|
Inlägg #1: Postat: 2010-09-17 10:28:00
|
|
Jocce |
Så du har tänkt till..?
Dessa 30 000 kommer naturligtvis den fullständigt empatilösa, giriga och egoistiska Alliansen att låta dö bort av svält och fattigdom??
Kom in i matchen nu.
Mona orkar bara tänka ETT steg framåt, majoriteten av hennes väljare likaså. Men argumente är slående och tar säkert hem ett antal väljare.
Själv sk-er jag i smådetaljerna i valet.
Geggan vill ha mer och högre bidrag åt alla, dvs premierar slapphet före arbete, Alliansen premierar arbete, arbete som befordrar hälsa och välstånd åt Sverige, och därmed åt medborgarna, särskilt de äldre.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2010-09-17 10:48:00
|
|
Jan Olsson |
Johannes kanske också tror att Alliansen tänker bygga en modern "ättestupa" efter valet? -
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2010-09-17 11:14:00
|
|
Diplomatenunlogged |
Fattigdomen i USA den högsta på 50 år
Länk: gp.se
Konstigt!!?? SKATTETRYCKET är ju så lågt jmfrt med Sverige, är det så många som inte är tillräckligt motiverade till att ta ett arbete pga att de lever så gott på de höga bidragen och allmosorna ???
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2010-09-17 11:46:00
|
|
Jocce |
Re:anonymt inlägg #3
Fattigdomgränsen är 148 000 för fyra personer. Vad är skatten på det?
148 000 med nollskatt är ca 12000 netto per månad, inte så illa om man jämför med en svensk garantipensionär...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2010-09-17 11:58:00
|
|
Diplomatenunlogged |
# 4 Håller med , skatt är stöld, slopa all skatt, bättre att man själv får bestämma ur man vill spendera sina pengar.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2010-09-17 16:22:00
|
|
seniorsenior |
Är det absolut nödvändigt påstå att att 40 000 blir UT-försäkrade under nästa mandatperiod man skulle med kunna säga att under nästa mandatoperiod kommer ytterligare 40 000 långtidssjukskrivna uppmärksammas och TILL - försäkras hjälp och rehabilitering för återgång till ett liv i självförsörjning så långt detta är möjligt. Varför måste allt beskrivas så nattsvart. Även om bara några tusen av dessa kan komma tillbaka till värdighet och en social gemenskap på verkstadsgolvet så har samhället vunnit oerhört mycket. - Dessutom har vi fått mer resurser att kunna ta hand om dom som inte går att rehabilitera. - Var finns den forskning att stödja sig på som vet allt om framtiden. - Detta är att tala om halvtomt eller halvfyllt. Halvtomt är till hälften urdrucket. Halvfyllt har aldrig innehållit mer än så. De rödgröna utgår från det halvfyllda och spär på med lagom mycket utfyllande lögner om helvetets ankomst.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2010-09-17 16:28:00
|
|
AlexanderX |
Svar Jocce #4
Hmm... om 4 personer ska dela på 12000 kr/månad gör det 3000 per person. Hur kan du få det till att vara bättre än en svensk garantipension?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2010-09-17 16:54:00
|
|
denstillarösten |
Johannes,
vad är det som får dig att tro att de röd/gröna verkligen kommer att slåss för de svaga efter valet?
Det är många "kanaler" som gör sig hörda nu och jag har aldrig gillat stress, panik och bråttom..under sådana förhållanden fattas inga vettiga eller genomtänkta beslut.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2010-09-17 17:22:00
|
|
Jan Olsson |
Ingenting kommer att förändra sig efter valet - om inte SD kommer in i parlamentet - Gud bevare oss för det!! - Vi har nog att göra,utan att behöva ta hand om deras vansinniga ideer också! - seniorsenior,har en poäng i inlägg 6 - se ljusare på tillvaron,så blir den kanske bättre!! - eller i alla fall mera uthärdlig - och vi får fortsätta att malas runt i Grottekvarnen - Mvh.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2010-09-17 17:51:00
|
|
ingloz |
... och mej försökte F-kassan förtidspensionera redan 1989, men jag sa Nej tack!! och startade eget som frilans - Bättre lite mindre i börsen än att förlora mitt människovärde, tänkte jag - Det har visat sej att jag tänkte helt rätt, för på senare år har jag sett hur en förtidspensionerad kille, bara 30 år, i bekantskapskretsen har det. Liksom flera andra som trodde att det skulle bli skönt att slippa tänka på att gå till rehab för att kunna bli arbetsför igen.
Länk: svd.se "Vi har kastat friska människor på soptippen" - om det skriver smärtläkaren Stefan Blomberg, och jag håller med till 100 !!!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2010-09-17 21:08:00
|
|
Linnéa |
Dem som har förtidsröstat har alltid möjlighet att på valdagen rösta igen, om de ångrar sina röster. Då stryks förtidsrösten och valdagens röst gäller. Det finns alltså alltid mljlighet att ändra sig ända fram tills dess vallokalen stänger. Dock kan man inte ångra röst man avlagt på valdagen i vallokal. Om jag förstått reglerna rätt
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2010-09-18 01:18:00
|
|
forsblom |
Jag blir chockad av flera kommentarer! Har ni inget hjärta! Är ni är så isolerade att ni aldrig har sett en medmänniska gå under av dagens eller morgondagens sjukförsäkrinssystem? Skäms på er!
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2010-09-18 08:17:00
|
|
denstillarösten |
Skäms gör den människa med samvete som inget gör, fast hon kunde, vare sig det handlade om hennes egen situation eller den andres. Ord utan handling är inget hjärta alls. Ord utan sanning är lika illa. Vi får se om det är sanning och handling som sitter i högsätet på måndag.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2010-09-18 17:03:00
|
|
ingloz |
- Nej då forsblom! - jag skäms inte ett ögonblick för att jag tackade nej till F-kassans förslag och envisades med att jobba ytterligare nio år, eller 10 år som det blir med vidareutbildningen. Det blev en hel del skattepengar till från mej under de nio åren ... MEN, bedrövligt har den killen jag nämnde om som trodde det skulle bli så underbart att vara förtidspensionär - I stället ser jag en ung man i sina bästa år gå under därför att han gjorts osynlig genom att få stanna i systemet ... Att svårt sjuka och handikappade så ofta ses över axeln beror på det faktum att alltför många som inte borde varit förtidspensionerade fått stanna kvar i systemet år efter år i stället för att rehabiliteras till ett drägligt liv ... Höj i stället omsorgen om dom obotligt sjuka och ge dom som fortfarande kan återfå en roll i samhället en chans till detta.
|
| |