här i landet? När jag gick i skolan fanns det ett kvinnligt kön och i sin yrkesutövning kallades dessa för lärarinnor. Avslutar kort om mobbing: Beklagar vårt svenska samhälle som inte har sociala nätverk hemma och i skolan med styrka att omedelbart sätta in verksamma åtgärder mot Måns förövare.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?