Framtidsprognoser är rena skämten

Den här tråden diskuterar artikeln Framtidsprognoser är rena skämten.
Inlägg #1: Postat: 2011-01-16 16:43:00
Aguirre
Du vet väl att regeringen inte kallar det Ledighet eller Semester längre...Nu skall det heta Temporärt Utanförskap.
Inlägg #2: Postat: 2011-01-16 19:04:00
Lordchaos
jag är i alla fall glad att regeringen kämpar för min rätt att få jobba tills jag är 77, på samma sätt som de kämpat för min rätt att få tillgodogöra mig alla yrkesverksamma år som pensionsgrundande istället för bara de femton bästa, eller har jag fått nåt om bakfoten :-
Inlägg #3: Postat: 2011-01-16 20:25:00
Aguirre
bockfoten kanske....:- Ja...regeringen ligger i, men de andra vill ha Arbete åt alla till varje pris också... och när väl di äldste får jobba så länge de kan...så kommer väl det goda arbetet att omfatta även de söta små barnen...de skall inte få hållas i utanförskap heller tycker jag. :-
Inlägg #4: Postat: 2011-01-17 07:53:00
Aguirre
Läste för kanske 25-år sedan en skrift som Sekretariatet för Framtidstudier gav ut under ledning av Lorenz Lyttkens...där beskrevs den utveckling vi sett i Sverige rätt bra, i många visionära punkter..framförallt lanseringen av Arbetslinjen och ihopbuntningen Utanförskap. Så framtidsstudier kan vara rätt bra ibland. Fast rent logiskt hänger det inte ihop, hur studerar man nåt som inte ännu existerar.
Inlägg #5: Postat: 2011-01-17 19:30:00
Pia I
"att räkna ut framtiden för Sveriges befolkning är omöjligt. Vi är offer för regeringen och marknadskrafterna" Håller med författaren.
Laddar...