Hur oligarkerna blåser massorna - Del 7

Den här tråden diskuterar artikeln Hur oligarkerna blåser massorna - Del 7.
Inlägg #1: Postat: 2010-10-06 09:23:00
88
Tur att det finns upplysta människor som "vet allt" och särskilt allt om alla dess obskyra konspirationer som är överallt förhärskande i världen.
Men, med tanke den enorma mängden av alla dessa konspiratörer och konspirationer finns det egentligen några vanliga människor kvar att "härska över"??
Inlägg #2: Postat: 2010-10-06 10:26:00
MD
Här är fortsättningen på intervjun med professor Sutton:
Länk: youtube.com
Inlägg #3: Postat: 2010-10-06 10:36:00
MD
Här är en föreläsning med professor Sutton där han detaljerat förklarar hur bankeliten hjälpte kommunisterna ta och behålla makten i Ryssland: Länk: youtube.com
Inlägg #4: Postat: 2010-10-06 11:16:00
JosefBoberg
Jo... - den globala BankingLigans härjningar i världen är ju rätt så välkänt numera - i vart fall i bloggvärlden. Själv har jag ordat om det under rubriken: "OM DEN GLOBALA RÄNTEBLUFFEN" Länk: josefboberg.wordpress.com
Inlägg #5: Postat: 2010-10-11 02:37:00
ByBo
Svar till "BB":

Du behöver inte söka konspirationer eftersom de då definitivt existerat i så gott som alla miljöer jag vistats i under mitt 46-åriga liv. De kan även kallas uttryck för den mänskliga naturen.

Men för att uttrycka mig kort och koncist så tycker jag du kan fundera över vilka krafter som låg bakom att man plötsligt började kalla investeringar på börsen för att "spara i aktier"? Att handla med aktier är att spekulera i framtida vinster och kan även kallas att spela eller gambla med sina stålar men "spara"??? Varför pratas det om "småspararnas pengar" etc i nyhetsprogram, debatter mm mm? Det kan väl inte ens du anse vara en vettig beteckning? Eller kanske jag ska kräva att staten går in med skattepengar och betalar ut min förväntade vinst när något ök jag lirat på travet inte vinner? Jag pröjsar ju trots allt 20-50 i spelskatt om jag "investerar" hos det statliga spelmonopolet...

Pengarna som bankerna leker med finns inte IRL och därför måste de dribbla med folk och få dem att tro på lögnerna och då måste naturligtvis även alla inblandade vara med på bluffen. Annars skulle systemet falla och vill du kalla detta för en konspiration så okej - då är jag konspirationsteoretiker ;-
Laddar...