Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Thord, jag reste runt i USA i början av 90-talet. Där träffade jag ett antal olika människor med differentierad etnisk bakgrund och utbildning. Kommer särskilt ihåg två indianer som jag träffade separat och vid skilda tillfällen. Bägge härstammade från Tennessee, den ena då med utkomsten från jorden och den andra försörjde sig via höga akademiska betyg. Bägge hade en bestämd uppfattning om livets mening och vad som var livskvalitét. Den ena bedömde sig som jordens lyckligaste, den andre raka motsatsen. Kan du gissa vem som var lycklig? //Förhoppningsvis kommer "den lycklige" få fler kamrater i framtiden än den olycklige. Forskare i USA har nämligen räknat ut att inom 50 år kommer dess landsbygds befolkning öka med mellan 50-70 milj. Detta på grund enormt ökade kostnader för städernas infrastrukturer och energikostnader. Ökningen av arbetstillfällen inom jordbruket kommer uppstå pga av att fosforen inte är förnyelsebar och skyhöga produktionskostnader i bristen på den högeffektiva oljan. Vem vet våra barnbarn kanske kommer att bli lyckliga svenska bönder i framtiden? Thord ursäkta, men hemvärnet har jag belyst tidigare men mina åsikter druknade i allmän lumparjargong.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?