| Inlägg #21: Postat: 2010-12-14 00:18:00 | |
|
mad prophet |
Menat till patrik #14... läs på lite min gode herre....
|
| Inlägg #22: Postat: 2010-12-14 00:22:00 | |
|
mad prophet |
#14 Cia är inte bättre dom heller... Länk: serendipity.li
|
| Inlägg #23: Postat: 2010-12-14 00:28:00 | |
|
mad prophet |
#14 om du kontrar döda människor jämt emot olika organisationer så har du en självklar siffra ganska snabbt uträknat. Skillnaden mellan dessa terrorister är att den ena parten offrar sig själva för att ta med sig et par st av sina motståndare och de andra använder luftvärnsrobotar och utplånar hela byar och städer flyger runt med helikoptrar och peprar bilat med familjer... så fort jag hittar den källan igen ska du få se den....
|
| Inlägg #24: Postat: 2010-12-14 00:37:00 | |
|
mad prophet |
Här har du en liten lista med terroristeroch hur mycket de har terroriserat.... Länk: worldstatesmen.org Sen kan du gå in på wikileaks och se de 90000 dokument amerikanarna och hur de har mördat människor KONTRA....
|
| Inlägg #25: Postat: 2010-12-14 00:43:00 | |
|
mad prophet |
#14 Hur många va det som dog i hiroshima och nagasaki? Vem va det som fällde de terroristbomberna va det muslimerna det med?....
|
| Inlägg #26: Postat: 2010-12-14 07:36:00 | |
|
Pia I |
Vietnamkriget var fruktansvärt, likaså Irakkriget som ingen i världen ville ha. Men sen finns de dom som vill ha de här krigen.
|
| Inlägg #27: Postat: 2010-12-14 10:56:00 | |
|
Patrik |
Snillen spekulerar.. he he..
|
| Inlägg #28: Postat: 2010-12-14 11:39:00 | |
|
Pia I |
Ok! kalla mig ett snille, men en sak fick jag rätt i, i alla fall! Och det är att alla religioner förespråkar kärlek, alla! Det tycker de sanna muslimerna också! En kille från mellanöstern skrev det i Metro i dag, en muslim, och det spelar ingen roll om det är EN, som tycker så just nu, det finns många mer därute..he heh... |
| Inlägg #29: Postat: 2010-12-14 12:07:00 | |
|
Karin Holmberg |
Eh, ursäkta, det här var faktiskt en urusel analys.
Vad gick den ut på? Begrep du det själv ens? Du tycker det att det är Lars Wiiks fel att det begås terrordåd? Det var det enda jag lyckas få ut av artikeln möjligtvis. Ja, den åsikten håller terroristerna fullständigt med dig om. Förklaringen är den motsatta däremot. Lars Wiiks kan ingå som en demonstration i att fundamentalism i Sverige är fullständigt oacceptabelt och vi måste tydligare visa nolltolerans mot det. Folk som visar tendenser till fundamentalism borde omedelbart utvisas från Sverige. Även om det är svårdefinierbart så borde fundamentalism vara olagligt. Fundamentalism är det att ge sig på Lars Wiiks och säga att det han gjorde var felaktigt. Det han gjorde är inte felaktigt i vårt öppna samhälle. Att ge sig på vårt öppna samhälle är fundamentalism. Muslimer flyr fundamentalistiska muslimer. De fundamentalistiska muslimer som jagar andra, ska vi jaga. |
| Inlägg #30: Postat: 2010-12-14 18:30:00 | |
|
Pia I |
Så du tycker att det är ok. att skymfa olika religioner, som man själv inte tillhör? Det tycker inte jag. En av orsakerna till bombdådet, påstods ju vara just Lars Vilks teckning. Spelar ingen roll om vi bor i en demokrati, det är i alla fall inte ok. att göra eller säga vad som helst, tycker jag. Då kunde jag ju kalla DIG vad som helst och säga,det här är en demokrati, så jag får säga vad jag vill? Vi i Sverige, kan ta en skymfning av bibeln med ett smil på läpparna, men alla kan inte det. Vda jag menar, är att man får välja sina strider, som jag sa förut. Sen kan ju du göra vad du vill i skydd av demokratin. Det känns väl skönt? |
| Inlägg #31: Postat: 2010-12-14 18:36:00 | |
|
Pia I |
Föresten tycker jag inte alls att det är Lars Vilks fel att dådet begicks. Har jag aldrig sagt. Du läste dåligt!
