|
Inlägg #1: Postat: 2011-01-04 15:22:00
|
|
olo |
Min fempunktslista för sänkta elpriser:
1. Återförstatliga elmarknaden.
2. Återförstatliga elmarknaden.
3. Återförstatliga elmarknaden.
4. Återförstatliga elmarknaden.
5. Återförstatliga elmarknaden.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2011-01-04 15:36:00
|
|
Aguirre |
Staten/Marknaden/ ? Avskaffa "marknaden" helt istället.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2011-01-05 10:33:00
|
|
olo |
Ja, i vilket fall så bör elmarknaden upphöra och staten, d.v.s. vi, äga elproduktionen. Jag har inte sett någon som kunnat visa vad som skulle ha blivit bättre av privatiseringen. Däremot har det blivit otroligt mycket dyrare.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2011-01-05 11:05:00
|
|
Leif-Arne |
Nåja, tror inte enerskiskatt, elcertifikat, MOMS blir så speciellt mycket annorlunda om allt förstatligades. För övrigt så är ju den största aktören statlig, förmodligen håller då denna statliga aktör de lägsta elpriserna,.... eller hur?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2011-01-05 19:09:00
|
|
Leif E Ström |
Det är inte frågan om vi skall ha lika många vindsnurror som Jylland för vi få samma kostnader för samma energislag. Vi skall enbart ha fungerande statlig kärn- och vattenkraft som energiproduktion. Då får vi samtidigt en transparans för produktionskostnader och statliga vinster. Inget har hänt sedaan jag skrev artikeln om Svenska Enron i våras Länk: sourze.se
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2011-01-05 19:17:00
|
|
Aguirre |
För dem som tycker det är ett tekniskt framsteg att elda en gammal tryckkokare med uran så är det gyllne tider nu. Min foliehatt får väl göras om till en foliekostym i bly om dessa primitiva bomber får köras som vanligt. upprepat från kärnkraftsartikeln som flyter ihop här
|
| |