Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Detta inlägg skulle ha kommit i morse, men det var någon länk som inte funkade - och nu har jag inte tid att kolla igenom diskusionen för att se om jag är passerad /återkommer ---------Huvaligen! Någon frigörelse är det knappast fråga om i dessa kvinnliga inkvisitionisters fall - snarare då ett hämndgirigt grottande i att med sin häxprocess söka skuldbelägga den man som varit fri nog att inte fastna i dessa kåta hondjurs klibbiga garn. Män har inte alltid haft vett att då loppet är kört dra sej tillbaka så det är i princip inget specifikt kvinnligt drag även om metoderna uppvisar vissa väsentliga skillnader. Om vi nu bara rent hypotetiskt antar beskrivningen av händelseförloppet så är ju den stalkning som den ena kvinnan hängivit sej åt inget brott så länge det inte är direkt besvärande för den stalkade - i dag är synen på sexutövning till yttermera visso tämligen olika och vad som anses passande för en man eller kvinna kan vara näst intill otänkbart för en annan och i det fallet finns egentligen som jag ser det varken rätt eller fel så länge parterna är med på noterna. Att kvinnor har fått ett verktyg i den moderna juridiken att hämnas på misshagliga män som ofta per automatik ställer sej bakom den nu självklara manliga skulden är ett problem som tidigare kvinnan var näst intill ensam om att bära. En sexuellt aktiv kvinna fick om det blev känt direkt horstämpeln - och i fråga om att en kvinna bar en klädsel som kunde anses som sexuellt utmanande var övergrepp något som kvinnan bara hade att vänta sej och alltså något hon bara hade sej själv att skylla. Att det infantiliserade vissa män var något som så småningom blivit ett problem då det synsättet inte triggar vissa män att ta ansvar för sin sexualitet - andra män flertalet har troligen förstått och tagit lärdom. Annars skulle det nog se än värre ut i fråga om utomäktenskapliga ungar o.d. -------- Hur som helst med detta - folk är som dom är och jag personligen är för en fri och jämställd sexuell utlevelse för alla könskategorier utövad under ansvar. De i artikeln omnämnda kvinnornas handlande kom mej osökt att tänka på en annan tråd där jag berättat lite om det jag vet om romers kultur och den makt kvinnan i det romska samhället givits genom föreställningen om att hon kan göra en man oren bara genom att beröra honom med sina underkläder som befläckats med mensblod. I dag kan en kvinna göra samma sak med vilken man som helst bara genom att anklaga honom för någon form av övergrepp då vanligen sexuellt. Även om man juridiskt kan betraktas som oskyldig så är det svårt att rentvå sej från skamstämpeln. Kanske är det det en del av jämställdheten - en gång betraktad som hora alltid hora - en gång anklagad som utövare av kvinnovåld alltid en våldsverkare,,, ingen rök utan eld? -------- Sammantaget kan man bara fråga sej om vi människor är så smarta egentligen - förefaller som om alltför många av oss styrs av ganska så lumpna drifter och då räknar jag inte in den glödande kåthetens längtan eller den frustande lustens flammande stund i vidöppet bejakande mötens levande nu - däremot kvalificerar sej snikmaktens hämnd och det sårade egots avundsamma svartsjuka till en tätplats på tio i topplistan för mänskliga avarter. Bara att hoppas på att klokskapen om mänsklig fåfänga och vad den ställer till så småningom befästs bland åklagare, domarbås och rättsliga nämnder - men än är det tydligen långt dit även om det finns ljuspunkter.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?