Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jakob #27 Ursäkta jag såg inte din rättelse, men glad ändå att jag såg det du ville ha sagt. Och just detta med "strategi" har jag irriterat mej över länge - partier som tappat några röstande har samtliga ondgjort sej över att deras hjärtefrågor inte varit intressanta nog för väljarna. Några konservativt röstandes röster fick dom dock, men allt pekar på att partiets valfläsk inte smakat väljarna i någon större utsträckning - så vad göra? Inte lägga ner partiet väl,,, nej! Men varför då? Partiets ideologi har ju uppenbarligen blivit ointressant. Nej makt släpper man inte ifrån sej så lätt - den som en gång smakat på den sötman har svårt att vara utan den snuttefilten. Då återstår att gnugga geniknölarna och komma på något nytt bete som väljarna kan tänkas nappa på - det vilar något unket över politiken efter en sådan valvända som den senaste där politisk lumpenhet kommit så i öppen dager och respektlösheten för demokratisk hederlighet bland våra folkvalda är lika uppenbar. Det är med andra ord inte så konstigt att många känner sej både trötta och besvikna på den beslutsordning som vi så gärna stöder öppet krig för att exportera och skickar ut horder av soldater för att undanröja motståndet för under ivrigt dödande - vid det här laget har du säkert förstått till vilken punkt jag vill komma - jo att det är inte vinsten i livskvalitet som är den drivande, i vart fall inte för människan i gemen - det är det fåtalets vinster räknat i pengar och makt som driver hela mänskligheten rakt in i förintelsen och då spelar några lumpna politiker mer eller mindre inte så stor roll. --- Förresten kunde jag inte låta bli att spekulera lite kring ditt politiska förflutna - anar en släng av eftertankens kranka blekhet - en insikt som trängt sej på --- det kunde vara Ny demokrati som ju ändå hade just "hedern" eller strategin att lägga ner då dom så uppenbart gjort sitt, men ändå inte förfelat sin verkan. Flera frågor på deras agenda är en veklighet i dagens högerpolitik - men som sagt det är bara spekulationer.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?