Om att ta pengar från de fattiga del 2

Den här tråden diskuterar artikeln Om att ta pengar från de fattiga del 2.
Inlägg #1: Postat: 2010-10-21 11:15:00
erobwen
Jag tolkar betyget hittills, en solid etta, som att vissa här inte gillar Karl Marx, eller nått... :-
Inlägg #2: Postat: 2010-10-21 11:34:00
Babol54
Kanon, jag tycker mycket om att läsa dina artiklar!
Inlägg #3: Postat: 2010-10-21 11:36:00
Babol54
Vill tillägga :
Jag instämmer och känner igen mycket men det finns också ett nytänkande, från min horisont i alla fall, som jag gillar. Glad att få ta del av dina tankar.
Inlägg #4: Postat: 2010-10-21 13:16:00
olo
VÄLDIGT BRA ARTIKEL! TACK!!!
Inlägg #5: Postat: 2010-10-21 15:39:00
Textad
Den solida ettan kan även tolkas som att gemene man accepterar systemet som det är idag...
Jag gillar dina artiklar och ser fram emot nästa del.
...dessutom har betyget kämpat sig upp över godkänd nivå, så ännu finns det hopp för mänskligheten. ;
Inlägg #6: Postat: 2010-10-21 15:56:00
Thomas L. Aabo
Bra artikel. nu kommer en del sås-läsare att falla av stolen när jag ger en röd artikel beröm ;-
Inlägg #7: Postat: 2010-10-22 09:42:00
erobwen
Tack allihopa för er uppskattning! Glöm inte bort att kolla in min blogg också: Länk: robertwensman.wordpress.com Samt aktiv demokrati, som snart får en ny hemsida: Länk: aktivdemokrati.se . Om ni har Facebook kan det vara värt att kolla in gruppen "Nätverket mot bankernas skapande av pengar ur luft". Det händer just nu mycket spännande i världen i alla fall om man tittar bortanför vanlig tråk-TV.
Inlägg #8: Postat: 2010-10-22 10:17:00
Dag Nilsson
Robert, som vanligt gillar jag din artikel. Att de friliberala principer som erövrar världen inte gynnar de mest begåvade utan de redan rika hade jag sedan tidigare på känn. Du leder det i bevis. När vågar vi tala om den cynism som den monetära s.k. eliten visar mot oss andra? När vågar vi se att de megarika för länge sedan betraktar Världen som sin att dela upp mellan några få. Att de av oss andra som tillåts överleva endast har rollen som tjänare åt de självutnämnda Ägarna av Allt - inklusive människor. Ett diaboliskt penningsystem har gjort det möjligt för ett krympande fåtal att skaffa sig en förödande makt över människor, djur och jord. Med den makten följer även förmågan att via massmedia manipulera oss till tron att det rådande system är bäst för alla. Även för dem som så uppenbart förlorar på det. Den verkliga gåtan vars svar jag tror finnas att hämta inom psykologin är: Varför går vi på de megarikas lögner? Varför genomskådar vi inte ondskan när den visar sig i öppen dag?
Inlägg #9: Postat: 2010-10-29 12:03:00
ByBo
En fyra härifrån men vem tusan har skapat Sourze betygsskala??? Vadå "bästa jag läst"? Det bästa jag läst är Sture Dahlströms "Tango för enbenta" och det ska mycket till för att få mig att ändra uppfattning därom ;-
Inlägg #10: Postat: 2010-10-29 15:09:00
Janne B
Vad betygsskalan mäter och inte mäter brukar komma upp här flera ggr om året. Endast den enskilde kritiske läsaren kan ge sett svar på detta! Jag har inger alternativt förslag...
Laddar...