Smuggling av knarkpengar

Inlägg #1: Postat: 2010-07-27 17:02:00
Lasse i Gatan
Det håller inte att gå omkring och småfisa på Oslos flygplats, när det finns en sådan duktig hund som jobbar där, helst för de som sysslar med sådana aktiveteter som denna artikel handlar om. Citat: Politiskt Inkorrekt. Penningsmugglare hade kroppsöppningar fyllda med euro
NORGE I onsdags kunde en nigeriansk 19-årig kvinna gripas på Oslos flygplats Gardermoen sedan det visat sig att hon försöke smuggla ut 20 000 euro uppstoppade i vaginan. Hon var på väg till Amsterdam och uppgav att hon gjorde detta som en tjänst till en man hon träffat på Internet.
Polisen ser detta som ett klart fall av valutasmuggling och uppger att kvinnan sannolikt endast använts som kurir. Sätten att smuggla pengar på detta vis är inget ovanligt för den norska polisen. Tidigare i år blev en likaså nigeriansk man stoppad och kroppsundersökt. Det visade sig då att han hade stoppat upp exakt samma summa, 20 000 euro, i en annan kroppsöppning, också belägen under midjan.
Tre dagar senare stoppades ånyo en annan man av samma anledning, men han hade nöjt sig med hälften så mycket pengar uppstoppade i baken.
Polisen på Gardermoen har hittills i år beslagtagit 9,88 miljoner norska kronor som smugglare försökt föra ut ur landet. Vid samma tid förra året var den summan 7 miljoner. Man har med gott resultat använt sig av en specialtränad hund som alldeles på egen hand lyckats sniffa upp 5,7 miljoner. Polisen är säkra på att det rör sig om förtjänster av olagligt slag, exempelvis på narkotikasmuggling och annan svart ekonomi.
vg.no
Inlägg #2: Postat: 2010-07-27 17:46:00
Nettan999
Smuggling av knarkpengar eller så skulle jag vilja säga att Svenska staten tvättar knarkpengar vita.
Om man tänker att en person åker och köper ett kilo av narkotika förlåt oss säga 100.000 SEK Observera har ingen aning om vad sådant kostar Då för man först ut 100.000 SEK ur landet, alltså finns det 100.000 mindre än vad som egentligen är.
Därefter köper en person narkotika för dessa pengar. Alltså, fortfarande har Sverige minus 100.000.
Personen som köpt detta parti fastnar i tullen och 100.000 är förlorade. Det jag menar med att Svenska Staten helt lagligt tvättar knarkpengar är att för att det ska gå ihop sig så sätter man ett bötesbelopp på personen som förde ut 100.000 ur Sverige, ett bötesbelopp som ger ett tillskott i den Svenska Statskassan. ALLTSÅ… Här har Staten tvättat knarkpengar som räknas som svarta pengar när det gäller den personen som köpte partiet lyckats få in det i Sverige. För om man ska kunna räkna det som att personen gjort förtjänst så måste han först tjäna ihop 100.000 samt omkostnader för att över huvud taget räkna med någon förtjänst över huvud taget.
Åter igen vill jag påstå att staten genom sitt bötesbeläggande tvättar knarkpengar vita.
Flera artiklar handlar om att polisen bryter mot lagen och här är ett ytterligare exempel på hur Sverige tvättar pengar trots att det finns ett penningtvättdirektiv som vi vanliga dödliga måste leva efter.
Inlägg #3: Postat: 2010-07-27 21:09:00
ombudet
.....och i Thailand, Spanien, Brasilien, USA,och flera andra länder sitter svenskar i fängelse för exakt samma brott så vad är poängen Lasse?
Inlägg #4: Postat: 2010-07-27 21:17:00
john calenius
Dessutom är det knarkpengar som håller sverige delvis vid liv..
Inlägg #5: Postat: 2010-07-27 22:27:00
Nettan999
#4. john calenius: Om det nu är knarkpengar som håller Sverige delvis vid liv... Vad är problemet? Förutom att alla som sitter i fängelse skapar en massa arbetstillfällen. Rätt eller fel? Det är inte min sak att avgöra men faktum är att brott skapar arbetstillfälle
Inlägg #6: Postat: 2010-07-27 23:23:00
Lasse i Gatan
Kommentarerna blir mer och mer intlligenta här på Sourze, smaka på den här: "Dessutom är det knarkpengar som håller sverige delvis vid liv.." eller denna: "men faktum är att brott skapar arbetstillfällen." Du får sträcka på dig och känna dig stolt för vad du har bidragit med för landet ombudet, det är bara att suga åt sig av ovanstående kommentarer. Sen får vi ett utmärkt verktyg för att bekämpa arbetslösheten det är inte fy skam, mer brottslighet mindre arbetslösa. Och inte minst "Ropen de skalla fritt knark åt alla. Sen är jag besviken på dig ombudet, trodde det skulle bli lungt här på Sourze, fick för mig att du åkt till pridefestivalen.
Inlägg #7: Postat: 2010-07-27 23:32:00
Pia I
Kollade på filmen "Snabba cash" i går, som handlade om just knarkaffärer i Sverige.Jag förstår inte varför den filmen prisats så högt, jag tyckte det var trist att se alla slagsmål och lögner. Det fanns scener mellan far och barn som var sevärda, men Lapidus, som sägs charma alla i filmen, var en tystlåten svensk kille som dussintals andra svenska ungdomar. Svensk film är knepig.
