Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Goder afton Steno, så här på lördagskvällen. Har inte frekventerat någon ny lokal på sistone, men har likt alla andra fått mental spis via tomtebruset från Wikileaks. Fy f-n vad trött jag är på all småskalig information om etablerade makthavares förehavanden. Dessa maktens företrädare som oftast är mentala dvärgar civilt, tros tydligen ha någon typ av direktpåverkan för vårt dagliga liv, genom att vi får veta vad de sagt eller gjort. Det är inte individer som politiskt påverkar oss utan utan etablissemanget med pressen i spetsen. Om Reinfeldt är toffelhjälte eller ej är ovikommande, exakta politiska ersättare står ändå i kö. Vad som synligjorts är min återkommande tes hur pressen jobbar. Wikileaks amatörer har på några månader publicerat mer "allmängods", än vad den proffesionellt samlade världspressen åskådliggör på ett år. Statsmakterna slås med näbbar och klor för att dölja det vi redan vet, och pressen har åsidosatt allt som kan rendera obehagligheter i yrkesutövandet. I had a dream så här på lördagskvällen efter några glas Blossa Saffransglögg: "I mitt drömland beslutar vi allting via handuppräckning". Ju fler som vill vara med desto bättre.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?