Inlägg #1: Postat: 2001-11-10 16:48:00
|
Jonas Söderström |
Påtagligt i de ursäktande artiklar som de f.d. dot.cometerna nu skriver är att de handlar mycket om finansiärer, riskkapitalister, investerare, etc - men mycket lite om de som skulle driva verksamheten: kunderna.
För exempel på hur kunderna behandlades, läs t.ex.
Länk: kornet.nu
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-11-17 18:07:00
|
claes croner |
Tack för en utmärkt artiklar Claes Leo. Jag vet att du vet vad du talar om och det märks. Två snabba anmärkningar bara: det finns undantag som bekräftar regeln om flockbeteende -som f.ö gäller alla yrkesgrupper och journalistkategorier
Undantagen vad gäler kvaliteten i vad de skriver är t ex SvDs Håkan Forsberg, fd Avisens Lars Ahnland och några till.
En viktig förklaring lär ligga i JMKs pensum -forts
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-11-17 18:09:00
|
claes c |
Sist jag kollade bestod JMKs kurser av 6 veckors útbildning´i nationalekonomi med ett par kapitel ur Eklunds ´Vår Ekonomi´. Undra på att journalisterna sedan inte vet vad de skriver om.
Claes Croner
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-11-18 02:31:00
|
Johan V |
Suck. "Fyra gånger årsvinsten..." Jag antar att du aldrig behövt sätta ett värde på ett företag eller en aktie, på allvar - och sätta egna och kunders pengar på spel. Vilket fullständigt nys. Klart som tusan att man kan räkna på andra sätt. Att vinster/kassaflöden som ligger längre än fyra år in i framtiden har betydelse för värdet. Det är extremt tröttsamt att läsa sån här smörja.
|
|