Inlägg #8: Postat: 2010-07-28 00:16:00
Nettan999
#6. Lasse: Visst skapar brott över huvud taget arbetstillfällen även om vi kanske inte vill inse att det faktiskt är så. Ta som exempel en person som stjäl en bil. Räkna själv ut hur många yrkeskategorier som blir sysselsatta på grund av ett enda biltillgrepp. 1: Poliser, 2: Åklagare, 3: Advokater, 4: Häktespersonal, 5: Övervakare, 6: Försäkringsbolagen, och en hel del andra yrkeskategorier. Men Lasse, Du vänder ju till allt och är ironisk utan att ens lyssna på någon annan än Dig själv, eller förnekar Du den fakta att det faktiskt är dessa sex yrkeskategorier och några till som blir sysselsatta.
Inlägg #9: Postat: 2010-07-28 12:57:00
Lasse i Gatan
#8/Nettan/ Ställer här en seriös fråga, vilka står för kostnaderna för de här yrkesgrupperna du räknade upp? sedan det här med att skriva skit om Sveriges poliskår, har du i högsta grad bidraget med tillsammans med den sjukliga fixeringen som ombudet bedriver mot poliser. I artikelrubriken " Är poliser immuna mot åtal " kommentar 145 som du står för, skriver du följande: Citat."Jag skulle nog vilja få det till överlagt mord, varken mer eller mindre. För han man ett yrke där man är betrodd att bära vapen så skall man även stå till ansvar när och om något händer. I detta fall Johan Liljeqvist som ”råkade” avlida." Va, blev han skjuten? överlagt mord en grov anklagelse.
Inlägg #10: Postat: 2010-07-28 13:28:00
Morrhåret
Pia I, det riktigt knepiga med "Snabba Cash" är att Lapidus inte ens är med i filmen.
Inlägg #11: Postat: 2010-07-28 13:34:00
Rebell-Robban
Ha ha ha, Morrhåret! Och knepigast av alla är Pia!
Inlägg #12: Postat: 2010-07-28 21:02:00
john calenius
#5 Nettan999 Problemet är att alkohol och tobak är lagligt medans andra droger är olagliga och det är fel. När så skadliga droger som alkohol och tobak är lagliga så borde även alla andra droger vara lagliga. Folk måste väl ändå få välja själv vad de brukar. 90 av den vuxna befolkningen brukar Alkohol Skulle inte förvåna mig alls om 10 av dessa är i ett svårt missbruk. Ett bra alternativ som är billig och lätt att framställa själv och som inte har den sortens skade effekt som alkohol är cannabis,dessutom har den medicinska egenskaper. Så en och annan kan ju undra värför detta alternativ är olagligt att handla med. och ni som tänker "hashpsykos" sluta på en gång det är ett ord som är inprintat utan sakliga grunder. Är det något som skapar psykos så är det alkohol. Cannabis består av 2 huvudämnen Thc tetrahydrocanabinol och cbd canabinoider är det en ballanserad procent halt av dessa ämnen är det både medicinsk och antipsycotiskt. cbd är den aktiva om är antipsykotisk.Så värför är den olaglig. Medecinvetenskapen vägrar se det som ett alternativ helt enkelt pga att det skulle ersätta en stor del av deras kemiska drigmarknad.
Inlägg #13: Postat: 2010-07-28 21:47:00
Nettan999
#9. Lasse i G. Försök hålla Dig till saken att mitt påstående var att brott skapar arbetstillfällen. INGET ANNAT och det har jag heller inte påstått. Detta är ett faktum som jag inte tror någon kan förneka för då förnekar man samtidigt att det existerar poliser, fängelser, häkten etc. Jag har heller inte. DESSUTOM Lasse, så är det DIG och inte Ombudet jag diskuterar med. Om jag har något att säga den mannen gör jag det till honom direkt. Men Du har rätt i en sak och det är att kostnaderna för de yrkeskategorier är ganska höga, det är kostnader som några får som inkomst vilket ytterligare kan konstateras att det är yrken som är relaterade till att brott har begåtts. Sedan skulle det vara trevligt om Du inte lägger in en tråd från en åsikt från en annan artikel som inte har med denna artikel att göra. Besvarar gärna det inlägget vid ett senare tillfälle vid rätt artikel. För övrigt så kan Du ju läsa innantill och det är väl inte svårt att se vad jag skrivit. Har jag någon redovisningsskyldighet egentligen?
Inlägg #14: Postat: 2010-07-28 23:10:00
Lasse i Gatan
#13/Nettan/ Många arbetstillfällen blir det.Länk: politisktinkorrekt.info http://www.friatider.se/
Inlägg #15: Postat: 2010-07-29 01:26:00
Nettan999
#14. Lasse. Vi pratar om precis helt olika saker. Båda är lika rätt. Vad får Dig att tro att jag försvarar hemska illdåd? Vad jag skrev var konkret fakta att det behövs advokater, häkten, fängelser etc för de som blivit fällda för brott, MEN JAG SADE ATT BROTT SKAPAR ARBETSTILLFÄLLEN. Vilket det faktiskt gör genom att man tillsätter poliser som faktiskt är en yrkeskategori. Vad är det Du inte förstår?
Inlägg #16: Postat: 2010-07-29 07:49:00
john calenius
människor skulle kunna ha det så bra så bra... MEN Länk: smp.se
Inlägg #17: Postat: 2010-07-29 08:51:00
Lasse i Gatan
#15/Nettan/ Citat."försvarar hemska illdåd?" har jag påstått det? att polisen är en yrkeskategori är du säker på det? trodde att det var polisen som stod för de flesta brotten här i landet, enligt dig och din mentor ombudet. Citat."Vad är det Du inte förstår?"
Läsförståelsen hos dig har jag varit tveksam till länge och den bekräftas för varje gång jag får ett svar från dig. Puss o kram och nyp i stjärten.
Inlägg #18: Postat: 2010-07-29 11:41:00
Nettan999
#17. Lasse, läs igen tills Du kan läsa det som står utan att lägga in egna miss-tolkningar.
Laddar...