Inför avdrag för IT-tjänster i hemmet

Den här tråden diskuterar artikeln Inför avdrag för IT-tjänster i hemmet.
Inlägg #1: Postat: 2010-08-04 13:27:00
Leif-Arne
Men varför stanna vid IT-tjänster, varför inte avdrag för bilrep, hårklippning, , och konsultationer i Feng Suihos och ”livscoacher”, det skapar ju jobb det även. Så kan vi skrota tanken om ett någorlunda enhetligt och logiskt skattesystem en gång för alla. Låt staten peka ut vilken tjänstekonsumtion som skall premieras, värdigt ett parti som förespråkar planekonomi men ett liberalt? Länk: sourze.se
Inlägg #2: Postat: 2010-08-04 17:11:00
Leif-Arne
Ett tips till Muf är att fråga om inte Anders Borg kulle kunna ge dem lite elementär kunskap i nationalekonomi, kanske något om behovet att se till helhetslösningar och inte snuttifiera varje politisk fråga. Om Cuf med nuvarande ledning ger ifrån sig sådana här illa genomtänkta förslag är inte så konstigt med nuvarande ledning, men muffarna har ju förebiler att att efterlikna i stället för detta.
Inlägg #3: Postat: 2010-08-05 16:43:00
erobwen
Vad som behövs är en allmän omställning från skatt på arbete till skatt på land/fastigheter och naturresurser. Det generella skattetrycket behöver inte förändras, men man måste börja beskatta det som verkligen skapar ett både fritt och jämlikt samhälle. Kolla in The Renegade Economist på YouTube så ser ni vad jag menar.
Inlägg #4: Postat: 2010-08-06 00:15:00
sunny fri
Bra ide.Själv har jag en ung kille som extraknäcker med att hjälpa oss äldre med den nya tekniken.Utan honom hade jag nog aldrig kommit ut på internet?
Laddar...