|
Inlägg #1: Postat: 2010-07-26 14:12:00
|
|
Jan Olsson |
Leif-Arne! - Verkligen kul att höra om Bläsinge hamn - själv brukade jag köpa en 200 grams förpackning av Rydbergs potatisallad hos Almers på Kvarnbacken - tillsammans med en bit rökt Smörfisk - i just Bläsinge hamn - så är lunchen klar - sittplats tillhandahöll ju fiskhandlaren - numera finns det pot.sallad i vagnen i Bläsinge - min förtjänst - om jag får skryta - har inte varit där sedan 2008 - men det är verkligen en "PÄRLA" - stranden aldrig överbefolkad - "fiskargubbarna" blev som gamla bekanta - tillbringade många luncher i Bläsinge - och månader på Öland åren 2004-5-6-7-8 - Stor saknad måste jag säga!!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2010-07-28 15:03:00
|
|
Leif-Arne |
Tack för din kommentar. Jag var lite kluven om jag skulle lägga ut texten om Bläsinge, man vill ju gärna att stället skall förbli som det är. Efter att ha funderat över saken så inser jag ändå att en text här eller där inte spelar någon roll ändå. För övrigt är jag missbelåten på att dagarna redan blir påtagligt kortare, rätt vad det är så har vi november här, en månad som jag inte förstår vad den skall vara bra till överhuvudtaget. Bort med november ur almanackan!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2010-07-28 15:23:00
|
|
Inger Olsson |
#2 "Dra ut" på augusti månad, gör något i slutet, så förlänger man sommaren. Jag brukar göra så och jag har tyckt det har funkat i några år.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2010-07-28 15:36:00
|
|
Leif-Arne |
Nåjo, har man tur så har vi somrigt ännu en bit i september, i oktober brukar jag kunna skörda mina vindruvor. Så långt är jag med, den tidiga hösten med sina klara färger och höga luft har sina poänger. Men när rådimman kommer in från havet, flera veckor i sträck ibland, färgerna tar slut allt blir grått och trist då vill jag inte vara med. November är helt onödig.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2010-07-28 15:49:00
|
|
Inger Olsson |
Jo, ja, JO! November har blivit ännu värre, därför handlarna startar med julen...
|
| |