Inlägg #1: Postat: 2010-10-19 09:51:00
|
Leif-Arne |
-Det mesta blir väl inte som man tänkt sig,,,,å ingen annan kan man skylla på...... och baken har man bak fastän man vänt sig.... å knappast blir det nå bättre.//// Jag haver slösat bort mitt arma liv på snus å knulla å travet... å spriten har jag haft som tidsfördriv... å ont i skalln fick jag avet./// Men när jag lägger upp en vacker dag... då ska jag leva på tvären... ajöss till kortspel å systembolag.. å sånt som bryter ned karaktären. Fritt efter Allan Edwall
|
|
Inlägg #2: Postat: 2010-10-19 11:26:00
|
Janne B |
HUR blev jag så här sjuk trots att jag bara varit lite sexig..??
|
|
Inlägg #3: Postat: 2010-10-19 12:38:00
|
Leif-Arne |
#2 Relevant fråga som är svår att svara på, jag vet inte; livets oförutsägbarhet ? I vilket fall tillönskas bättring.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2010-10-21 18:23:00
|
Sunny fri |
I bland har jag nog önskat att jag varit någon annan.Som barn önskade jag desperat att jag varit ett barn med föräldrar o gärna syskon oxå.Som tonåring önskade jag brinnande att jag varit en människa med bostad o hemort.
I dag vill jag inte byta med någon.Mitt liv är mitt nu o inte utbytbart.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2010-10-21 18:48:00
|
Janne B |
Leif Arne / Jag blir nog inte bättre men lever ofta gott på kära minnen. Väldigt små saker som att gå till torget o köpa sill o potatis kan vara en stor glädje. När jag varit på ICA med bilen så tar jag oftast en "tur över broarna" som kan variera mellan 5 km och 15 km. Jag kör sakta o njuter av allt jag ser - trots att jag inte kan GÅ ut i skog o mark. // Givetvis är det också väldigt roligt att hänga med här och på den fasliga boken. ;-
|
|
Inlägg #6: Postat: 2010-10-25 01:17:00
|
Sunny fri |
Känner igen mig Janne!Kan känna enorm lycka bara av att ligga i vattnet o spana efter en reva i molnen där solen gömmer sig! Eller att sitta inpackad på balkongen o se hur kastanjeträden i parken rakt över gatan glittrar i gult o rött.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2010-10-25 01:55:00
|
Janne B |
Jag har de senaste veckorna fotat någhra höstglödande träd och buskar. Jag minns mina fjällprommenade på hösten i fjällen vid Hemavan och Tärnaby.Bilderna från den tiden hade jag framme för någon vecka sedan och majlade till döttrarna....
|
|
Inlägg #8: Postat: 2010-10-25 08:39:00
|
Inger Olsson |
Många kommentarer här som säger att det är inte "vackrats när det skymmer"... Så många möjligheter att söka en minuts ro och skönhet i livet ;-
|
|
Inlägg #9: Postat: 2010-10-26 00:46:00
|
Sunny fri |
Birgitta:Du blev ju en ovanligt fin o lyckad människa med ett varmt o stort hjärta samt ett sunt förnuft.Vad mera kan man önska?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2010-11-26 13:44:00
|
ingloz |
- Vad skönt, Birgitta, att få ta del av din hälsosamma insikt.
|
|