Inlägg #1: Postat: 2010-10-01 20:11:00
|
jästen som göret |
det är en väldans massa processer i livet...man ska hällas upp, helst med varsam hand..och stå till sig för att sedan hällas ur och in i en annan kruka...och där får man stå tills man mognat...förhoppningsvis...men sånt trams orkar inte de stora kapitalisterna vänta på....nej då, fort ska de gå och de ska ha pengarna igår.
Italien får jag flytta till och odla en vingård utefter kullarna..Italien, medan de andra nationerna suddas ut till en grå massa som lever på grynvälling från yttre rymden medan jag med mina bybor delar på rött med fin buffelmozzarella och lantbröd..
/jästen som göret...i vinframställningen...och kanske med denna kommentar
|
|
Inlägg #2: Postat: 2010-10-01 20:23:00
|
Jocke S-43 |
Öh, går det alltså att leva ett mänskligt liv i Italien i skarven mellan maffian och politiken?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2010-10-01 20:47:00
|
jästen som göret |
Ja visste det...det ÄR jästen som göret...
Jocke med vita hatten,
Jag tänkte inte bo i Skarven men i en annan byhåla. Tror inte Johannes vill bo där heller, i skarven alltså.
förresten är det bara att säga till politikerna/maffioserna att "Jag vet var du booor" fast på italienska och sen är det klart..no problema..byhålan tar hand om saken om de skulle bli "jobbit"..eftersom jag gör så gott vin.
Johannes, förstörde jag din artikel nu? Förlåt mig. Du har skrivit en bra artikel, jag har t.o.m med röstat på den. Nu har jästen satt igång processen..nu bubblar det lite iallafall.
Goafto
|
|