Folkpartister har glömt vad ordet "liberal" betyder

Den här tråden diskuterar artikeln Folkpartister har glömt vad ordet "liberal" betyder.
Inlägg #1: Postat: 2010-09-21 12:43:00
Leif-Arne
Nåjo, jag håller med om att Fp förvaltat sitt socialliberala arv rätt illa de sista åren. Björklund med entourage verkar mest desperat söka profilfrågor som kan ge medial uppmärksamhet. Jag vill ha Birgitta Olsson till ny partiledare.
Inlägg #2: Postat: 2010-09-21 14:15:00
susanna s
Ja med en sån lag lär debatten tysta för tyvärr finns det allt förmånga framför allt på nätet som känner sig mobbade så fort meddebattörer inte tycker som dom. Kommer ni i håg Bjästa fallet som var uppe i uppdraggranskning där fanns det både och. Ungdomar bedrev en ren hetsjakt på flickorna på bilddagboken, men sedan fanns även en facebookgrupp där den bristande bevisningen mot pojken diskuterades. När uppdraggranskning sände sitt mycket snedvinklade program censurerades facebook gruppen. Leder detta till nån slag av prejudikat med en mobbinglag kommer det att hedan efter bli omöjligt att debbatera bevisningen i ett brottsfall för att det kommer att anses som mobbing av brottsoffer. Med tanke på alla bevisade justidiemord som varit under senare år ser jag det som en mycket farlig utveckling
Inlägg #3: Postat: 2010-09-21 14:33:00
ombudet
Folkpartiets batong- och kravliberalism under senare år har gjort att många socialliberaler som t.ex undertecknad har känt att för oss finns inget politiskt alternativ idag bland de partier som finns i riksdagen.
Inlägg #4: Postat: 2010-09-21 15:24:00
Janne B
Flera partier är starkt färgade av social-liberalismen - så jag röstade på tre sådana.Folkpartiet ställer en del rimliga krav men kan inte förbindas med batongmetoder. Det är bara förtal!
Inlägg #5: Postat: 2010-09-21 16:49:00
ombudet
Janne B, om du tar del av vad Folkpartiets rättspolitiske talesman skriver i sin blogg så kommer du att finna att ca. 70 av hans inlägg på ett eller annat sätt handlar om hårdare tag - längre straff. Lägg sedan till det stöd Folkpartiet har stått för då det handlar om lagstiftning på området samt i frågor som FRA, IPRED,Datalagringsdirektivet m.fl så tycker jag nog att ordet även om det inte finnsbatongliberalism på sitt sätt speglar den framtoning som Fp valt.
Inlägg #6: Postat: 2010-09-21 17:22:00
Janne B
VEM anser du vara talesmannen...
Inlägg #7: Postat: 2010-09-22 08:39:00
ombudet
Janne B. Jag anser Johan Pehrson vara deras rättspolitiske talesman av det enkla skälet att han är deras rättspolitiske talesman......
Inlägg #8: Postat: 2010-09-22 12:12:00
Leif-Arne
Just av skälet att hon, åtminstonde ett tag, stog emot FRA förslaget så tycker jag att Birgitta O är den som verkar ha de kvaliteer som behövs av en ny Fp ledare. Vad gäller skolans problem så tycker jag det är enfaldigt att reducera dem till en frågan om betyg/ inte betyg, även om det passar in i medias rubrik-sätt att beskriva politik. Mer analys och mindre slagord.
Inlägg #9: Postat: 2010-09-22 16:00:00
Thomas L. Aabo
BRA! Mitt i prick!
Inlägg #10: Postat: 2010-09-22 21:08:00
Jocke S-43
8 Precis, "åtminstone ett tag". Löpa linan ut?, en kedja är så stark som dess svagaste länk..!" Birgitta Ohlsson gav upp. DEN enda i folkpartiet som inte gav med sig trots hot, och röstade nej, var den modiga Camilla Lindberg, fjärran från PK fjäsk och linslusbeteende; Så här skriver hon på Newsmill: Dags att jämställdhetsdebatten handlar om mäns underläge
Publicerad: 2009-04-16, Uppdaterad: 2009-04-24
"Pojkar misslyckas i skolan. Universiteten domineras av kvinnor. Män tar livet av sig i mycket högre utsträckning än kvinnor. Ändå talas det aldrig om att män är drabbade av ett strukturellt förtryck. Det är dags att ändra på det, menar riksdagsledamoten Camilla Lindberg."
"Jämställdhet"? På båda könens villkor, för båda könens villkor". Tänk att det skall vara så svårt!
Inlägg #11: Postat: 2010-09-23 00:23:00
Jocke S-43
8 Ett obesvarat inlägg är ju också ett slags försvar. Inte första gången från det hållet!
9 Och vad åsyftas?
Inlägg #12: Postat: 2010-09-23 10:54:00
Leif-Arne
#11 Du är som en gammal vinylskiva som hakat upp sig, byt spår någon gång, som omväxling.
Inlägg #13: Postat: 2010-09-23 16:15:00
Jocke S-43
12 Snicke snack min själgode fast svarslöse L-A. Det är du som har knäck i lurarna, vajsing med micken samt har tappat bort 78-varvshögen med "Hör mosters voice". Men försöker så gott det går att själv köra hennes upprepade sladängor per karioke!
Inlägg #14: Postat: 2010-09-24 13:19:00
Thomas L. Aabo
Själv är jag libertarian googla om du är nyfike
Inlägg #15: Postat: 2010-09-24 13:25:00
Leif-Arne
#14 Dvs klassisk liberal, ett begrepp för att skilja sig från liberal i.e. socialliberal. Frågan är hur ställer du dig gentemot Ayn Rand? För att ytterligare krångla till det blandar en del liberaler upp sin ideologi med konservativt tankegods, vilket egentligen är helt disparata ideologier. Synen på monarkin t.ex.
Laddar...