Vargen har aldrig varit utrotningshotad

Den här tråden diskuterar artikeln Vargen har aldrig varit utrotningshotad.
Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2011-01-13 17:49:00
Lasse i Gatan
#12/Inger/ Citat:"R e d a n 55 innehållslösa motioner". Kan du presentera någon innehållslös motion som SD lagt fram i riksdagen.
Inlägg #22: Postat: 2011-01-13 18:04:00
mats hägglöf
Lasse i Gatan ¤21: Eftersom det är jag som meddelat, att 55 motioner redan presterats av SD och Inger värderat dem till värdelösa vill jag gå emellan och meddela Lasse i Gatan att jag efter förfrågan via ett mail från en ledamot i SD:s förbundsstyrelse fått uppgiften om aantalet motioner inklusive denne persons kommentar att han/hon är mycket besviken över innehållet i relation till min vargartkel. Jag lämnar ej ut namnet på ifrågavarande, men om Du propsar via mail till mig skall jag fråga om Du kan få det namnet.
Inlägg #23: Postat: 2011-01-13 18:35:00
Inger Olsson
#21 "Lasse i gatan": DEN gubben gick inte! Tror du att jag är reklampelare för SD och tar f r i v i l l i g t upp deras motioner? /// Men jag ska delge dig vad jag tycker om SD: s politiska metodik rävspel; att inte i förväg tala om vad de tänker rösta på i Riksdagen. Sådana ska i n t e vara politiker, då de föraktfullt visar på att de inte ens har tagit frågorna på seriöst allvar gn att diskutera frågorna "öppet" på egen grund. Dock är agerandet av SD: s riksdagsmän logiskt, med tanke på att SD vill stänga igen butiken Sverige för omvärlden...
Inlägg #24: Postat: 2011-01-13 19:37:00
Lasse i Gatan
#23/Inger/ Har du överhuvudtaget läst deras motioner och var någonstans har du tagit del av innehållet? Du har väldigt svårt att acceptera demokratiska spelregler, när ett parti som SD blivit invald i den Svenska Riksdagen. Varför tror du att den typen av partier uppstår,fundera på det ett tag. Du får nog vänja dig vid att SD har blivit inröstade i ett demokratiskt val. Upp till bevis, presentera en värdelös motion och kan du inte det, är lika bra att du inte uttalar dig i frågan. I färskt minne vet vi hur det gick till när sossarna röstade för att inte höja A-kassan trots att det var en valfråga för deras del och på så vis gå ihop med regeringen för att utestänga SD i denna fråga. Om SD mörkar blir det svårare för de andra partierna att kohandla med varandra. Så enkelt är det lilla Inger.
Inlägg #25: Postat: 2011-01-13 20:08:00
Inger Olsson
#24 Vem som helst kan ta del av SD: s, och andra partiers, motioner gn www.regeringen.se. Svårare än så är det inte. /// Låt oss tala tydligt: Ett parti som står för att hämma den första friheten av alla och som är en f ö r u t s ä t t n i n g för alla andra sådana - rörelsefriheten! - vinner i n t e min respekt. /// Din uppfattning om alla andra partiers "mörkläggning" i sakfrågor är ytterst personlig. Däremot är SD: s agerande knappast en demokratisk höjdare.
Inlägg #26: Postat: 2011-01-13 20:55:00
Inger Olsson
Lille "Lasse i gatan": gick du in på länken? ;- #25 Nej, det var inte snällt... Här länken till regeringen: www.regeringen.se och under "publikationer" kan de, som är intresserade, ta del av SD: s motioner. Om man nu är intresserad.
Inlägg #27: Postat: 2011-01-13 22:22:00
Lasse i Gatan
#26/Inger/ Du verkar ha det svårt med att få fram en fungerande länk, sitter du på ett utedass och skriver, måste du ta av dig vantarna för att trycka på rätt kran. Men jag ska hjälpa dig med länken lilla Inger så kan du läsa motionerna i lugn och ro.Länk: riksdagen.se
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...