Assange offer för den svenska kvinnans "frigörelse"

Showing page 1 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #1: Postat: 2010-08-31 09:00:00
Leif-Arne
Riktigt vad som skett mellan parterna vet man väl ändå inte? Därför kan det vara bättra att inte spekulera eller dra för tidigas slutsatser.
Inlägg #2: Postat: 2010-08-31 09:49:00
Jocke S-43
Pia, milda makter vad du vet? Stämmer det här, och var har du fått reda på det? Men i princip är det ju så, att man har i landet Sverige vänt upp och ner på sexualmoralen, eller den juridiska delen i alla fall.
Sexköpslagen visar detta tydligt. Allt ansvar läggs på mannen. Fastän det ligger i kvinnans makt att ha sista ordet.
Att sedan kvinnor dras till kända, rika och framgångrika män, men knappast rika kvinnor dras till motsatsen. Tja, vad skall den s.k. jämställdheten göra åt det?
Inlägg #3: Postat: 2010-08-31 11:16:00
Pia I
Jag läser tidningar. det är inte mitt fel att man målar ut detaljerna. Sen skyller man på att det är en komplott för att hämnas på Assange och hans upptäckter eller avsjöjanden.
Jag tycker svenska kvinnor nuförtiden tror sig vilja ha ett lössläppt sexliv och sedan gnäller de över följderna. barnsligt och omoget enligt mig. Claes Borgström håller med och det förvånar mig mest som sagt. Det var ju tjejerna som tog alla iniativ. Sverige är ju känt för dålig moral, så inte konstigt om han tog chansen. Det skulle väl många gjort?
Inlägg #4: Postat: 2010-08-31 11:23:00
Leif-Arne
Eftersom uppgifterna du stöder dig på tydligen är sedvanligt kvällstidningsskvaller så är det väl ändå lite tidigt att dra slutsatser. Tycker du inte det Pia?
Inlägg #5: Postat: 2010-08-31 12:05:00
Per W
#3 är Sverige känt för dålig moral?
Inlägg #6: Postat: 2010-08-31 12:40:00
Jan Olsson
Tycker det "osar" konspiration! - Eller svartsjuka! - eller både & - I alla fall ingenting att orda om vid det här laget - är ju nerlagt,eller hur?
Inlägg #7: Postat: 2010-08-31 12:48:00
Jocke S-43
3 "Jag tycker svenska kvinnor nuförtiden tror sig vilja ha ett lössläppt sexliv och sedan gnäller de över följderna. barnsligt och omoget enligt mig. Claes Borgström håller med och det förvånar mig mest som sagt."
Jag instämmer helt i detta. "Frihet under ansvar" heter det, men det fungerar inte så, och om orsakerna skall jag inte tjata mer om just nu. Men det börjar gå upp för allt fler, att det finns två sidor av saken, minst, inte den ständigt upprepade litanian. Du menar att Borgström stödjer tjejerna förmodar jag. Det är väl "hans jobb", men han är ju utvald för sina personliga åsikter. "Svenska män är talibaner", citera han Schyman, hur är det då inte med utländska män?
Rasismen har inga gränser...
Inlägg #8: Postat: 2010-08-31 13:59:00
Pia I
#5 Ja, Sverige är känt för sin dåliga moral. Vet du inte det? men, själv tycker jag att den svenska moralen är rätt ok. Det är bara det att en del folk missuppfattar nakenhet med omoral, vilket det absolut inte behöver vara enligt svenska mått mätt.

Nej men den här historien retade mig så till denmilda grad, att jag skrev ner den här artikeln. Att det skulle vara en konspiratin, tycker jag är dubbelt barnsligt. Skulle två tjejer som lurar en karl i säng, vara inblandade i politska konspirationer??
Om det är så, är det så skitlöjligt, så jag har inga ord. fattas bara att de fick betalt också, för att ljuga. Och det tror Claes Borgström på!!?? Honom har jag inget till övers för mer, kan jag säga. nej, fram för normala människor, som uppför sig någorlunda förståndigt samt har egen stolthet. Skithistoria.
Inlägg #9: Postat: 2010-08-31 14:01:00
Pia I
nej, det tycker jag inte Leif- Arne.
