Kränkande vård skapar krimilalitet

Den här tråden diskuterar artikeln Kränkande vård skapar krimilalitet.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2010-08-03 11:10:00
Jocke S-43
17 Ja visst, jag håller med. Men det finns också orsaker. Män har alltid tagit hand om kvinnan, och vice versa. Här portionerades det genast ut klagan, för att ge män dåligt samvete, och män fick dåligt samvete! Män är också känsliga varelser. Och män reagerar mer på kvinnligt lidande, än på manligt! Allt generellt.
Och feministiskt skitsnack genom 30 år har sin effekt. framför allt statsfeminismen, där mäktiga män ensidigt ställer sig på kvinnors, nej på feminismen villkor.
Men visst håller jag med. Som du ser är jag inte en sådan man. När jag utnyttjades och mitt kön smutskastades osv inom offentliga sektorn, då sa jag först till. Utan resultat förstås. Då lämnade jag, och började skriva.
Förresten är svenska kvinnor också en samling mähän, som låter sig representeras av Schyman och co! Definitivt!
Inlägg #22: Postat: 2010-08-03 11:12:00
Inger Olsson
Rättelse: #19 Ska stå: "Mer allvarligt för smått, än vad f ä d r a r s ev. närvaro betyder..." Männen kommer in senare, men DÅ är dessa superviktiga! /// Jocke S talar om "söndervårdade män" i #20 och inom forskning vet man hur skadade mentalt människor blir, som institutionaliseras. Sådana fattar aldrig om det e g n a ansvaret. Det ligger i sakens natur!
Inlägg #23: Postat: 2010-08-03 14:04:00
Jocke S-43
1 Forts. Visst är det "moget" uttryckt här ovan, av en 60 eller 70-årig kvinnlig f.d fängelsechef!?
Så här kan jag tänka mig att låta, jag själv blir intervjuad på en halvsida gamla formatet av DN när jag fyller jämt!
Jocke-S: "Hö, hö, obligatoriskt ja, jag är ju från Stockholm. Där är det patriarkatet som gäller! Makt och män hör ihop...jag är van att bestämma över kvinnor. Jag blir lätt chef och ordförande.... Min utgångspunkt är att kvinnor inte kan fatta beslut. Det är lätt att vara chef över kvinnor." Tänkbart?
"Min utgångspunkt är att män inte kan fatta beslut" påstod hon alltså, Ann-Britt Grünewald.
Kanske poletten trillade ner på sina håll här på sourze? Som det heter idag. Oj vad man lär sig! Nej, det är nog tveksamt, man kan inte förvänta sig vad som helst där hjärnridån gått ner i Svea rike!
Inlägg #24: Postat: 2010-08-03 22:00:00
Nettan999
#20. Jocke, nu får Du väl ta och vakna upp lite. Du verkar tro att det är ett måste att ha suttit på Österåker för att kunna uttala sig om Grünewald? Har inte varit där men delar Ombudets åsikt Österåkersprojektet
Inlägg #25: Postat: 2010-08-03 22:08:00
Karle
Ja det sorgliga med din artikel är att så mycket stämmer.Med Grynet försvann nog den siste humaisten i den svängen?
Inlägg #26: Postat: 2010-08-03 22:22:00
Jocke S-43
Nettan. Du är suverän på att "missförstå". Läs lite hur jag jämför. OM man inte har upptäckt och begripit den offentliga könsdebattens slagsidor efter 30 år. Så är det iaf tveksamt om man kan beöma en dylik fängelsechefsmadam, om man inte har vandrat där själv samtidigt i kåkens kalsingar.
Sedan kan man väl uttala sig om henne, och jag ger ju min välgrundade syn på henne - genom hennes egna framförda grova könsfördomar. Gud bevare oss för sådana människor, oavsett kön säger jag!
De skall varken styra eller vårda oss. Men du kanske delar hennes skrymtande men infantila manssyn?
Inlägg #27: Postat: 2010-08-03 22:28:00
Jocke S-43
Här står lite om Österåkerprojektet, inte bara superlativer, som sedan förföll i glömska.
