Problem med vindkraft negligeras i jakt på miljövänlig energi

Showing page 4 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #61: Postat: 2011-07-12 15:50:00
Lennie Tofft
#54. "Skulle man kunna använda energin i våra känslor till att driva ett fordon..". Vad jag läst så finns det utomjordiska kulturer som driver sina rymdskepp med tankekraft som lagras i eller förstärks med kristaller.
Inlägg #62: Postat: 2011-07-12 15:52:00
Lennie Tofft
#41 "om du överför rörelseenergin hos 1 kg med farten 1 m/s till 0,1 kg så måste hastigheten bli roten ur 10 3,16 m/s och inte 10 m/s"

Ja, men nu var det inte överföring av rörelseenergin jag pratade om, utan av rörelsemängden, vilket är en helt annan sak, som sagt, läs på!
Inlägg #63: Postat: 2011-07-12 15:54:00
Lennie Tofft
#49 Aguirre. Finns ju Reidar Finsrud i Norge. Han säger sig ha byggt en evighetsmaskin, finns upplagd på youtube också.... Du kan ju be honom om en ritning ;-
Inlägg #64: Postat: 2011-07-12 16:13:00
CMO
#41 & #62 Forskarna "Tödde och Mödde" diskuterar den klassiska mekanikens mysterier. Tyvärr tror jag inte det hjälper att "läsa på" för någon av er...
Inlägg #65: Postat: 2011-07-12 16:14:00
Jan Olsson
Säger sig? - Blahablaha!!
Inlägg #66: Postat: 2011-07-12 16:19:00
CMO
Elastic collision calculator: Länk: convertalot.com Fast den är nog programmerad av satanisterna/sionisterna, stryk det som ej önskas
Inlägg #67: Postat: 2011-07-12 16:59:00
Lennie Tofft
CMO. Kalkylatorn verkar stämma, men den beräknar bara en överföring av rörelsemängden som är partiell. Vad jag syftat på i mitt resonemang är en total överföring av hela rörelsemängden. Rent mekaniskt går det att åstadkomma, även om överföringen av rörelsemängd inte beter sig på det sättet när kroppar krockar med varandra.
Inlägg #68: Postat: 2011-07-12 17:08:00
CMO
Varför skulle hela rörelsemängden överföras? Om ett 1 kg klot träffar ett 100g klot tvärstannnar det tyngre klotet då? Vad händer om det mindre klotet är 10g eller 1g? Elastisk kollision kräver att rörelsemängd och rörelseenergi är konstant bevarad inom systemet dvs för båda kloten.
Inlägg #69: Postat: 2011-07-12 17:16:00
Jan Olsson
Akta er bara så inte det kommer en energitjuv och snor hela skiten av er! - Då sitter Ni där med edra klot! - Tänk också på vad som kan hända,om 1Kg-klotet träffar edra 2 små klot? - Hahaha!!
Inlägg #70: Postat: 2011-07-12 18:24:00
Lennie Tofft
Jag har läst om forskare som har lyckats åstadkomma en total överföring av rörelsemängd från ett större till ett mindre föremål. Exakt hur de gått tillväga vet jag inte, men rent spontant känner jag att det inte ska vara särskilt svårt att åstadkomma, t.ex. med någon form av utväxling/hävstångseffekt/vridmoment.
Inlägg #71: Postat: 2011-07-12 18:34:00
Jocke S-43
70 Nej det är lätt som en plätta! Man häver bara stekjärnet upp i luften, samt avstannar plötsligt rörelsen. Och upp flyger den överraskade plättan fritt!
Det svåra är att få plättan att vända i luften, och komma ner på stekjärnet igen! Men dessa två moment är ju utanför exemplet i 70.
Inlägg #72: Postat: 2011-07-12 19:39:00
CMO
#70 Lycka till med forskningen Lennie. Nobelpriset hägrar, om inte sionist/satanisterna lägger krokben förstås...
Inlägg #73: Postat: 2011-07-12 19:49:00
Dag Nilsson
#70 - Visst bör det gå med en hävstång med utväxlingsförhållande 1:10. Om 1 kg träffar med hastighet 1 m/s vid änden av korta delen som kommer den att kunna accelerera upp en vikt på 0.1 kg till hastigheten 3.16 m/s om den befinner sig vid änden av den långa delen. Då har 1 kilosvikten stannat och all rörelseenergi har tagits över av vikten på 0.1 kg. Var finns den tillkommande "fria energin"?
