Louise

Den här tråden diskuterar artikeln Louise.
Inlägg #1: Postat: 2010-09-02 01:07:00
Sunny
Intressant inblick i en ung killes tankar.
Inlägg #2: Postat: 2010-09-02 09:58:00
Bizon
Leif-Arne - först borde du städa upp stavfel och restord från redigeringsarbetet. En skönlitterär text störs av ovidkommande ord som inte stämmer. Om du bara visste så mycket jobb jag lägger ner på den biten sedan jag till leda fått försvara mina taskigt städade texter som jag från början tänkte skulle ha läsvärde trots att en del slarv fanns med. Sunny ser texten som något specifikt för en ung kille medan jag nog tycker att den upplevelse du beskriver även kan gälla för vilken kåt sexuellt öppen människa som helst och det oavsett kön med viss modifikation. Den här texten beskriver ett möte mellan två personer utan särskild anknytningsvilja - vänskap OK, ett knull OK, och så långt är ju allt OK. En undran infinner sej dock - vad var det i teet? Beskrivningen av den synliga musiken och "flashbacken" dan efter då granarna fick klor drar osökt tankarna till diverse effekter under inflytande av något hallucinogen - ska jag spekulera lite så kan just den omständigheten ge en förklaring till varför det bara blev ett ligg mellan de två - särskilt om just det ligg som ju ändå blev varit så pass bra att tiden 15 minuter - eller fem timmar, upplevts som oväsentlig - eller tänker man kanske att just den upplevelsen inte var ömsesidig? Just den frågan hängande i luften och textens osentimentala upplägg upplever jag som en del av textens värde - jag menar i det fall att en text som inte lämnar efter sej en liten undran inte ger så mycket mer om den inte inte ens lämnat efter sej en klump i halsen eller ett roat leende...
Inlägg #3: Postat: 2010-09-02 10:09:00
Leif-Arne
Du har nog rätt vad gäller bristande korrektur desvärre, jag är lite för lat ibland. Relevant kritik är alltid uppskattat, tack för det.
Inlägg #4: Postat: 2010-09-02 10:19:00
Bizon
:-
Laddar...