|
Inlägg #1: Postat: 2001-11-04 12:22:00
|
|
Lena |
"Uppmaningen att vi ska acceptera att bli sedda som sexobjekt är helt vidrig". Du har så rätt Kajsa! Om vi alltid såg på varandra som människor i första hand skulle världen inte se ut som den fortfarande gör.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-11-04 12:43:00
|
|
Per Poulsen |
Du är en klok kvinna, Kajsa och det finns inte det minsta gnutta ironi i det påståendet.... Alltid lika träffsäker och tankeväckande.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-11-04 13:35:00
|
|
Carola |
En mycket bra och tänkvärd artikel! Tänk vad underbart om vi alla blev betraktade för det vi är och ingenting annat. Att kunna se in i en människa, inte "på" en människa.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-11-04 13:43:00
|
|
christer kyreus |
Mot män, övergrepp mot oss män,
är lika äckliga och kränkande.
Öppna präster tycks vara "lovligt byte" för "alla slags" församlingsbor.
Jag vet av bitter erfarenhet. Fromheten kan vara fruktansvärt FALSK!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-11-04 18:57:00
|
|
Fredrik Silfverstolpe |
Uppenbarligen har jag inte lyckats förklara mig särskilt väl. Jag förespråkar på intet sätt att män ska "ta för sig" på kvinnors bekostnad. Samtidigt kvarstår ju faktum att om ingendera parten någonsin tagit ett steg mot sexuellt samkväm skulle den mänskliga rasen inte längre existera.
Därför uppmanar jag alla, män som kvinnor, att se HELA människan. Och förena er gärna intellektuellt, känslomässigt och sexuellt. Sexobjekt är vi alla och det är inget automatiskt fel med det.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-01-03 13:58:00
|
|
Tomas |
Kanske sent att kommentera, men ändå. Övergrepp som du varit med om och säger inte är "riktiga" för att du inte vill jämföra med de som utsatts för grova övergrepp är alldeles RIKTIGA. Jag anser nämligen att dessa "oriktiga" övergrepp är yttringar av den makt män utövar över kvinnors sexuallitet. De är också bara skilda från grova övergrepp i grad och inte i art. Att "små" övergrepp är okej skjuter gränsen för vad som är rätt och fel på de grova också.
Kvinnor skall vara vackra och sexiga...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-01-03 14:02:00
|
|
Fortsättning på Tomas |
Sen straffas de för att de är det... i värsta fall genom våldtäckt. Senast detta manifesterades i officiella sammanhang var 1997 då fem killar friades från våldtäkt i Södertälje med kommentar i domen att flickan var lättklädd. En del av bakgrunden finns att finna i vår lagstiftning där män ses som offer för sin sexualitet och inte riktigt kan ta ansvar för den om kvinnan i sitt uppträdande inte riktigt säger nej, verbalt alltså. Detta måste ändras på och din artikel är mycket bra i den debatten.
|
| |