Tidningarnas telegrambyrå - i Israels tjänst?

Den här tråden diskuterar artikeln Tidningarnas telegrambyrå - i Israels tjänst?.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2010-11-16 15:32:00
Inger Olsson
11 röster har redan gett femmor...Hmmm... Sourze har blivit ett gökbo för endera judehat/Antisemitism eller muslimhat/Sverigedemokraterna, pedofil- och EAP: s propaganda?
Inlägg #2: Postat: 2010-11-16 15:39:00
Jan Brunnegård
SÅ länge det det finns kloka, kunniga ,humanistiska person här så kan INGEN förvandla Sourze till varken gökbo eller ormgrop. Med vänlig hälsning.
Inlägg #3: Postat: 2010-11-16 15:59:00
Inger Olsson
Janne: Man kan se hur de agerar i "samlad trupp"... Men jag hoppas innerligt att du har rätt!
Inlägg #4: Postat: 2010-11-16 18:46:00
Andreas Persson
För att kommentera artikeln. TT är lite susbekt, men nyheterna kommer oftast fran Reuters, och jag brzr mig inte om det var ngn med ett judiskt namn som startade det. Grejen är att brittisk filosofisk imperialism dominerar världen, sa sluta skyll pa isreal. Det brittiska imperiet, som nu kallas globaliseringen, kollapsar, och kan dra med sig civilisationen i fördärvet. Om ni tvivlar pa den brittiska doktrinens inflztande sa kolla vad ECB chefen tretin hade att säga om, eller mot, den westfalliska fred som varit grunden för europeisk civilisation under ett par hundra ar. Han upprepade vad Tonz blair sa i chicago 1999: Den westfalliska eran av souveräna nationalstater är över, och ska ersättas med världsregering.
Inlägg #5: Postat: 2010-11-16 19:52:00
andreas
#4: Hector rivas talar om detta triches utspel:Länk: larouchepac.com
Inlägg #6: Postat: 2010-11-16 20:18:00
andreas
Om britterna bör det sägas att de härskar genom att söndra för att använda en klyschasedan de grundade sitt imperium, efter det 7-arskrig som de startet. I det här fallet betyder det att proisrealpropaganda sprids genom reuters, som sedan TT okritiskt spritder, inte för att de är judar, utan för att de är probrittiska. Al JAzira, före detta BBC arabic, sprider motsatt propaganda, allt för att den av trotski adopterade "cheneydoktrinen" fran "Parvus" med ständiga, eviga krig/revolution ska förstöra världen sa att britterna kan forsätta härska över världshandel och finansvärlden. Vi vill ha en värld av souveräna nationalstater som samarbetar för männsklighetens gemensamma mal. Denna artikel hjälper inte var sak, artikelförfattaren ombeds studera historia för att sluta elda pa religionskrig. Den westfalliska fredens princip bör adopteras hellre än probrittiska konspirationsteorier.
Inlägg #7: Postat: 2010-11-17 01:12:00
pal84
Klockren artikel Muhammed Khalil. På vilket sätt är det du vill definiera denna artikel som antisemitisk propaganda Inger Olsson? Att kritisk granska hur massmedier travesterar sanningsbilden av Palestina-Israel konflikten är inte per automatik klassificerad som antisemitism om man inte presenterar med övertygande fakta av den bristen som massmedier hanterar konfliktsituationer i världen. Staten Israel är uppbyggt på kolonisering och etnisk rensning av ursprungsbefolkning i egenskap av palestinier semitisk folkslag som bott i landet sedan romarriket. Länk: palestineremembered.com Min fråga är hur skulle indianer ursprungsbefolkningen i Amerika interagerat om de hade upptäckt en historievinklad version av deras historia?
Inlägg #8: Postat: 2010-11-17 09:15:00
Inger Olsson
Ser att i samlad trupp kom de visst... Nå, jag checkade några Statens offentliga utredningar SOU och det står tydligt att EAP verkar för fascistiska metoder och mål. Länk: sv.wikipedia.org Som sagt: Expo, som finansieras via skattemedel, borde sätta MER ljus på LaRoucherörelsen i Sverige - EAP. ///
#7 Övht är åberopande av gamla "gränser" inte relevant idag när det gäller att lösa d a g e n s konflikter. Som att åberopa profeten Muhammed som pedofil - för att rättfärdiga dagens sexuella övergrepp på barn... Historieskrivningen har ytterst sällan varit objektiv p g a subjektiva intressen.
Inlägg #9: Postat: 2010-11-17 10:59:00
mseder
#7 pal84 Inger Olsson tillhör de här på sourze som trivs med att smutskasta på distans men utan att ha något på fötterna, att pröva henne i ett sakperspektiv är som när Basil ska prata med Manuel i "Pang i bygget". Jag har gjort det flera gånger och hon är tom bara.
Inlägg #10: Postat: 2010-11-17 11:38:00
Inger Olsson
#9 Man ska ödmjukast tacka för alla komplimanger man kan få. Så även tack för din. Men du: vilken roll har du i den här "truppen"?
Inlägg #11: Postat: 2010-11-17 13:44:00
pal84
Det jag poängterar är att mediebevakning inte är sanningskompletta att förmedla och upplysa om Palestina-Israel konflikten. På vilket sätt är det du försöker antyda på att jag och Inger Olsson är komfortabla med smutskastningen på varandra? Palestina är koloniserat och ockuperat där dess ursprungsbefolkning som bott i landet sedan romarriket etnisk rensades sedan 1947-48 när den judiska staten Israel. För att vara mer insatt rekommenderar jag att "Den etniska rensningen av Palestina" vilken har författats av Ilan Pappe. Den finns antagligen att låna på bibliotek att läsa. Länk: karnevalforlag.se
Inlägg #12: Postat: 2010-11-17 14:07:00
Inger Olsson
#11 Ang artikeln: Först det gamla tjatet om ägarfamiljen Bonniers och sen avslutas texten med det indirekta påståendet: "Varför går T T Israels ärenden?" Vi har yttrandefrihet i Sverige. Men det innebär i n t e att allt material publiceras. Kanske tur för dig och art.förf. att Sourze då finns?
Palestinafrågan diskuteras på FN-nivå och bör hållas där ist för att än fler krigiska klåpare ska fortsätta sina, om än verbala, strider.
Inlägg #13: Postat: 2010-11-17 14:40:00
mseder
hej pal84, du missförstod mig för jag skrev slarvigt.