Inlägg #10: Postat: 2010-08-31 14:22:00
Leif-Arne
#9 Sverige är väl knappast känt alls, egentligen. I Kina för J O Waldner inte annars mycket lite. De flesta jänkare blandar ihop Sverige med Scandinavien, vilket inte är så konstigt eftersom de flesta av oss inte har koll på Huvudstaden i Ontario t.ex. Under 60 talet producerades det visst några p-rullar i USA under namnet "Swedish Erotica" vilket påverkade någon enstaka. För min del tycker jag förhastade slutsatser baserade på skvaller i kvällsbladen är att betrakta som sladder. Egentligen tror jag inte du vill befatta dig med sådant.
Inlägg #11: Postat: 2010-08-31 15:57:00
Jocke S-43
Man kan i sammanhanget fråga sig hur mycket "frigörelse", i vidare mening, som den svenska kvinnan har tillgodogjort sig?
Nog råder det rätt mycket slentrianmässigt lutande sig mot den gamla könsrollen, när det passar! Och detta med benägen hjälp av det ständiga upphaussandet och närmast totala oskyldighetsförklarandet i media och politik! Men de facto ändå en konserverande björntjänst åt kvinnan vad jag kan se.
Att sedan å andra sidan även den svenske mannen skulle behöva en rejäl frigörelse, både mentalt och socialt, råder det nog heller ingen tvekan om...
Inlägg #12: Postat: 2010-08-31 16:16:00
Bizon
Detta inlägg skulle ha kommit i morse, men det var någon länk som inte funkade - och nu har jag inte tid att kolla igenom diskusionen för att se om jag är passerad /återkommer ---------Huvaligen! Någon frigörelse är det knappast fråga om i dessa kvinnliga inkvisitionisters fall - snarare då ett hämndgirigt grottande i att med sin häxprocess söka skuldbelägga den man som varit fri nog att inte fastna i dessa kåta hondjurs klibbiga garn. Män har inte alltid haft vett att då loppet är kört dra sej tillbaka så det är i princip inget specifikt kvinnligt drag även om metoderna uppvisar vissa väsentliga skillnader. Om vi nu bara rent hypotetiskt antar beskrivningen av händelseförloppet så är ju den stalkning som den ena kvinnan hängivit sej åt inget brott så länge det inte är direkt besvärande för den stalkade - i dag är synen på sexutövning till yttermera visso tämligen olika och vad som anses passande för en man eller kvinna kan vara näst intill otänkbart för en annan och i det fallet finns egentligen som jag ser det varken rätt eller fel så länge parterna är med på noterna. Att kvinnor har fått ett verktyg i den moderna juridiken att hämnas på misshagliga män som ofta per automatik ställer sej bakom den nu självklara manliga skulden är ett problem som tidigare kvinnan var näst intill ensam om att bära. En sexuellt aktiv kvinna fick om det blev känt direkt horstämpeln - och i fråga om att en kvinna bar en klädsel som kunde anses som sexuellt utmanande var övergrepp något som kvinnan bara hade att vänta sej och alltså något hon bara hade sej själv att skylla. Att det infantiliserade vissa män var något som så småningom blivit ett problem då det synsättet inte triggar vissa män att ta ansvar för sin sexualitet - andra män flertalet har troligen förstått och tagit lärdom. Annars skulle det nog se än värre ut i fråga om utomäktenskapliga ungar o.d. -------- Hur som helst med detta - folk är som dom är och jag personligen är för en fri och jämställd sexuell utlevelse för alla könskategorier utövad under ansvar. De i artikeln omnämnda kvinnornas handlande kom mej osökt att tänka på en annan tråd där jag berättat lite om det jag vet om romers kultur och den makt kvinnan i det romska samhället givits genom föreställningen om att hon kan göra en man oren bara genom att beröra honom med sina underkläder som befläckats med mensblod. I dag kan en kvinna göra samma sak med vilken man som helst bara genom att anklaga honom för någon form av övergrepp då vanligen sexuellt. Även om man juridiskt kan betraktas som oskyldig så är det svårt att rentvå sej från skamstämpeln. Kanske är det det en del av jämställdheten - en gång betraktad som hora alltid hora - en gång anklagad som utövare av kvinnovåld alltid en våldsverkare,,, ingen rök utan eld? -------- Sammantaget kan man bara fråga sej om vi människor är så smarta egentligen - förefaller som om alltför många av oss styrs av ganska så lumpna drifter och då räknar jag inte in den glödande kåthetens längtan eller den frustande lustens flammande stund i vidöppet bejakande mötens levande nu - däremot kvalificerar sej snikmaktens hämnd och det sårade egots avundsamma svartsjuka till en tätplats på tio i topplistan för mänskliga avarter. Bara att hoppas på att klokskapen om mänsklig fåfänga och vad den ställer till så småningom befästs bland åklagare, domarbås och rättsliga nämnder - men än är det tydligen långt dit även om det finns ljuspunkter.
