Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Smuggling av knarkpengar eller så skulle jag vilja säga att Svenska staten tvättar knarkpengar vita. Om man tänker att en person åker och köper ett kilo av narkotika förlåt oss säga 100.000 SEK Observera har ingen aning om vad sådant kostar Då för man först ut 100.000 SEK ur landet, alltså finns det 100.000 mindre än vad som egentligen är. Därefter köper en person narkotika för dessa pengar. Alltså, fortfarande har Sverige minus 100.000. Personen som köpt detta parti fastnar i tullen och 100.000 är förlorade. Det jag menar med att Svenska Staten helt lagligt tvättar knarkpengar är att för att det ska gå ihop sig så sätter man ett bötesbelopp på personen som förde ut 100.000 ur Sverige, ett bötesbelopp som ger ett tillskott i den Svenska Statskassan. ALLTSÅ… Här har Staten tvättat knarkpengar som räknas som svarta pengar när det gäller den personen som köpte partiet lyckats få in det i Sverige. För om man ska kunna räkna det som att personen gjort förtjänst så måste han först tjäna ihop 100.000 samt omkostnader för att över huvud taget räkna med någon förtjänst över huvud taget. Åter igen vill jag påstå att staten genom sitt bötesbeläggande tvättar knarkpengar vita. Flera artiklar handlar om att polisen bryter mot lagen och här är ett ytterligare exempel på hur Sverige tvättar pengar trots att det finns ett penningtvättdirektiv som vi vanliga dödliga måste leva efter.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?