Inlägg #74: Postat: 2011-07-12 23:00:00
Lennie Tofft
Dag, när kroppar krockar med varandra, och sannolikt jag är ingen fysikprofessor även i det fall som du beskriver, så är det inte rörelseenergin som överförs, utan rörelsemängden, vilken beräknas med m*v i stället för 1/2 * m * v2 som rörelseenergin. Se Länk: sv.wikipedia.org . När kroppar med olika massa krockar med varandra, så överföres i normala fall inte hela rörelsemängden, vilket gör att rörelseenergin bevaras och varken ökar eller minskar. SKulle man däremot lyckas överföra hela rörelsemängden på en gång, då skulle man lyckas få rörelseenergin att antingen minska om ett mindre objekt korkckar med ett större, eller att öka och därmed skapa energi ur tomma intet när ett större objekts rörelsemängd överförs till ett mindre.
Inlägg #75: Postat: 2011-07-12 23:11:00
Dippen
Jag är heller ingen fysikprofessor men så mycket har jag förstått att summan av muppteorier är konstant.
Obevisbara.
Inlägg #76: Postat: 2011-07-12 23:17:00
Lennie Tofft
#72 CMO Satanisterna/sionisterna har nog redan lagt krokben tillräckligt för mig så de börjar tröttna... Har ju hackat telenätet och epostkonton för personer jag känner och skurit av kontakt med i princip alla mina vänner. Det är vad följden kan bli om du vet för mycket eller "fel" saker, eller om du har "fel" målsättning här iu livet t.ex. att förbättra världen. Men det kan jag lova dig, att ingenting kommer att kunna stoppa mig, eller rättare sagt oss hela mänskligheten.
Inlägg #77: Postat: 2011-07-12 23:22:00
Dippen
#76 Ja visst tjenare, du lever i en fantasivärld för fan, sök hjälp.
Inlägg #78: Postat: 2011-07-12 23:23:00
Leif Erlingsson
Ang. krokben, läs detta levnadsöde:  Wade Frazier, Länk: ahealedplanet.net
Inlägg #79: Postat: 2011-07-12 23:27:00
Leif Erlingsson
Dippen hann emellan.  Min kommentar var ett respektfullt svar på Lennie Tofft #76.  Lennie har för övrigt rätt, inget kommer att kunna stoppa mänskligheten.
Inlägg #80: Postat: 2011-11-20 22:26:00
Karin Holmberg
Lennie Tofft Inlägg #26 "ljudföroreningar". Det var ett bra ord. Om människor mår dåligt här och nu - som det är uppenbart att många gör av att bo nära ett vindkraftverk - så är det alltså ett allvarligt miljöproblem "i sig". Detta negligeras. Beslut om vindkraftverk tas av politiska beslutsfattare som troligtvis inte behöver bo bredvid vindkraftverk själva. Sen när vindkraftverken kommer i bygden så får man uppleva de verkliga problemen med det. Jag tycker det verkar vedervärdigt att bo i närheten av vindmöllorna då det gäller det monotona bullret det för med sig. Själv är jag överkänslig för sådant. Hur ska det då inte vara för "normala" människor som säger att de lider av bullret. Det pratas ju så mycket om att vi inte ska utsätta människor för en viss typ av buller, för det är skadligt. Men med vindkraftverk ser vi tydligen genom fingrarna på den punkten. Eftersom det är så viktigt att visa från politiskt håll att man åtar sig sina miljöåtagande, och kan framstå som så miljövänlig och politisk korrekt man vill vara inför folkmassorna. Detta är viktigare, och så lämnar man folk i sticket med deras protestlistor, de som har upptäckt realiteten med att bo i närheten av vindkraft. Och det handlar ju inte bara om bullret då som jag skulle kunna tänka mig att jag skulle må riktigt dåligt av. Det handlar om hur hela välbefinnandet blir i närheten av dessa schabrak. De förorenar miljön här och nu. De tar kål på närheten till miljön här och nu. Å vips har vi skapat ett nytt miljöproblem, men av lite annan art. Jag tycker det gäller att se detta. Miljöproblem gäller både vår Moder jords framtid, men de måste även gälla här och nu. Så tycker iallafall jag.
Detta tillagt då med forskare som säger att dessa vindkraftverk avhjälper inte miljöproblemen globalt sett. Vi måste arbeta på annat sätt än med dessa vindmöllor.
Showing page 4 of 4: 1  2  3  4
Laddar...