Inlägg #13: Postat: 2010-08-31 16:27:00
Jan Olsson
"Frigörelsen" kom med slopandet av snörlivet,det måste ha varit skönt,att få svälla ut ordentligt - & sedan,när DET passar en liten Strumpebandshållare - Ja,tänk vad dom kan,dessa Sarons Blomster - Själv får man nöja sig med Boxershorts - inte illa det heller - blev ju en viss "frigörelse" - jämfört med Tarzantrosor - jag håller med i övrigt -
Inlägg #14: Postat: 2010-08-31 18:29:00
Pia I
det håller jag med om.
Inlägg #15: Postat: 2010-08-31 18:39:00
Pia I
Lite grand undrar jag: har man inget viktigare att syssla med än dessa infantila handlingar iscensatta av två kvinnor. Tex. det engelska företaget på B? som tagit över köpcentra i stora delar av landet och trissat upp hyrorna, så folk har inte råd att ha kvar sin verksamhet? Fruktansvärt tycker jag.
Det är för det mesta kläder för kvinnor som dräller över i köpcentra. Tio av samma sort.
Det har blivit helt fel i Sverige, hur mycket vi behöver egentligen. 14åringar klär sig som tjugoåringar i skyhöga klackar och skriver i sina bloggar hur olyckliga de är. Allt för kommersen!
Är vi svenskar dumma i huvudet? Hjälplösa eller självgoda?
Inlägg #16: Postat: 2010-08-31 18:49:00
Leif-Arne
#15 Men du har naturligtvis helt rätt. Skriv om det. För skriva det kan du.
Inlägg #17: Postat: 2010-08-31 18:52:00
Pia I

Tack Leif-Arne!
Inlägg #18: Postat: 2010-09-01 10:55:00
Bizon
Pia #15 "har man inget viktigare att syssla med än dessa infantila handlingar iscensatta av två kvinnor." - Jo då, säkert har man det, och det görs ju även parallellt - kanske har du varit lite selektiv här?. Men det är ändå intressant ur en viss aspekt - nämligen vad kvinnor använder sin makt till. Om vi nu lika hypotetiskt avskriver konspirationsteorin som för tid och evighet med all rätt kommer att ge dessa kvinnor horstämpeln då dom i det fallet sannolikt fått betalt för att knulla med karln och sedan falskt anklaga vederbörande för oegentligheter. Då återstår bara svartsjukehämnden som försmådda fruntimmer vilket kanske är mer förståeligt då det handlar om upprörda känslor - men i båda fallen handlar det om ett osmakligt missbrukande av makt.
Inlägg #19: Postat: 2010-09-01 11:46:00
Jocke S-43
Ja, så är cirkusen igång igen! "Misstänkt för våldtäkt." Skulle vara typiskt om detta drog ner hela Wikileaks. I landet Sverige typiskt nog, där "våldtäkterna fördubblats på 4 år, och är näst flest i världen". Men där också några oskyldiga män släppts. Man undrar även lite över kvinnors medverkan och ansvar. "Det är kvinnan bakom allt?" Utan Lewinski gapande efter mycket, så kanske vi hade sluppit Bush? Tillägg för säkerhets skull: Nej jag beskyller henne inte för Bushs misstag. Från SVD idag, on Assenge.
Länk: svd.se
Inlägg #20: Postat: 2010-09-01 12:07:00
Leif-Arne
#19 Det går ju tolka siffror olika beroende på vilken agenda man har. Jag vill minnas från en nyligt publicerad text i SvD att antalet anmälda våltäkter är ca 6000 och de som döms ungefär 250. Om nu inte minnet sviker och den allmänna förvirringen oldelat min förmåga att räkna så döms 4 av de som anmälts. Man kan tolka detta antigen som att många "anmäler i onödan" eller att beviskraven är väldigt höga. Att antalet våltäkter ökat i Sverige kan till stor del förklaras med att brottsrubriceringen för ett antal sexbrott som före 2005 rubricerats på annat sätt efter 2005 rubricerats som våldtäkt. Man skall vara försiktig med att övertolka statistik. Det finns samband och det finns skensamband, dessa är inte alltid så lätta att skilja åt.Länk: blogg.svd.se
Showing page 1 of 4: 1  2  3  4
Laddar...