|
Inlägg #1: Postat: 2010-11-11 09:01:00
|
|
fucksake |
Om det som står i boken stämmer, vilket jag misstänker att det gör då kungen håller en så låg profil, då stör jag mig allra mest på diverse bloggare/krönikörer som säger att kungen "har rätt till ett privatliv". Va??? Ingår det i ett normalt "privatliv" att omge sig med strippor?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2010-11-11 09:25:00
|
|
Leif-Arne |
#1 Då vi har en ärftlig monarki blir med nödvändighet monarkens privatliv en statsangelägenhet. Det blir ju då avgörande att "rätt" person ärver kungamakten. Naturligvis gäller det i första hand drottningens privatliv, liksom för Ceasars hustru får inte ens en misstanke falla på henne. Så det spelar roll om man heter Al Bundy eller Carl Hubertus för hur intressant ens privatliv är.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2010-11-11 09:28:00
|
|
Jan Olsson |
Uppenbarligen gör det det - annars vore "strippklubbarna" tomma och ödsliga - vilket de uppenbarligen inte äro - vem köper alla "sexiga" underkläder som tillverkas i världen? - bara för att tagas på & av? - Har Du varit på Place Pigalle - eller Reperbahn? - Mvh.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2010-11-11 10:12:00
|
|
Janne B |
"Inget är ödsligare o kallare än en tom strippklubb" kom jag på just nu...// För 50 år sedan var det vanligt att "fula gubbar" stal underkläder från tvättlinor. Det är nog slut på det i de låsta tvättstugornas tid...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2010-11-11 11:15:00
|
|
Jan Olsson |
Jaså Du,Janne B - För 50 år sedan! - Känner Du någon som blivit bestulen? - Till ev."fula gubbar" i dag - Misströsta inte! - det finns torkställningar utomhus fortfarande på sina håll -
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2010-11-11 11:42:00
|
|
Per W |
Visst har kungen rätt till ett privatliv. På Drottningholm. Är han ute på stan och svirar med kompisar och "sällskapsdamer" på lönnkrogar så har han just då förverkat den rätten.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2010-11-11 12:02:00
|
|
Janne B |
MEN JAN O / NOG har klädstrecken minskat dramatisk med alla tvättmaskiner i lägenheterna och stora låsta tvättstugor. MEN du o jag får väl ut och smyga en kväll o kolla.Det sägs att arvingar ofta blir överraskade över vade hittar i fasters garderob. SOM 50 slipsar osv.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2010-11-11 15:29:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Det enda alternativet till en monark är en president. Och det är etter värre.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2010-11-11 16:45:00
|
|
Johan Perna |
Hej igen Thomas!
Det finns många demokratiska styrelseskick. Republik, oligarki etc. Jag tror nog att vilket demokratiskt styrelseskick är att föredra från att leva i en diktatur. Jar har vänner som växt upp i forna Sovjetunionen och som absolut inte hållit med dig.
Sen förstår jag inte många av ovanstående kommentarer som andra skrivit. Jag tycker att all form av sexhandel är fel men min poäng med själva artikeln behandlar ett helt annat ämne.
Fred!
Mvh
Johan Perna
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2010-11-12 14:57:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Hej Johan, jag har aldrig förordat diktatur. Var får du det ifrån?! Jag frågar i Väster och du svarar i Öster.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2010-11-12 19:20:00
|
|
Jan Brunnegård |
JAHA I dag kliver brudarna fram o säger sig ha gängat sig med Kungen. Kunniga debattörer påstår att SAÅ har rasat samman. Finns SSU? / Vart tog det gamla goa tråkiga Sverige vägen.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2010-11-13 04:11:00
|
|
Leif-Arne |
#11 Tja, vad gäller monarkin så var nog Gustav IV Adolf ett undantag, han var så gott som "clean", annars har det varit tradition i såväl Sverige som annorstädes att monarken haft älskarinnor, eller älskare, vid sidan av. SAP är inne i en process, en nödvändig process i att anpassa sin politik till dagens förhållanden. Då håller det inte att liera sig med exkommunister t.ex. Mycket politiskt junk måste överges, nepotismen hållas kort osv. men de kommer tillbaka.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2010-11-13 11:36:00
|
|
Jan Brunnegård |
Jag är en dålig människa för i går köpte jag både Expressen och Aftonbladet för första gången på minst fem år. För att ta del av skandalerna med Kungen och Partiet!En ung dam har sannolikt fått 200 000 kr för att på tre sidor berätta att hon delat sovrum med Kungen ganska nyss.Jag måste spara dessa tidningar i sin helhet av någon slags nostalgiskäl. Nu måste jag också ta reda på vem Noomi är som övergivit mannen o farit till USA - för annars är jag inte bildad.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2010-11-13 11:42:00
|
|
Jan Brunnegård |
Leif-Arne // Gustav IV Adolf ett undantag, han var så gott som "clean", // Jag minns från min barndom att han närmast beskrevs som en vetenskapsman som stod på näsan i Italien för att gräva fram gamla kulturer.Det påstods att han ställde mycket begåvade frågor då han var ute i svenskt näringsliv och på annat håll.NÄR jag gick i sjunde klass fick jag och massor av andra skolbarn cykla några mil för att sjunga för honom på hans Eriksgata, sannolikt våren 1952. Det var vid Ekorrnavallen när Falköping.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2010-11-13 11:42:00
|
|
Leif-Arne |
#!3 Noomi är en svensk, ung, vacker och begåvad skådespelerska som möjligen står inför en internationell karriär. Det andra är inte så intressant.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2010-11-13 11:43:00
|
|
Jan Brunnegård |
TACK L-A Då behöver jag inte köpa fler tidningar eller jaga på nätet. God förmidda förresten.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2010-11-13 11:46:00
|
|
Leif-Arne |
#14 Gustav IV Adolfs kunskaper i arkeologi låg på en mycket hög nivå, privat så var han ansedd som en gentleman i alla avseenden. Till och med Vilhelm Moberg som i alla stycken verkade för republik ansåg att man borde vänta med införande av republik så länge han var regent.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2010-11-13 13:33:00
|
|
Jan Brunnegård |
DET var väl etruskarna han grävde efter, romarnas föregångare. Han lär ha varit föredragande på interna seminarier i detta ämne i Italien.Har aldrig hört att han höll off föredrag eller gav stora intervvjuer. Det passade sig nog inte på den tiden...MEN vår drottning höll en del tal för 10-20 år sedan, vet inte hur det varit sista tiden.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2010-11-13 14:24:00
|
|
GunnarL |
IV 4; VI 6. Matematik är krångligt - speciellt på romerska.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2010-11-13 14:30:00
|
|
Jan Brunnegård |
Ack Ack Gunnar, nu gjorde jag dig besviken. En gång så var jag rätt så bra på romerska. Jag kunde stå vid gamla offentliga byggnader och utan svårighet läsa årtalen. NU får jag väl repetera - för de förekommer ju i korsord rätt så ofta.
|
| |