Åldrandets ogripbara estetik

Den här tråden diskuterar artikeln Åldrandets ogripbara estetik.
Inlägg #1: Postat: 2011-01-29 21:47:00
GunnarL
Mycket bra skrivet tycker GunnarL som skall jobba tills han är 66 år, dvs. tre år till. Tunga år som jag kunde vara utan, men eftersom arbetsgivaren har bett mig så får jag försöka stå ut. Sen skall jag ägna mig åt att odla rosor och älska med min hustru.
Inlägg #2: Postat: 2011-01-30 01:45:00
Aguirre
Söte Jesus ..så deprimerande...vad gör löneslaveriet med människan..det verkar ju som att jobba till pensionen är det verkligt allvarliga "utanförskapet" jag är 50 men låter jag som artikelförfattaren och GunnarL vid 60 skall jag börja skjuta heroin.
Inlägg #3: Postat: 2011-01-30 11:27:00
Jan Olsson
Skulle platsat som kåseri,i vilken blaska som helst!- Självupplevt? - i vilket fall - roligt skrivet! - "Guds Vrede",Din tid kommer också! - om Du hinner?
Inlägg #4: Postat: 2011-01-30 11:36:00
Mats Persson
Trevligt skrivet. Av ett proffs, förstås. Jag måste vara tydlig med min tacksamhet över att jag har ett roligt, utvecklande och stimulerande arbete. Det är inte alla förunnat. Men jag arbetar ändå primärt för mitt uppehälle. Om jag hade kunnat leva ett ekonomiskt hyggligt liv utan arbete skulle jag omedelbart ställa min plats till förfogande. Även om det skulle inträffa imorgon! Så risken är nog stor för min del, Aguirre. Du får höra av Dig om knappt tio år så kan vi kanske inleda ett Joint venture - jag bor ju nära bron och kan ta hem vår dagliga dos.
Inlägg #5: Postat: 2011-01-30 11:54:00
Aguirre
Tack Mats... :- Vi kommer att ställa till de första viltolyckorna med rullatorer. Hur får man en schysst stereo inmonterad i rullatorn ?..känner att vi har en del planering här.
Inlägg #6: Postat: 2011-01-30 12:04:00
Aguirre
Jan...min massiva genetiska belastning tyder på att jag blir 87..minst, om min riskbenägenhet inte påskyndar förloppet.Heroinet lär väl kapa nåt år :-...Jag är nästan fullt övertygad om att min tid kommer..men då ser jag fram emot att få vara ännu MER av den jag är idag...inte en restprodukt som trillat i samhällets papperskorg. Jag nöjer mig inte med progressiva glasögon..jag vill vara progressiv allt igenom :-
Laddar...