Måste man göra en analys av läget hela tiden? Ska man ha en encyklopedia beredd då? Jag tycker Carl Bildt hade bäst mål i mun efter dådet och skulle passa bäst till president. Jag säger president, för jag tycker det låter snyggare än stadsminister. Hur insatt ska man vara för att bli accepterad, om man skriver en artikel? Får man ha en åsikt utan att göra research? Får man vara spontan? Inte säkert. |
| Inlägg #32: Postat: 2010-12-14 18:57:00 | |
|
Pia I |
Poängen har HÖJTS till 1,5!!! undrar varför??
|
| Inlägg #33: Postat: 2010-12-14 22:48:00 | |
|
Pia I |
1,7!
|
| Inlägg #34: Postat: 2010-12-15 01:16:00 | |
|
en besviken muslim |
som en muslim jag är mot hans metod för att ytra sin vräde mot förnedring av muslimer ,när jag lysnade på hans budskap då första budskapet var mot hunden larsvilks och vi alla muslimer är mot hans provokation mot muslimer och denna är inga yttrande frihet och andra budskap att dra svenska trupper från afganistan alla muslimer håller med det tänk om sverige ockuperas av ryska trupper ? sista budskapet var att muslimerna förnedras i samhället och detta är rätt och jag undrar är det inte dags för politiker och beslutfatterna sist individer att tänka djupt på detta problem är det inte dags att lysna på muslimer eftersom vi är en del av samhället och våra barn är en del av barnen i samhället
Har ni tänkt på de provokation som hunden larsvilks gör mot muslimer? eftersom ni är inte troende så ni begripper inte denna känsla därför acceptera vi aldrig att någon förnedrar våra profetfrid vara över honomvilken yttrande frihet man påstår denna hundlars vilks visar bara nakna bilder varför vågar han inte komma och sitta med muslimer och debattera om det? vi har krävd men han vågar inte eftersom hans påstående är grundlös vi har bott här sedan 80-talet och vi har aldrig behandalts som vi behandlas nu ? vad har händ ? vad är som har gått fel? politikerna gör ingenting och sist wikileaks avslöjande av den falska friheten och demokraten som usa och väst påstår det blev oljan på elden är det inte dags att man sluta med denna förnedrsnadet |
| Inlägg #35: Postat: 2010-12-15 10:52:00 | |
|
Patrik |
" vi har krävd men han vågar inte eftersom hans påstående är grundlös vi har bott här sedan 80-talet och vi har aldrig behandalts som vi behandlas nu ? vad har händ ? vad är som har gått fel?"
