Vilka hjälper vi egentligen med kriget i Afghanistan?

Den här tråden diskuterar artikeln Vilka hjälper vi egentligen med kriget i Afghanistan?.
Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2010-09-12 17:44:00
Leif-Arne
#20 Du läste uppenbarligen #19 är inte det rätt inkonsekvent av dig?
Inlägg #22: Postat: 2010-09-12 19:07:00
Sven Svensson
21. inte alls. jag läser alla kommentarer här men kan inte inse att det har någon betydelse vad det står för namn under. De enda som tjatar om detta i all oändlighet är du och Dag Nilsson. Personer som skriver betydligt mer strunt än många som är anonyma. det här är väl ett forum för åsikter och åsiktsutbyte? Inte nån sight där man skall redogöra för sina personuppgifter?
Inlägg #23: Postat: 2010-09-12 19:19:00
Leif-Arne
#22 Jag hör till den som inte har något problem med att det riktas personangrepp mot mig, men det blir lite att skjuta sig i foten om man anklagar mig för feghet och själv skriver under pseudonym.
Inlägg #24: Postat: 2010-09-12 19:24:00
Leif-Arne
PS en "sight" är visuell perception, utsikt eller liknande. Apropå att skriva strunt. Man kan även prova att skriva strunt på en site, oftast fungerar det bättre.
Inlägg #25: Postat: 2010-09-12 19:40:00
Sven Svensson
23. Vem har anklagat dig för feghet? inte jag i alla fall. och jag skriver inte under pseudonym. Jag heter Sven Svensson och uppträder stolt och modigt under mitt riktiga namn. Det måste väl passa dig. Att jag skriver att du skriver en massa strunt är kanske ett personangrepp men dessutom ett faktum.
Inlägg #26: Postat: 2010-09-12 19:50:00
Leif-Arne
"Jag heter Sven Svensson och uppträder stolt och modigt under mitt riktiga namn. " Jajja män, killen hela dan, rentav tror jag inte du finns med i telefonkatalogen med.
Inlägg #27: Postat: 2010-09-12 20:52:00
Dag Nilsson
Sven Svensson anser inte att det spelar någon roll om en människa agerar i sitt eget namn eller i ett påhittat. I mig finns det någonting som anser att en åsikt får större tyngd om den som avgivit den även vågar stå för den med sitt namn. För mig är anonymitet ett slags mental burka och jag får vibbar som anar fascism, polisstat och våld mot oliktänkande. Så är det med mig.
Inlägg #28: Postat: 2010-09-12 22:14:00
Sven Svensson
svar till 26-27. Jag står mycket riktigt i telefonkatalogen och heter Sven Svensson. Jag är precis lika modig som Dag Nilsson, Jan Olsson, Lars Nilsson, Inger Olsson och alla andra "son-namn" som springer omkring på Sourze och tycker att de är duktiga när de skriver under eget namn. Många av de bästa skribenterna här skriver under anonym flagg och det tycker jag är helt i sin ordning. det viktiga är vad som skrivs, inte vem som skriver det.
Inlägg #29: Postat: 2010-09-12 22:34:00
Leif-Arne
Personliga Persson vet jag vem det är, månne är snurriga Svensson en brylling.
Inlägg #30: Postat: 2010-09-12 22:55:00
Sven Svensson
och när man inte har några argument kan man alltid försöka göra sig lustig.
Inlägg #31: Postat: 2010-09-12 23:35:00
cmologgad
#16 L-A vad menar du med "fabricerade grunder"? Saddam och hans WMD-hot och terrorstöd har undanröjts. Iraks shiiter och kurder har en dramatiskt förbättrad situation. Afghanistans humanitära situation är dramatiskt förbättrad. Al Qaida har ingen frizon längre. Antalet terrordåd har minskat och Al-Qaidas förmåga att organisera spektakulära attacker har minskat. Inga större terrordåd har skett på amerikansk mark. Så visst har man haft framgångar. Sen kan man naturligtvis alltid önska sig ännu större framgångar.
Inlägg #32: Postat: 2010-09-12 23:37:00
cmologgad
Hörde föressten på SR att man talade om drygt 100,000 döda pga konflikten i Irak. Betyder det att Lancet-studiernas fantasisiffror nu inte tas på allvar ens av SR?
Inlägg #33: Postat: 2010-09-13 08:03:00
Leif-Arne
#31 Anklagelserna om WMD, de visade sig ju vara helt felaktiga. Samma gäller en fristad åt Helskäggen, Sudden gillade inte konkurrens. Paradoxen är att man ändå, möjligen, kan se ett slut på aktionen i Irak och att det, möjligen, kan ses en ljusning. Vad gäller Afganistan så är det tvärtom, den aktionen var sanktionerad, men där kan ingen se ett slut på närvaron.
Inlägg #34: Postat: 2010-09-13 14:56:00
cmologgad
#33 Ingen förnekar att uppgifter om "stora mängder" lagrade WMD visade sig vara felaktiga, men det är inte samma sak som att uppgifterna var fabricerade. När Powell talade inför FN så hade han anledning att tro att det han framförde var riktigt. Samtliga underrättelsetjänster gjorde likartade bedömningar om Irak. Att Saddam hade ett vilande WMD program som hade återuppväckts om sanktionerna lyfts och att han inte samarbetade med FN inspektörerna är inte speciellt kontroversiellt.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...