Idiotiskt att äta Treo mot cancer

Den här tråden diskuterar artikeln Idiotiskt att äta Treo mot cancer.
Inlägg #1: Postat: 2010-12-11 17:30:00
john callenius
Tyvär är det enda som verkligen hämmar och dödar cancerceller förbjudet att använda. Det till och med botar cancer men det jag inte förstår är varför det är förbjudet. Det värsta med det hela är att det har målats upp som något extremt farligt för hälsan. Men det varken dödar eller är skadligt om det nu intas i lagom mängd. Existerar inte ett enda dokumenterat dödsfall pga denna växt..
Inlägg #2: Postat: 2010-12-11 18:45:00
Janne B
I media berättas just nu om en stor engelsk undersökning som visar att aktivt deltagande i församlingsliv ökar lyckan genom den gemenskap,vänskap man kan få i en kyrka. Om man är lycklig, harmoniskså minskar säkerty en del sjukdomar. Mej det är inte Gud som botar säger man gång på gång - utan det är gemeskapen, tillhörigheten som är bra för en människa./ Så nu är det bara att fara ut och leta reda på en varm inkluderande församling och må väl ;-. Men det är halt i dag - man kan halka omkull på Livets stig!
Inlägg #3: Postat: 2010-12-11 20:45:00
Sunny fri
Glöm inte bort att t. ex en viss bröstcanser är genetiskt betingad.Hos några av mina systrar är det så.Nu ska systerdottern ta bort brösten i förebyggande syfte.En halvsyrra har klarat sig två gånger,en dog för några år sedan o nu kämpar min lillasyster mot sin canser.Men jaq har en annan mamma än de.
Inlägg #4: Postat: 2010-12-11 21:29:00
john callenius
Du glömde den viktigaste och det som skapar mest cancer i sverige och världen över som även borde toppas på din lista nämligen alkohol. Länk: sv.wikipedia.org
Inlägg #5: Postat: 2010-12-11 21:43:00
Lasse i Gatan
Helt otroligt, inte ett ord om rökning.
Inlägg #6: Postat: 2010-12-12 07:06:00
Stefan Whilde
Om tobaksrökning. Rökning kan minska risken för cancer i tjock- och ändtarmen hos ulcerös kolit-patienter och proctit-patienter som redan är rökare nikotinet skyddar slemhinnorna. Sedan kan rökning säkert också öka risken för cancer, främst i samband med dåligt samvete.
Inlägg #7: Postat: 2010-12-12 07:31:00
Stefan Whilde
Om gener. Jag tror, och det är en högst personlig åsikt, att ärftlighet och genetiska mönster kan brytas med komplementärmedicinsk behandling. Jag har tagit upp ärftlighet på ”öka”-listan, men tror också att rädslan som kommer med vetskapen om ett arv eller genetiskt mönster ställer till det för oss.
Inlägg #8: Postat: 2010-12-12 07:31:00
Stefan Whilde
Om religion. Kyrkor och gemenskap, varför inte? För mig är gud en inre kraft, inte en yttre. Men jag gillar S:t Petrikyrkan i Malmö. Där har jag suttit och andats ut, en bit från mullret och bullret på stadens gator.
Inlägg #9: Postat: 2010-12-12 07:32:00
Stefan Whilde
Om marijuana. Plantan är en naturväxt som så sent som på 1950-talet såldes som medicin på svenska apotek. Ur plantan kan man utvinna viktiga, naturliga substanser. Dessa fungerar till exempel riktigt bra som smärtlindring.
Inlägg #10: Postat: 2010-12-12 07:33:00
Stefan Whilde
Om alkohol. Rött vin minskar risken för cancer, framförallt om det är ett riktigt gott vin. Destruktivt vanesupande kan säkert öka risken för cancer.
Inlägg #11: Postat: 2010-12-12 07:40:00
Lennie Tofft
Strålning? Från t.ex. kärnkraftverk, elledningar, mobilmaster, 3g-master, järnvägsledningar etc. Appropå att frukter motverkar cancer, så beror detta enligt vad jag hört på att frukter innehåller mögelbekämpande ämnen för att förhindra mögel hos sig själva, vilka även kan bekämpa mögel hos människan, t.ex. cancertumörer, vilket är en form av mögel.
