Bättre att läsa Sourze än Bibeln

Den här tråden diskuterar artikeln Bättre att läsa Sourze än Bibeln.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2011-01-12 14:17:00
Aguirre
Helt rätt, Oh Bibelsprängde, Tagen och äten och dricken av detta, detta är mitt kött och blod. Sa Jesus själv ju :- Makabert att jag är kristen tänkte jag..de flesta av mina historiska idoler är kristna eller fritänkare, avrättade av de som styrt kristenheten. Jag ligger lågt..jag misstänker att det luktar bannbulla om jag når påven. Herrens frid
Inlägg #42: Postat: 2011-01-12 16:35:00
Bizon
Annars är det nog rätt tid att sätta in en eller anna stöt mot påveskapet - han börjar ju redan flagga för sin pension - tror han tröttnat på sin kyrkas tröghet - helt unikt sa han att kondom i vissa situationer kunde vara godtagbart - vad jag vet så är det väl just i vissa situationer som kondom används. Fast jag vet ju inte riktigt hur frekventa dessa situationer är i vatikanen.
Inlägg #43: Postat: 2011-01-12 20:57:00
Sankte Pär
#27 Pia, oj vad du var snarstucken, det var inte illa menat, jag försökte bara vara rolig men uppenbarligen missade jag målet till skillnad från terroristerna i passagerarplanen. Förlåt Dag,mseder,open & Co de fjärrstyrda planen UTAN passagerare menade jag förstås.
Du får en virtuell kram och hoppas att du förlåter mig för mitt plumpa skälmstycke. //fd Per Person P.s tack för det fina namnförslaget D.s
Inlägg #44: Postat: 2011-01-13 23:41:00
Bizon
Religionsfilosofi intresserar mej av det skälet att religion så som den utmejslats genom tiderna inte bara har diverse moraliska budskap och maningar som kan anpassas inte bara till det enskilda personliga livets väg och handlingsval utan även i manipulativt syfte kan användas för styrning av den mänskliga massan som genom sin religion fått en grundindoktrinering vilken skickligt kan användas/nyttjas i för makthavare och andra önskade syften. Mångkultur och religionsblandning kan sägas hota effektiviteten i en sådan styrningsambition - vilket gör att just mångkultur och religionsblandning är att föredra framför monoreligiösa och monoetniska populationer, men innebär risk för religions och etniskt betingade konfliktsituationer. ---- Samma sak gäller motstridiga ideologiska inslag i befolkningen - särskilt vad gäller socioekonomisk standard där alltför stora spann ökar klassmedvetandet och aggressionen mellan klasserna. ---------- Personligen är jag för en avveckling av religioner som bättre skulle kunna ersättas med personligt betingad andlighet utan dogmatik eller underkastelsesyndrom så som nu är fallet för de flesta religioner.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...