Ersätt värnplikten med samhällstjänst

Inlägg #1: Postat: 2010-11-30 18:49:00
Leif E Ström
Thord, jag reste runt i USA i början av 90-talet. Där träffade jag ett antal olika människor med differentierad etnisk bakgrund och utbildning. Kommer särskilt ihåg två indianer som jag träffade separat och vid skilda tillfällen. Bägge härstammade från Tennessee, den ena då med utkomsten från jorden och den andra försörjde sig via höga akademiska betyg. Bägge hade en bestämd uppfattning om livets mening och vad som var livskvalitét. Den ena bedömde sig som jordens lyckligaste, den andre raka motsatsen. Kan du gissa vem som var lycklig? //Förhoppningsvis kommer "den lycklige" få fler kamrater i framtiden än den olycklige. Forskare i USA har nämligen räknat ut att inom 50 år kommer dess landsbygds befolkning öka med mellan 50-70 milj. Detta på grund enormt ökade kostnader för städernas infrastrukturer och energikostnader. Ökningen av arbetstillfällen inom jordbruket kommer uppstå pga av att fosforen inte är förnyelsebar och skyhöga produktionskostnader i bristen på den högeffektiva oljan.
Vem vet våra barnbarn kanske kommer att bli lyckliga svenska bönder i framtiden? Thord ursäkta, men hemvärnet har jag belyst tidigare men mina åsikter druknade i allmän lumparjargong.
Inlägg #2: Postat: 2010-11-30 19:50:00
Aguirre
Det låter ju som ett samhälle där kloka människor hjälps åt för varandras bästa ? Du måste ju inse att här gäller att tjäna en spänn på din nästa hur tusan som helst..va för paradis drömmer du om ? USA vill säkert terroiststämpla dig som du tänker :-
Inlägg #3: Postat: 2010-12-01 19:06:00
EAP
Vår policy på ämnet: 5 Inför värnplikt för nationellt försvar
Sveriges folks bristfälliga utbildning kan på kort sikt dessutom förbättras genom det militära försvarets försorg. Den svenska militärmaktens enda väpnade uppgift är förvisso att försvara det här landets gränser med andra ord: ut ur Afganistan, Tchad och varhelst annars de svanska soldaterna skickats, men militärmakt handlar ju om så mycket mer än bara vapen - vilket USA:s militärhistoria lärt den allmänbildade. Vi kan genom ny och gammal lagstiftning snabbt mobilisera många tusentals soldater för uppgiften att bygga landet: Forskningsprojekt för ny teknik, ingenjörstrupper med fokus på verktygsmaskinsindustri och annan kvalificerad industriarbetskraft kan simultant rent fysiskt bygga infrastruktur och bygga en kunskapsmängd som kommer att avspeglas i yrkeslivet i allmänhet. Låt därför alla svenskar, män och kvinnor, mellan 18-25 bli pliktanslutna till den största kraftsamlingen i landets historia, under 1-2 år, för deras egen, landets och världens allmänna välfärds försvar, mot de krafter som drar oss allt djupare in i ett slags feodalt helvete, kallat globalisering.

hela programet:Länk: larouche.se

från herr askary
Länk: larouche.se
Inlägg #4: Postat: 2010-12-01 20:35:00
Aguirre
" LaRoucherörelsen följer det han kallar "BITE"-modellen Beteende, Information, Tanke och Emotioner/känslor för hur sekter kontrollerar sina medlemmar. "Medlemmarna får inte tänka negativa tankar om LaRouche - så kontrolleras beteendet", säger han. "De får inte prata med före detta
medlemmar eller kritiker som har något negativt att säga - så kontrolleras informationen. Så kan man gå igenom hela BITE-modellen och se att det stämmer"."
jag stötte på EAP på 70-talet...så är det tydligen ännu...sad
Inlägg #5: Postat: 2010-12-01 21:06:00
andreas
#4 du har fel, förmodligen har du använt google som ditt vetenskapliga verktyg. Eller använt HIR metoden. Försök med Kepler gravitationens upptäckare, om du är rädd för att larouche.se etc kommer att hjärntvätta dig. Vi har gjort en film för att hjälpa förvirrade stackare som du: "sanningen om laroucherörelsen" om du vågar kan du titta på den.
Inlägg #6: Postat: 2010-12-02 00:45:00
Aguirre
Citatet var Googlat..det snabbaste sättet att få allmängods.
Slutsaten om EAP var baserad på 35 års erfarenhet av "laroucherörelsen.
Men kör på...det behövs alla kryddor i en gryta.
Laddar...