Valt inlägg:
Robert, som vanligt gillar jag din artikel. Att de friliberala principer som erövrar världen inte gynnar de mest begåvade utan de redan rika hade jag sedan tidigare på känn. Du leder det i bevis. När vågar vi tala om den cynism som den monetära s.k. eliten visar mot oss andra? När vågar vi se att de megarika för länge sedan betraktar Världen som sin att dela upp mellan några få. Att de av oss andra som tillåts överleva endast har rollen som tjänare åt de självutnämnda Ägarna av Allt - inklusive människor. Ett diaboliskt penningsystem har gjort det möjligt för ett krympande fåtal att skaffa sig en förödande makt över människor, djur och jord. Med den makten följer även förmågan att via massmedia manipulera oss till tron att det rådande system är bäst för alla. Även för dem som så uppenbart förlorar på det. Den verkliga gåtan vars svar jag tror finnas att hämta inom psykologin är: Varför går vi på de megarikas lögner? Varför genomskådar vi inte ondskan när den visar sig i öppen dag?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?