| Inlägg #21: Postat: 2010-10-03 14:06:00 | |
|
Jakob |
Lasse i Gatan, när man läst din länk blir man bestört över hur en Redaktör frotterar sig med gangsters som ska begå olagligheter mot SD för att skrämma dem till tystnad? Har Aftonmaffian återgått till att bli en nazisttidning igen det värkar inte bättre, som hyser sig med politiska gangsters likt nassesvinen på sin tid.
|
| Inlägg #22: Postat: 2010-10-03 14:31:00 | |
|
Lasse i Gatan |
#21/Jakob/ Tur att det finns några i mediavärlden som värnar om de demokratiska spelreglerna. se länken:Länk: thoralfalfsson.webblogg.se
|
| Inlägg #23: Postat: 2010-10-03 15:23:00 | |
|
Jakob |
Lasse i Gat. Maria Abrahamsson brukar ha vettiga åsikter och så gör hon en kullerbytta och menar på att SD i passar in i de civiliserade rummet riksdagshuset men islamister är tydligen mer civiliserade än någon svensk? Som har lotsats fram av Moderaterna in i Riksdagen? Tala om en sjuk värld vi lever i!
|
| Inlägg #24: Postat: 2010-10-03 15:26:00 | |
|
Jakob |
Rättelse,,"inte passar in i de civiliserade rummet" så ska det stå
|
| Inlägg #25: Postat: 2010-10-04 20:36:00 | |
|
Bizon |
Jakob - jag antar att det ska vara //menar på att SD inte passar in i de civiliserade rummet riksdagshuset men islamister är tydligen mer civiliserade än någon svensk?//. Ja det kan tyckas konstigt, men jag antar att det handlar om valtaktiska skäl - och som med kvinnornas roll i offentlighetens rampljus och bolagsstyrelser - det handlar om att skaffa sej legitimitet, alltså måste man svara upp mot tidens krav - ett moderat arbetarparti måste förse sej med portalfigurer som väljaren kan identifiera sej med - och företag och styrelser måste förse sej med ett lämpligt antal kvinnor för att inte bli ifrågasatta i enlighet med den feministiska agendan som gärna hänger ut företeelser som inte dansar efter Fi-pipan - och detta till trots att Fi är en ytterst marginaliserad företeelse i svensk politik om man ser det rent konkret - men deras strategi har varit smartare än så - infiltrera, söndra och härska i kombination med att se men inte synas har varit ett smart drag i deras show...
|
| Inlägg #26: Postat: 2010-10-04 20:44:00 | |
|
Lasse i Gatan |
Citat:"Vem tjänar på att hota Sverigedemokrater ?
4 oktober, 2010 Aftonbladet, anförd av Sverigepresidenten Jan Helin promotar nu sin samarbetspartner, det kriminella nätverket Original Gangsters OG, som påstår sig vilja bilda ett nytt parti inför nästa val.. ”Kan Sverigedemokraterna komma in i riksdagen så kan OG också göra det”, säger OG:s ledare Lars Bergquist. Och han räknar uppenbarligen med att få draghjälp av Aftonhoran i sin strävan att bygga upp OG:s varumärke. Andra media har med illa dold förtjusning hakat på utan att inse att de är manipulerade av den mediakåte Lars Bergquist. Man kan nästan tro att han fått media-träning av den rutinerade linslusen Gudrun Schyman. OG kan givetvis starta ett nytt parti för att få medial uppmärksamhet, men möjligheterna att klara 4-spärren är obefintliga. Det avsevärt större kriminella nätverket Hells Angels och deras bikers-anhängare lyckades bara skrapa ihop 688 röster 0,01 i årets val till sitt nystartade Frihetsparti." läs hela artikeln:Länk: varjager.wordpress.com |
| Inlägg #27: Postat: 2010-10-04 21:24:00 | |
|
Jakob |
Bizon med blandad förtjusning smakar jag på ordet "strategi" i idrotten ett måste, men inte i politiken. Låt mig förklara. Jag har ett politiskt förflutet, så bara för ett år, men i alla fall, så lärde jag mig en utantill läxa vad man inte fick säga utåt och det handlade just om den strategi partiet har för att inte avslöja vilka lik de har i garderoben och framförallt för att kunna slå dunster i folk utan att behöva be om ursäkt för deras egentliga syfte med sin politik. Här har du, vad jag ondgör mig över när det gäller samtliga politiska partiers strategi som bottnar i och som samtidigt är ett huvudsyfte med respektive partiers politiska målsättning på sikt, att föra en politik som de inte på något sätt har gjort reklam för och att den absolut inte får avslöjas för väljarna. Detta är vad politisk strategi handlar om!
