| Inlägg #1: Postat: 2010-09-06 09:52:00 | |
|
Sunchyme |
Verkligen något som många borde läsa. Jag tror många bara snabbt läser om den här mannen utan att föreställa sig innebörden av att vara bunden i 25 år. 25 år.
Naturligtvis har fler än en person ansvaret här, även de som bara står och tittar på. Tänk om fler människor hade slutat stå och titta på och börjat agera. Någo måste ju vid något tillfälle ha tänkt, "Hey, det känns inte riktigt rätt att dra på den här mannen en kroppstrumpa varje dag, finns det en bättre lösning?" Fast antagligen var det då en timvikarie, som ströks från listan. Den här chefen borde inte få jobba med det hon jobbar med. |
| Inlägg #2: Postat: 2010-09-06 17:28:00 | |
|
LEXsara |
en mycket intressant artikel!!!
själv vet jag allt om detta som har hänt!!! jag jobbar med mannen sen årsskiftet . det är många som vettat att detta varit fel!!!! Gunilla Landman borde verkligen INTE få behålla sitt jobb. och jag hoppas att alla som sett/hört och läst interjuver med henne inser att det hon säger i detta fallet är en lögn! hon hr varit medveten om att all personal på stensjög. varit emot detta sen dag 1! samtidigt som hon bär ett av dom störtsa ansvaren så är hon inte ensam. dom är flera personer som vetat detta från myndighetsflket inom Hyllie SDF. Sjukvårdspersonalen som är kopplade till boendet visste detta innan han flytta till boendet. självklart bär alla ett ansvar även personalen, men att sitta på ett möte som vårdare och ifrågasätta alla som är "över" dig där som på ett eller annat sätt säger att det är okej pga ett läkarintyg är svårt! jag vet detta personligen då jag jobbar där, suttit på dessa möten, blivit ifrågasatt o hånad för att jag inte fattar att de för hans eget bästa. men efter 2 Lex sara anmälningar på 1 veckas tid. så skickade jag nästa brev till Socialstyrelsen! hoppas inte någon någonsin glömmer att de som diskuteras i media är folks ansvar. vem ska bära skulden. men Glöm aldrig att vi har denna fråga för att det finns en man som var bunden fram tills i fredags den 3/9. så oavsett vem som får bära skulden o skammen. riskera polisanmälningar, förlora sitt jobb eller behöva skämmas för att det står stensjög på deras CV. så är halva hans liv förstört pga en STRUMPA!!!! och peronerna som tyckt att det är den kostnaden som hans liv är värt!!!! |
| Inlägg #3: Postat: 2010-09-06 17:32:00 | |
|
Jan Olsson |
Med den strumpan,var han ju verkligen "funktionshindrad" - på vilket sätt var han funktionshindrad utan strumpan? - Den stackaren trodde väl att livet var sådant - för honom - hade han inga anhöriga som kunde larma? - Doktorn,var väl också en konstig Dj--el - verkar rena 1800-talet - man förundras verkligen -
|
| Inlägg #4: Postat: 2010-09-06 17:45:00 | |
|
Jan Olsson |
När jag läser LEXsara,s inlägg - då tåras mina ögon - heder åt civilkuraget - många som Du,behövs bland dessa våra minsta bröder & systrar - det är djupt tragiskt,att detta händer 2010 - i Sverige!
- |
| Inlägg #5: Postat: 2010-09-06 18:44:00 | |
|
Nettan999 |
Sådana här myndighetspersoner, ska enligt mig, ta mig f--n tvingas att stå till svars för vad de åstadkommer för skada.
|
| Inlägg #6: Postat: 2010-09-06 20:59:00 | |
|
ok |
Lexsarah
jag var själv med och anmälde indirekt samma person som du, fast då baserat på något jag såg ute i Malmö stad. En assistent/vårdare som kränkte sin vårdtagare på ett sätt som var iögonfallande. Otroligt. Kände direkt att detta måste vara något som allmänt förekommer på boenden, annars skulle inte en timvik våga göra något sådant tänkte jag. Detta var grova kränkningar. Jag tycker det är fantastiskt att sådana som du finns. Det är starkt, det är rätt. Det gör mig så otroligt upprörd att det skulle vara ok att behandla någon i en sådan utsatt situation på det sättet som jag bevittnade. Vi kontaktade en del av malmö kommun som står oberoende av kommunen. En ensam man på ett kontor som gjorde mycket väldigt snabbt, även om kanske inte rätt person fick ta skiten. Nej, hon borde inte få ha kvar sitt jobb. |
| Inlägg #7: Postat: 2010-09-06 21:05:00 | |
|
ok |
Eller ska jag säga, att rätt person fick ta skit, men inte den ytterst ansvariga som jag ser det.
|
| Inlägg #8: Postat: 2010-09-07 19:20:00 | |
|
LEXsara |
hejsan.
va tvungen att återkomma o se om fler hade gjort kommentarer! tackar Jan Olsson för de fina inläggt. kan också säga att jag gråtit många tårar när de gäller denna mannen. Anonym: måste verkligen berömma dig!!! också all heder åt dig! de som du säger är sant. många rykten inom kommunen går. om små o stora övergrepp. o jag står chockad över att man kan göra så. vill göra en lite notis till krönikern o ni som lagt in kommentarer att allt jag vet och hört har jag under måndagen vidarbefodrat till Socialstyrelsen så dom ska följa upp de även om det jag givit dom är hörsägen. känns väldigt betryggande. anledningen till att jag inte kunnat göra varken Lex Sara o Lex Maria är att man som personal måste se själva förfarandet! jag hoppas att mitt handlande har styrkt andra att göra desamma som ser övergrepp både på jobb o i de privata. mvh LEXSara |
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.