Länk: yelah.net
Inlägg #28: Postat: 2010-08-03 22:49:00
Lasse i Gatan
#24/Nettan/ Kan svara på din fråga till Jocke. Läste ombudets artikel om alla de Jo-anmälningarna som skrevs på Österåker, han nämnde inget om att det var han som stod för de flesta anmälningarna. Hittade en notis på webben.//Citat:
Ursprungligen postat av drupkick
Jag satt på samma anstalt som Michael Gajditzafd. ordf. förtroenderådet när han fick igenom sitt fall i HD. Du har rätt till skadestånd om du tvingas sitta kvar i arrestcellen efter du blivit häktad. Vet inte hur stort beloppet var per dygn, men det är helt klart värt att trycka dit dem närhelst och hurhelst du kan!
Tala med din advokat, du som råkat ut för detta. Det är ingen jobbig process och det är helt klart värt det.

Gajditza var en pain in the ass på Österåkeranstalten. Han hade gjort över 200 JO-anmälningar när han hade fem månader kvar på sitt straffblev dömd till tre år och sex månader. En bra kille som verkligen visar hur man ska bete sig i anstaltsmiljö!
Inlägg #29: Postat: 2010-08-03 23:42:00
ombudet
Problemet är att det inte är sant och det utgör också en sån där uppgift som är lätt att kolla innan man skriver för de flesta utom Lasse.
Inlägg #30: Postat: 2010-08-04 08:50:00
Nettan999
#28. Lasse: Du är jättegullig som besvarar hur andra skribenter har tänkt svara mig. Vore trevligt att höra Din åsikt i stället. Och likaså informerar Du mig om vad andra "glömmer" etc. Jag tror varje skribent här är kompetenta att svara för sig själva, speciellt Gajditza som jag har uppfattningen om att han är verbal i både skrift och tal. För vet Du vad Lasse.... Om en person klarar av att göra över 200 anmälningar så ska han helt klart ha en eloge för det.
Inlägg #31: Postat: 2010-08-04 08:53:00
Nettan999
#26. Jocke.... Så det är inte Du som är suverän på att förklara så jag missförstår då? Kanske lite av varje men hur ska jag kunna missförstå om Du förklarat på ett begripligt sätt?
Inlägg #32: Postat: 2010-08-04 09:16:00
Lasse i Gatan
#30/Citat:"För vet Du vad Lasse...." Nu låter du som tjorven i saltkråkan.
Inlägg #33: Postat: 2010-08-04 09:18:00
Lasse i Gatan
#29/ombudet/ Vad är det för något som inte är sant?
Inlägg #34: Postat: 2010-08-04 11:16:00
ombudet
#33, det som står i flashbackommentaren som du använt som källa är inte sant. Jag har inte skrivit 200 anmälningar. Även om jag hade gjort det så är det intressanta att JO kritiserar anstalten vid ca. 25 tillfällen.
Inlägg #35: Postat: 2010-08-04 12:26:00
Lasse i Gatan
#34/ Michael Gajditza/ombudet/
Citat från din artikel: " Konkreta exempel på anstalten Österåkers förfall kan vi ta från 2005. Anstalten drog under perioden januari-augusti på sig flest anmälningar till JO i kriminalvårdens historia, tror jag, med över 120 anmälningar på drygt sju månader."// Du satt där 2005 JA eller NEJ? svarar du ja isåfall hur många JO-anmälningar skrev du själv.
Inlägg #36: Postat: 2010-08-04 12:48:00
Leif-Arne
#35 Du som skriver anonymt är väl inte den rätta att komma med personliga frågor. Är det något du skäms över eftersom du hukar som en fegis?
Inlägg #37: Postat: 2010-08-04 12:54:00
ombudet
#35 och på vilket sätt tycker du det är relevant? Du får väl göra samma jobb som andra gör när man letar uppgifter.
Inlägg #38: Postat: 2010-08-04 13:08:00
Jocke S-43
31 Jag vet inte hur man skall diskutera med dig längre Nettan. Du svänger våldsamt i åsikter. Först kritiserar du feminismen i ett långt rätt välmotiverat inlägg, sedan förvandlas du strax därefter till extremfeminist! För att slutligen gå till relevant angrepp mot sexköpslagen. Bra! Men knepigt blir det, "extremfeministen"!
Inlägg #39: Postat: 2010-08-04 14:02:00
Lasse i Gatan
#37/ombudet/ Inget svar som vanligt.
Inlägg #40: Postat: 2010-08-04 14:14:00
Lasse i Gatan
#36/Leif-Arne/ Blev siffran 80 med utlänsk bakgrund som sitter i våra fängelser för mycket att ta in i din PK-tvättade skalle. Tage Sundin har full koll på statistiken.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...