Inlägg #1: Postat: 2010-12-11 16:38:00
|
Jan Olsson |
Här har Du en själsfrände - men nu kommen upp i åren - kan inte längre flacka och fara - som förr jag gjorde - MEN, mina minnen och hågkomster kan ingen ta ifrån mig - jag lever nu på dem - kan säga med Edith Piaf,jag ångrar ingenting jag gjort - har levat helt och fullt - kan lämna denna världen utan ånger!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2010-12-11 20:53:00
|
Sunny fri |
Du är precis lik min dotter Kia. Hon avskyr fast arbete fast hon jobbar mera än de flesta.Hon o henns man kunde jobba dygnet runt i något halvår för att sedan luffa runt i främmande länder.
men nu har hon efter 35 raskt fått 3 barn o barnledigheten är snart slut.Hon har sonderat terrängen:där hon är anställd nu kan hon få posten som avdelningschef med högre lön o inga helgjob.Men hon har samtidigt själv skrivit runt til stadens olika BB:n o där vill de oxå ha henne.Själv vill hon ha en timtjänst på båda ställena men det kan bli svårt.Hon har arbetat med gamla så länge nu innan dess var det psyket o autistiska barn att hon vill arbeta lite där miraklen sker.Hon lägger in lite studier mellan varven så hon har bra betyg.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2010-12-11 23:48:00
|
ingloz |
Birgitta, den sista meningen du skriver i den här intressanta texten tycker jag är som gjord för dej själv ... Du är en makalös analytiker och som sådan lär du snart hitta det rätta svaret ...
|
|
Inlägg #4: Postat: 2010-12-12 00:37:00
|
Beth4020 |
Sunny: Jag känner en stolthet över att vara som din dotter :-. Även om det tär så är det också en glädje i att inte vara tvungen att tillhöra massan. jag är lite tre år ibland.....kanske rätt så ofta.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2010-12-12 00:38:00
|
Beth4020 |
Ingloz: Att analysera tillhör mitt jag. Att alltid vara självkritisk är också jag, på gott och ont. Det för mig framåt oftast, men ibland bakåt :-
|
|
Inlägg #6: Postat: 2010-12-12 00:39:00
|
Beth4020 |
Jan O: Ännu en själsfrände. tack för det!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2010-12-12 20:50:00
|
lena olsson |
Livsrum är även viktigt för mej, att förfoga över den tid man lever här i denna galna värld. Arbeta som en robbot för bil villa,lyx m,m är inte det riktiga livet.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2010-12-15 21:08:00
|
Beth4020 |
Kan väl säga att saker löst sig för några månader framöver, och det blev inte heltidsjobbet :-
|
|