Kan du inte förstå att en grundpelare i väst är att man får ha korkade åsikter? Om Viks är barnslig och kluddar bilder som du inte gillar så är det inget regeringen skall blanda sig i. Sluta ropa på förbud och inblandning av regeringen hela tiden. Statens roll i väst är inte att sätta munkavel på folk, eftersom att göra så i förlängningen innebär ett hot mot demokratin. Om det inte passar så flytta tillbaka till en totalitär stat där obekväma åsikter straffas hårt. Sitt inte och gnäll i ett land över hur hemskt det är att alla har så mycket frihet, samtidigt som du själv har nytta av denna frihet. Det hade ju t.ex kunnat vara så att du inte hade rätt att prektisera din religion alls i Sverige, eller hur? Med din rätt att praktisera din religion i Sverige kommer även rätten för andra att ha sina avvikande åsikter, hur illa du än tycker om deras åsikter. |
| Inlägg #36: Postat: 2010-12-16 02:30:00 | |
|
en besviken muslim |
Patrik det verkar att du levar inte i verkilgheten så är det med dölda rasisiter du skrev :Om Viks är barnslig och kluddar bilder som du inte gillar så är det inget regeringen skall blanda sig i. varför regeringen har blandat sig i palme mordet och i Estonia katastrofen och de har inte låtit fakta ska komma fram och samma med Tsunami som regeringen har stoppat rapporter och de hemliga samarbete med cia mot gripandet av vanliga muslimer mm tror du att det här är demokratin bara mot mmuslimer eller och sedan sägar du att vi ska åka hem det här är sd:s budskap och vi muslimer har kommit här för att stanna och jobba och betala skatt och kritisera som du stakers patrik Sverige har skrivit under geneve föredraget om flyktingar och du kan inte tysta oss bara för att vi har kommit hit sluta med dina barnsliga åsikter vi har rätt och kritisera och säga vad vi tycker
|
| Inlägg #37: Postat: 2010-12-16 13:33:00 | |
|
Pia I |
Jo, men du glömmer att Sverige är inget muslimskt land! Det räknas som kristet.Vi varken kan eller vill ta in en muslimsk livsstil i våra hem. Det är vi inte födda med. Det är helt naturligt.Och som vi sagt tidigare, så blir även kristna i hela världen påhoppade dagligen för sin tro. Man får ta hänsyn och inte komma med dödshot, för att en person har en åsikt,som man gjort mot Vilks bla. Där ligger en stor rädsla, som inte behöver tvingas på oss, som inte har en sån rädsla. Däremot kan man be om ursäkt, om man sårat någon och försöka ställa allt till rätta. Men Vilks får väl tro vad han vill, i alla fall i Sverige. Här kan man tycka olika. Är det svårt att förstå? Ska vi bli straffade för det? |
| Inlägg #38: Postat: 2010-12-17 00:45:00 | |
|
en besviken muslim |
Hej pia
först har jag sagt att jag är mot hans metod för att kritisera men det betyder inte inte ni tvyngar oss att vara tysta för att kritisera och begära våra rättigheter och vi har inte krävd att sveriga blir islamiskt När du säger att sverige ät ett kristet land då är det fel brukar du läsa statistiken om svenska folket mer än 80 är ateister och alla politiker säger att de tror inte på relgion tror du att de ljuger eller det är du som hängar inte med eller du läsar inte tyvärr ni tror att vi är okunniga och det här är som är skrivet i de flesta tidningar när de berättar om statistiken har du funderat på varför kyrkorna är till salu prästerna säger att de får inte så många besökare därför ville de sälja kyrkorna som sagt vi ska kritisera och kräva våra rättighet enligt svenska lag |
| Inlägg #39: Postat: 2010-12-17 10:28:00 | |
|
Pia I |
Varför ska jag som svensk försvara mig för? I den kyrka jag går är det alltid fullt. Det är inte min sak att de flesta svenskar är ateister. Och vad har du med kyrkorna att göra? Det sköter väl svenska kyrkan, hur de ska använda lokalerna. Det finns något som heter process och den processen är inte klar ännu. Vi får se vad det blir.Jag skulle aldrig falla mig in att sitta i ett annat land och prata om förbättringar, som JAG vill ha. Skulle ha respekt för de som skapar samhället där.Det borde du också ha.
|
| Inlägg #40: Postat: 2010-12-17 10:34:00 | |
|
Pia I |
Sverige är fortfarande ett kristet land och vill inte jämföras med islam. Den uppfattningen har inte jag i alla fall. Jag vill inte bli muslim, för det är en religion, som har mycket fördomar om livet, tex. kvinnans situation att dölja sig för männen. Vi har vuxit ifrån sånt i Sverige. Min mormor hade schal på sig och hon dog på tidigt 50-tal.
Sen tar det generationer att komma in i samhället. Tre generationer, har jag lärt mig. Det är en process. Allt beror inte på människor. Teknologin förändrar, tekniken och andra framsteg, förändrar människans villkor. Människans del i världens förändring, är inte alltid så stor. |
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.