|
Inlägg #1: Postat: 2010-12-13 07:48:00
|
|
mats hägglöf |
Även kvinnorna förändras och tveklöst är dagens kvinna i första hand gift med sig själv. Ett effektivt sätt att uppnå frid och harmoni är att inte säga emot henne utan att vänta tills hon gör det själv. Och kvinnor kan! Den första kvinna jag gifte mig med möjliggjorde min karriär. Detta i sin tur gjorde det möjligt att gifta mig med kvinna nummer två.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2010-12-13 11:24:00
|
|
Jan Olsson |
Kom att tänka på ett uttryck som "vi" hade i min ungdom,då tyckte "vi" det var häftigt - men,men,tiderna förändras - "INTE ÄLSKA DEJ,MEN ÄLSKA MED DEJ"- på det glada 60-talet var det "inne" att chockera tjejer med "glada" tillrop - liknande detta! - ja,ja,det var då det!!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2010-12-13 20:38:00
|
|
enkelt |
Mina föräldrar älskar varandra fortfarande efter ett långt äktenskap, de är i sanning livskamrater.
"Bättre är att vara två än en, ty de två få större vinning av sin möda. Om någondera faller, så kan ju den andre resa upp sin medbroder. Men ve den ensamme, om han faller och icke en annan finnes, som kan resa upp honom. Likaledes, om två ligga tillsammans, så hava de det varmt; men huru skall den ensamme bliva varm? Och om någon kan slå ned den som är ensam, så hålla dock två stånd mot angriparen. Och en tretvinnad tråd brister icke så snart."
Predikaren 4:9-12
Den tretvinnade tråden ser jag som att det är de två som inbjuder Gud in till sin relation..Utan Guds ingripande, utan att de tillät sig förändras av honom, hade inte mina föräldrar levt tillsammans idag.
För Gud är kärlek och vill bara gott.
Därför är det smärtsamt med relationer som brister och jag vill inte döma den som har hamnat i en sådan situation, men man kan be Gud om hjälp med sin relation..ja, det tror jag på absolut.
Fin artikel Johannes
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2010-12-13 22:00:00
|
|
forsblom |
Mats Hägglöf: Jäkla kille! Jag ger dig fem poäng av fem, plus knäståande ovationer med tillhörande bugningar för din fräcka och roliga bild och text!!! Jag bara bara väntar på din kvinna nummer tre! Ha, ha, ha! Saken är ju den att ingen relation kan överleva utan humor!!!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2010-12-13 22:16:00
|
|
forsblom |
Mats Hägglöf! Nej föresten, jag dubblar och jag ger dig dig tio av tio för bilden på mannen med biki-underdelen. Plus fem för själva poesen!!! Den bilden är ju så jävla skön!!! Eller hur!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2010-12-13 22:58:00
|
|
Pia I |
##
Sen kan man ju leva för andra ideal än att ha en partner?
Det behöver inte alltid vara katastrof.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2010-12-16 19:20:00
|
|
enkelt |
Pia I, jo jag vet de som levt/lever med andra ideal än familjelivet...men kanske det är ett frivilligt val..synd om de som verkligen går och längtar efter en partner men som inte får till det av olika skäl..man tvingas då hitta på något annat sätt att finna livet meningsfullt..och jaa, Johannes, humor är viktigt i relationer, speciellt som livet kan vara !##¤/¤&/"& ibland..
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2011-01-18 01:25:00
|
|
Adam |
Du borde anmäla Sourze för att de censurerat din artikel om homosexuella. jag har försökt läsa den i två veckor men den länken sänder mig bara tillbaka till startsidan...
Sourze har börjat tumma på yttrandefriheten..aja baja Sourze..
PÅ DEM JOHANNES!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2011-03-23 10:39:00
|
|
MDAMZ |
Mats du är en mardröm , du kan bara inte mena allvar med din kommentar? Du skriver som jag tolkar det här att du totalt saknar egen motor att komma fram i livet, utan att det behövs kvinnor för det...jag blir förvirrad! Vem tusan vill ha en man som är otalt hjälplös och inte har förmåga att skapa sitt eget liv och framtid? Hur mycket lurade och blåste du kvinnan ett och två egentligen? Ta nu inte illa upp men mamma är jag till mina barn och inte till mannen i mitt liv.
|
| |