Valt inlägg:
Mina föräldrar älskar varandra fortfarande efter ett långt äktenskap, de är i sanning livskamrater.
"Bättre är att vara två än en, ty de två få större vinning av sin möda. Om någondera faller, så kan ju den andre resa upp sin medbroder. Men ve den ensamme, om han faller och icke en annan finnes, som kan resa upp honom. Likaledes, om två ligga tillsammans, så hava de det varmt; men huru skall den ensamme bliva varm? Och om någon kan slå ned den som är ensam, så hålla dock två stånd mot angriparen. Och en tretvinnad tråd brister icke så snart."
Predikaren 4:9-12
Den tretvinnade tråden ser jag som att det är de två som inbjuder Gud in till sin relation..Utan Guds ingripande, utan att de tillät sig förändras av honom, hade inte mina föräldrar levt tillsammans idag.
För Gud är kärlek och vill bara gott.
Därför är det smärtsamt med relationer som brister och jag vill inte döma den som har hamnat i en sådan situation, men man kan be Gud om hjälp med sin relation..ja, det tror jag på absolut.
Fin artikel Johannes
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?