Inlägg #12: Postat: 2010-12-12 11:37:00
john callenius
#11 Och solens strålning ger oss cancer det med. Vi kanske helt enkelt borde stänga ner all elektricitet och kommunikationer när vi ändå håller på... De flesta frukter och grönsaker innehåller bekämpningsmedel som orsakar cancer.. Länk: youtube.com MSG E621 är den värsta tillsatsen som finns i de flesta livsmedel och det borde reduceras..
Inlägg #13: Postat: 2010-12-12 12:09:00
open minded
Som vanligt fokuseras det mer på hot från yttre rymden än de verkliga hoten som omger oss här i det vardagliga livet..
Inlägg #14: Postat: 2010-12-12 18:47:00
GunnarL
Hela diskussionen om vad man skall äta och inte äta, dricka och inte dricka, osv. är helsjuk! Det enda vi människor kan vara hundraprocentigt säkra på är att vi skall dö. Om vi sen dör i cancer, hjärtinfarkt eller av ren ålderdomssvaghet är i princip likgiltigt. Om vi så äter enligt läkarvetenskapen, dricker enligt läkarvetenskapen, motionerar enligt läkarvetenskapen, osv. så dör vi lika förbannat! För min personliga del dör jag hellre av någon sjukdom än av ålderdomssvaghet, för det har jag i min närhet nu, och det är inget roligt äventyr! Just nu är för övrigt läkarvetenskapen ytterst frågande till det faktum att fallen av lungcancer ökar trots att rökningen har minskat - men även perfektionisterna skall väl ha något att fundera över.
Inlägg #15: Postat: 2010-12-12 18:55:00
jan brunnegård
KAN NÅGON FÖRKLARA för mig varför jag o många andra irriteras av småflugor i köket, vid vasken, vid frukt osv. Men vid de väldiga frukthögarna på ICA ser jag inte en fluga! Vafalls?
Inlägg #16: Postat: 2010-12-12 19:01:00
jan brunnegård
Stefan W 8 / Jag har i dag lyssnat på gudstjänst fråm Möllevågen? i Malmå Det lät riktigt fint. Var nog bra för min sjuka person...
Inlägg #17: Postat: 2010-12-12 20:04:00
GunnarL
15/ Hej Janne, fruktflugorna kommer i regel fram när frukten börjar bli lite övermogen. Men gör en blandning på lika delar vatten, honung och vinäger och häll i en kopp så kryper de ner där och drunknar. Det är dock inte hundraprocentigt, men flugbeståndet förminskas radikalt. Ett annat recept är at spruta en ansenlig dos Radar i rummet där flugorna befinner sig. Då dör flugorna, men å andra sidan kan man inte äta frukten om man inte dessförinnan förflyttat den ur farozonen.
Inlägg #18: Postat: 2010-12-12 21:58:00
Lennie Tofft
Solens strålning är inte i närheten lika farlig som t.ex. mobilstrålning. Detta beror dels på mobilstrålningens frekvens, och dels på att den är indelad i pulser. Det finns dessutom fler sätt att bota/motverka cancer än de som nämns här ovan. Ett sätt är att oxidera ihjäl cancercellerna. Normala friska celler behöver syre och tål det bra. Däremot cancerceller, bakterier, virus etc tål inte syre, utan oxideras sönder av det. Med hjälp av t.ex. MMS, Magic Mineral Supplement, kan man bota cancer genom att oxidera ihjäl cancercellerna. Det andra sättet är att astralresa till Visdomens tempel i andevärlden, och där bli helad. Visdomens tempel är till för alla, såväl reinkarnerade och icke reinkarnerade. Man vet att visdomens tempel existerar, eftersom flera personer i hypnotiskt tillstånd oberoende av varandra beskrivit minnen av det från sin tid i andevärlden före födseln på Jorden. Behärskar man inte astralresor, kan man färdas dit med hjälp av hypnos.
Laddar...