En vecka av avslöjanden

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2010-12-11 14:50:00
steno
Minister Billström avvisade i riksdagen i fräna ordalag Ohlys propåer att regeringen skulle städa upp i Guantanamo
Inlägg #22: Postat: 2010-12-11 14:51:00
steno
"Jag har städat upp i tre år efter alla Irakflyktingar som vi fått ta hand om. Vi har den största Irakbefolkningen, 120 0000 i Europa"
Inlägg #23: Postat: 2010-12-11 14:55:00
steno
Men i rapporter från USA-ambassadören vill Billström lösa Guantanamofrågan genom FN:s organ och Reinfeldt anger att det bara är en fråga om timing att hjälpa USA med fångarna
Urban Ahlin, S begär USA:s hjälp med att vänfa opinionen i Sverige gentemot Afganistan genom att någon från det landets regering sänds till Sverige
Inlägg #24: Postat: 2010-12-11 14:58:00
steno
Om politikerna anpassar sitt budskap till vad som kan gå hem hos väljarna så kan Moderaternas framgångar snabbt vändas till förlust i val om det skulle uppdagas att de är samla gamla högerparti som bara övertagit sossarnas gamla agenda för att lura väljarna att rösta på dem. En makeover måste vara äkta. Hur mycket ny moderat är det gamla bunkergänget som ff är aktiva?
Inlägg #25: Postat: 2010-12-11 18:27:00
Leif E Ström
Goder afton Steno, så här på lördagskvällen. Har inte frekventerat någon ny lokal på sistone, men har likt alla andra fått mental spis via tomtebruset från Wikileaks. Fy f-n vad trött jag är på all småskalig information om etablerade makthavares förehavanden. Dessa maktens företrädare som oftast är mentala dvärgar civilt, tros tydligen ha någon typ av direktpåverkan för vårt dagliga liv, genom att vi får veta vad de sagt eller gjort. Det är inte individer som politiskt påverkar oss utan utan etablissemanget med pressen i spetsen. Om Reinfeldt är toffelhjälte eller ej är ovikommande, exakta politiska ersättare står ändå i kö. Vad som synligjorts är min återkommande tes hur pressen jobbar. Wikileaks amatörer har på några månader publicerat mer "allmängods", än vad den proffesionellt samlade världspressen åskådliggör på ett år. Statsmakterna slås med näbbar och klor för att dölja det vi redan vet, och pressen har åsidosatt allt som kan rendera obehagligheter i yrkesutövandet.
I had a dream så här på lördagskvällen efter några glas Blossa Saffransglögg: "I mitt drömland beslutar vi allting via handuppräckning". Ju fler som vill vara med desto bättre.
Inlägg #26: Postat: 2010-12-11 20:10:00
steno
Efter en välhängd biff och flera glas Nebiolo så finner jag det bäst att hålla politiken utanför. Giovanni på TV
Inlägg #27: Postat: 2010-12-12 00:58:00
jan brunnegård
Nästa gång jag blir tillfrågad om att bli partiledare så kommer jag att säga NEJ - igen. ;-
Inlägg #28: Postat: 2010-12-13 10:32:00
steno
Och sedan ett självmordsdåd på Drottninggatan i Stockholm...
Inlägg #29: Postat: 2010-12-13 11:03:00
Patrik
"Är det ett bevis på hur demokratin inom ett parti fungerar, att till och med partiledaren och den tilltänkte statsministern måste underordna sig vad partiledningen beslutar? Eller är det exempel på hur man urholkar en ledares auktoritet så att man kan skylla alla misslyckanden på henne?"

Det är väl ett bevis på att hon var en dålig ledare? Om hon inte har med sig de hon skall leda, så är hon ingen ledare längre. Bara en nickedocka.
Inlägg #30: Postat: 2010-12-13 16:22:00
steno
Jadu Patrik men jag känner många organisationer som menar att ledaren ska driva medlemmarnas åsikter beslutade på möten och kongresser
Inlägg #31: Postat: 2010-12-13 17:57:00
jan brunnegård
Frågan är om inte Mona S har förstört SAP:s anseende, firmamärke för avsevärd tid framåt. Betongpartiet var inte bra - men byta åsikter i det mesta efter valet är inte förtroendeingivande...
Inlägg #32: Postat: 2010-12-13 18:28:00
steno
Det är nog många ståndpunkter, ofta motsägande, som behöver omprövas. Fyra partier i ett har någon sosse sagt
Inlägg #33: Postat: 2010-12-13 20:26:00
Patrik
#30: Men om man inte gillar dessa åsikter så får man välja mellan att ta en strid, eller att avgå! Om man gnäller i efterhand så visar man ju bara att man aldrig var en ledare. Nu misstänker jag förståss att det hade gått än värre om Mona hade fått bestämma som hon ville.. "Värre" om man gillar sossarna. Jag är väldigt tacksam att Mona blev partiledare.
Inlägg #34: Postat: 2010-12-14 09:04:00
steno
Ja, hon begärde ju att alla i ledningen skulle ställa sina platser till förfogande och avgick själv eller efter uppmaning...
Inlägg #35: Postat: 2010-12-14 09:30:00
steno
Det märkligaste med Mona Sahlin är att hon efter att valutslaget var klart, hållit de bästa talen sedan hon blev partiledare. Först på valnatten och sedan nu senast inför partimedlemmarna. Var det befrielsen att tvångströjan var av? Nu var hon fri att tala fritt ur hjärtat vad hon tidigare tvingats hålla inne med. Om någon man nu driver samma åsikter som hon nu fört till torgs så har S en chans att komma igen till nästa val
Inlägg #36: Postat: 2010-12-14 10:36:00
jan brunnegård
I MORSE så lät det i radion som om nästa man till Rakning var hela ledningen för Vänsterpartiet - som gjort fem förlustval i rad. DAX att kalla in Gudrun igen???
Inlägg #37: Postat: 2010-12-14 10:58:00
Patrik
Det vore härligt om konduktörn blev ersatt av brännvinsgumman.
Inlägg #38: Postat: 2010-12-14 11:20:00
steno
Det vore konstigt om det inte blir "revolution" inom V efter deras valförlust. Men Gudrun som fortfarande är en skicklig röstdragare är nog körd beroende av det som varit. Men man vet aldrig, hon kunde ju peka på resultat
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...