Artikeln är bra i sin helhet. Men hur man än vänder och vrider så har vi ändå ändan bak. Visst är det sant att Anglopersiska Oljebolaget behandlade sin egen arbetskraft som boskap och brydde sig inte ett skvatt om deras välbefinnande. Jag frågar mig då om det är så mycket bättre här i Sverige år 2010 när människor tar sitt liv på grund av Försäkringskassans hårdare krav
Länk: expressen.se som är direkt direktiv från Svensk Regering. Men det är klart att det alltid är enklare att anklaga stora bolag än att se likheterna med hur vi själva behandlas. VI TIGER OCH LYDER och vågar inte säga något. BP sitter i en jäkla svår sits och kan inte vara alla till lags. De ska dels kunna svara upp för alla de människor om varför det klantat sig och förstör vår natur men ska också kunna visa bra resultat för alla de aktieägare de också har ett ansvar mot. Vem vill egentligen satsa pengar på ett företag som går med förlust? Visst, varje Aktieägare vet att det är en risk med Aktier men någonstans beräknar man ändå en vinst, det är ju därför man satsar i aktier. Förstår inte vitsen med varför Obama måste avsättas? Att reda ut ett problem som något företag orsakat kan man knappast anklaga honom för. Eller är oljeläckan endast ett svepskäl för att kunna avsätta Obama. Visst är det långsökt och inget jag egentligen påstår annat än att det är ett effektivt sätt att kunna ha som motivering.Ta som exempel Bill Clinton med Monica Lewinski-affären….Vad hände? Jo, han beordrade ett bombanfall på något som påstods ha vapen men som sedan visade sig handla om mediciner och inget annat. Snyggt sätt att få tyst på ryktena, eller i alla fall sätta fokus på något annat istället för en tillfällig relation.Ta sedan W. Bush. Vet vi än idag om Antrax kom från USA eller inte? Och Sergej, det är inte alls detta som måste in i den Svenska valdebatten utan snarare varför man vill begränsa väljare att kunna få tillgång till alla nya partier för att själva ta ställning till vad vi vill rösta på. Med risk att upprepa mig så undrar jag varför de etablerade partierna är så himla rädda för att släppa in mindre partier om de inte såg ett hot mot sig själva. HUR KAN MAN HOTA NÅGON TILL TYSTNAD?
Länk: sverigesradio.se Detta är rent kriminellt. DET ÄR DETTA, SERGEJ, SOM MÅSTE IN I DEN SVENSKA VALDEBATTEN