Jag skrev "#7 pal84 Inger Olsson tillhör d..." jag menade att TILLTALA dig och inte att du OCH Inger Olsson...

Mats
Inlägg #14: Postat: 2010-11-17 14:50:00
pal84
Yttrandefriheten är beroende på hur den tar sig till uttryck Inger. Men ska man vara beredvillig att ta sig an den för att utsätta sig i en pärs då kan själv påpeka om yttrandefriheten verkligen existerar i praktiken för alla individer med olika åsikter i Sverige. Trots att jag inte drar lans för muslimernas vidriga angrepp på Lars Vilks oanständiga och dekadenta presentation av vår profet saw genom att förnedra och smutskasta Islam i yttrandefrihetens namn ska liksom dissidenter i synnerhet Lasse Wilhemsson och så vidare har rätten komma till tals utan att isoleras från samhället. Jag garanterar också att Sourze skulle tillåta för diverse åsikter inklusive Islam kritiker också men i förutsatt att de inte är avsedda för att demonisera ett specifikt etniskt/religiöst folkslag som förefaller vara i rasistisk uttryck. Att Palestina konflikten diskuteras på FN-nivå då är det inte lönt att för tidningarnas telegrambyrå komma med sin rapportering av att vinkla sanningsbilden. Hur skulle du känna dig Inger om Sverige var ockuperad av ett främmande folkslag som etnisk rensade all etniska svenskar medan median inte rapporterar den kompletta sanningsbilden av denna händelsen?
Inlägg #15: Postat: 2010-11-17 14:51:00
pal84
Jag ber om ursäkt också för att missuppfattat ditt syfte mseder
Inlägg #16: Postat: 2010-11-17 14:54:00
CMO
Artikeln ondgör sig över två tämligen subtila exempel på "vinklade" ordval. I avsomnade? bloggen TT-kritik finns det hundratals exempel på propalestinsk/anti-israelisk vinkling Länk: tt-kritik.blogspot.com .
Inlägg #17: Postat: 2010-11-17 15:04:00
pal84
CMO inte så konstigt att du innerst inne anser att staten Israel är legitimt stat trots att den är uppbyggt på kolonisation och etnisk rensning av ursprungsbefolkningen. Jag eller många andra palestinier från 1948 inte tillåts rätten att återvända tillbaka till hemlandet.
Inlägg #18: Postat: 2010-11-17 15:16:00
Jan Brunnegård
FN:s stater var med och grundade Israel - sedan det engelska mandatet gått ut. Men nog blev Israel något helt annat än vad FN en gång avsåg. Varför kan man fråga sig? Det finns hur många svar som helst. Väldigt många olika slags krafter inom landet och utanför har styrt utvecklingen fram till i dag. Länge såg det ut som om USA kunde styra israel i vart delvis. Men den tiden är förbi.
Inlägg #19: Postat: 2010-11-17 15:57:00
Inger Olsson
#14 pal84: Din sista fråga får jag väl anta att det är d i n personliga tolkning av Palestinafrågan: "median inte rapporterar den kompletta sanningsbilden av denna händelsen" när du anklagar Staten Israel för etnisk utrensning samt att Palestina är citat "ockuperad av ett främmande folkslag"...
År 1948 är ett årtal och Bibeln är en utmärkt bra skönlitt. bok. Även Koranen förstås. I dessa får man reda på att olika och många etniska grupperingar har levt sida vid sida i årtusenden. Men det ska erkännas, "Guden" i böckerna drar sig inte för etniska utrensningar. /// Situationen i Palestinaområdet har pågått alltför länge och är infekterad. Helt klart. Men det blir absolut inte bättre av att den ena förhandlingspartnern säger till den andre "det är mitt land för det står i Koranen" och den andre svarar med: "nej, det är mitt land för det står i Bibeln"... Båda böckerna är skrivna av människor och Hc-klassat...
Inlägg #20: Postat: 2010-11-17 21:05:00
mseder
Artikeln är ett lysande exempel på hur människor styrs av media, via en elit av ägare. Precis som truthers ständigt upprepar och som här kommer i svart på vitt inte minst bekräftat genom Scherman. Hur känns det att som truther-hatare ständigt åka på pumpen när det kommer till fakta. Bara att köra med det gamla vanliga, ducka, glida undan, möt inte i sak och inte minst, bli skitförbannad. Hahaha.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...