|
| Inlägg #28: Postat: 2010-10-05 01:49:00 | |
|
Bizon |
Jakob #27 Ursäkta jag såg inte din rättelse, men glad ändå att jag såg det du ville ha sagt. Och just detta med "strategi" har jag irriterat mej över länge - partier som tappat några röstande har samtliga ondgjort sej över att deras hjärtefrågor inte varit intressanta nog för väljarna. Några konservativt röstandes röster fick dom dock, men allt pekar på att partiets valfläsk inte smakat väljarna i någon större utsträckning - så vad göra? Inte lägga ner partiet väl,,, nej! Men varför då? Partiets ideologi har ju uppenbarligen blivit ointressant. Nej makt släpper man inte ifrån sej så lätt - den som en gång smakat på den sötman har svårt att vara utan den snuttefilten. Då återstår att gnugga geniknölarna och komma på något nytt bete som väljarna kan tänkas nappa på - det vilar något unket över politiken efter en sådan valvända som den senaste där politisk lumpenhet kommit så i öppen dager och respektlösheten för demokratisk hederlighet bland våra folkvalda är lika uppenbar. Det är med andra ord inte så konstigt att många känner sej både trötta och besvikna på den beslutsordning som vi så gärna stöder öppet krig för att exportera och skickar ut horder av soldater för att undanröja motståndet för under ivrigt dödande - vid det här laget har du säkert förstått till vilken punkt jag vill komma - jo att det är inte vinsten i livskvalitet som är den drivande, i vart fall inte för människan i gemen - det är det fåtalets vinster räknat i pengar och makt som driver hela mänskligheten rakt in i förintelsen och då spelar några lumpna politiker mer eller mindre inte så stor roll. --- Förresten kunde jag inte låta bli att spekulera lite kring ditt politiska förflutna - anar en släng av eftertankens kranka blekhet - en insikt som trängt sej på --- det kunde vara Ny demokrati som ju ändå hade just "hedern" eller strategin att lägga ner då dom så uppenbart gjort sitt, men ändå inte förfelat sin verkan. Flera frågor på deras agenda är en veklighet i dagens högerpolitik - men som sagt det är bara spekulationer.
|
| Inlägg #29: Postat: 2010-10-05 04:33:00 | |
|
Hanseman |
Det har pågått Hets mot fritänkare sen makten uppfanns...Skulle intolerans vara ett brott så skulle 99 av jordens befolkning vara dömda.
Att dela in folk i partier,föreningar,landstillhörighet,folkslag m.m. m.m. och sätta dem ii luven på varann, är ju "civilisationens" kungsväg för att undanröja sina fiender. Det är inte höger eller vänsterpolitik som är frågan, det är politikens avveckling som borde verkställas.Titta på våra "politiker"...dom mår ju inte bra,det blir ju dåligt folk av dem som givetvis åstadkommer skit.Inför direkt lokaldemokrati via nätet...allt är ju mer demokratiskt än att springa och rösta när husse visslar vart 4:de år. |
| Inlägg #30: Postat: 2010-10-05 21:53:00 | |
|
Lasse i Gatan |
PK-media har kört sina vanliga vinklade rapporter hela dagen, nu är det dags för lite moteld, håll tillgodo:Länk: sdlandskrona.blogspot.com http://politisktinkorrekt.info/2010/10/05/ulf-nilson-har-last-julia-caesars-bok/ Länk: friatider.se http://thoralfalfsson.webblogg.se/2010/october/jag-ar-bestort-och-ledsen.html Länk: varjager.wordpress.com http://janmilld.wordpress.com/
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.