Osäkert regeringsläge i Sverige

Den här tråden diskuterar artikeln Osäkert regeringsläge i Sverige.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2010-09-21 19:23:00
Leif-Arne
#28 Jag tycker inte direkt SD tigits ihjäl, snarare det motsatta. Vad vi har nu är en situation där skiljelinjerna kommer att bli allt klarare. SD- retoriken har varit avsiktligt grumlig, man har talat om att invandringen måste minskas då man menar att invandringen av en viss sorts människor måste minska. Nu kommer olika frågor att ställas på sin spets, i.e. ställer vi upp på FN:s flyktingkonvention, ställer vi upp på FN:s barnkonvention, skall svenskar kunna gifta sig med en utländs partner och kunna bo tillsammans i Sverige etc. Allt fler börjar inse vad SD står för, samtidigt som de fått fler anhängare så tar allt fler avstånd från dem. SD är som ett gammalt troll som slutligen kommit ut i ljuset, alla vet vad som så småningom händer med sådana.
Inlägg #42: Postat: 2010-09-21 20:34:00
Jocke S-43
41citat "#28 Jag tycker inte direkt SD tigits ihjäl, snarare det motsatta." Som den här kommentaren bevisar! Nu är plötsligt 5,7 av svenska folket, inklusive några "ickesvenskar"? förvandlade till troll! Trollrasism! Måste man vara både sanslös och svanslös? SD är främst etnocentriker, precis som att en del andra av folkmängden förfaller till diverse gruppegocentricitet vilket jag nämner som "icke brinnande för" på "min sida". "Klassegocentricitet" V, skattedito M, könsegocentricitet Fi med ett antal kvinnoförbund samt manliga medlöpare inräknade, landsbygds-, frihets-, natur osv. Ett urgammalt grupp och revirbehov hos människan. Men klart är man clairvoyant kan man i förskott förvandla SD till vilka troll som helst!
Inlägg #43: Postat: 2010-09-21 21:08:00
Jocke S-43
Vad händer när Jimmie Åkesson skall invigningstala i riksdagen? Skall hela gänget, de få som brukar finnas där, tåga ut ur salen, med undantag för talmannen kanske? Som klasshataren Ohly nyligen inför TV? Medan man nyligen utsett könsrasisten Birgitta Ohlson till EU-minister! Vad är rasism? Är det legitimt om män endast?
Inlägg #44: Postat: 2010-09-21 23:30:00
ingloz
#41/ Nä nä, det är ju olika i olika län som man säger - Här i Eslöv har vi under 4 år haft sosseledning med inslag av SD, och inte förrän i måndags kunde man läsa i lokaltidningen att det varit problem med att styra tillsammans.
Inlägg #45: Postat: 2010-09-22 14:38:00
ingloz
forts ... och därmed kom tyvärr beviset för att jag hade rätt då jag här hävdade att SD kan man inte tiga ihjäl - Tvärtom!! Det är endast i debatt det finns möjlighet att sänka dem - Nu får dom i stället ännu mer reklam genom alla som tävlar i att kränka, håna och bespotta på alla tänkbara sätt ... Det är ju oerhört enfaldigt att spela dem i händerna så perfekt. Precis så dom vill ha det och vet hur man får Facebook-folket att dansa efter den pipan. Aldrig trodde jag väl att så många skulle gå i den fällan. Sorgligt!!
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...