Inlägg #1: Postat: 2010-07-20 13:39:00
|
Jan Olsson |
Sten O Andersson,mycket lustigt och kvickt - hur kändes det att få en sådan "snilleblixt"? - verkligen kul - rena kåseriet - värt en applåd!!!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2010-07-20 14:25:00
|
Janne B |
OM MAN tar sig en kvällsprommenad i kvarteret så kan man lukta sig till vilka som kan grilla och inte grilla. Om hunden vägrar att äta upp resterna - då har man misslyckats.Dito om katten inte kommer hem på en vecka. Ca en miljon svenskar far på utlandssemester. Varför det tro?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2010-07-20 17:01:00
|
Jan Olsson |
Undrades just vem det var som sprang omkring med en hund och luktade på resterna - men det visste katten - han skämdes för husse - vägrade gå hem - hoppas inte dina grannar läser detta JanneB -
|
|
Inlägg #4: Postat: 2010-07-20 21:23:00
|
Fredrik Ekdahl |
Brutalt Sten O!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2010-07-20 23:28:00
|
ingloz |
Tack steno! - Du har gett mej ett gott skratt : - och därmed förlängt mitt liv! - Applåd!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2010-07-21 09:54:00
|
steno |
Tack för allt beröm som möter mig nu när jag kommer tillbaka från skrivarvecka och sommarstuga. Jag vittnade en gång i Sourze barndom om mina vedermödor i Radhuslivet i Botkyrka. Sourze som då hade illustratörer gjorde en teckning på en radhusgård där röken bolmade från varje hus. Vi flydde ut till landet men en kväll möttes vi av en bekant doft; "Vi har köpt grill berättade grannen triumferande. Kom och smaka!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2010-07-21 22:45:00
|
söa |
Det verkar som tesen stämmer, några hatar den här och klickar på värsta jag har läst
|
|
Inlägg #8: Postat: 2010-07-22 16:38:00
|
Edvard P |
Det är inte pyromaner som härjar i Rosengård, Rinkeby mfl, det är grillarna som ställer till det
|
|
Inlägg #9: Postat: 2010-07-23 15:41:00
|
steno |
På tal om Maria Wetterstrand: Hade sossarna modet så skulle de lansera Maria som statsministerkandidat då skulle valsegern vara klar. Nu går hennes tid som språkrör ut i höst. Vem kan tänka sig att rösta på de kandidater som finns kvar? En har påtagligt svårt att redovisa sina utlägg, en annan är för flummig. Den där skäggiges tid går också ut, han är inget vallok.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2010-07-23 15:42:00
|
steno |
Mona är nog en duktig politiker men det finns ett bäst föredatum på partiledare och statsministerkandidater
|
|
Inlägg #11: Postat: 2010-07-23 15:50:00
|
steno |
Jag tror väljarna inte riktigt har tagit in att Maria Wetterstrand avgår inom kort, det deklarerade hon på Almedalsveckans sista dag. Hon skulle ha annat för sig i framtiden. När hon går kommer MP att backa. Man undrar om kvinnorna som backar upp partiets idéer om mer kollektivtrafik och minskad bilism själva åker med SJ, SL och andra trafikbolag. Själv åkte jag med tåget som hade tolv timmar på sig att komma till Lund. 35 grader utanför och inne ?.Vi hade pssagerare från tre tåg med oss. Det var fullsatt redan innan vi fick ta över pssagerare från tåg tre. De fick stå från Katrineholm till Malmö.
Dagen efter satt ett fullsatt tåg fast i sex timmar utanför Södertälje.
Jag fick insikten att tågresan inte tar slut förrän jag står på perrongen. Senaste stoppet var i Eslöv på en och en halv timme. Två mil före Lund...
|
|
Inlägg #12: Postat: 2010-07-23 16:17:00
|
Inger Olsson |
Tja Steno: hörde reportern som tog upp frågan om att Maria Wetterstrands språkrörsperiod var slut, men Maria svarade att partiet hade förlängt med en ny period. Om de vann valet - och så log hon. Tror ingen av ledarna i det nya Välfärdspartiet skulle klara av att ha ett sådant tufft in- och utrikesschema som Reinfeldt har - och som Göran Persson hade. Krävs starka personligheter till sådana poster.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2010-07-23 16:45:00
|
Janne B |
MARIA stannar om de vinner valet. Om du har uppfattat detta rätt så är det ju sommarens sensation politiskt sett.Har de flesta media missat detta?
|
|
Inlägg #14: Postat: 2010-07-23 16:49:00
|
Janne B |
Det är lätt att tycka om Maria W men det bör betonas att hon är helt oprövad. Hon har aldrig haft ett tungt uppdrag så långt jag vet. Utskällda Maud har drivit egna företag samt haft en hög post på Länsstyrelsen i Umeå mm. Vilka meriter har Maria utom att hon verkar tala så sakligt och begripligt?
|
|
Inlägg #15: Postat: 2010-07-23 16:53:00
|
steno |
Jag har inte sett något om att MP förlängt perioden för språkrören. Jag tror att stadgarna förbjuder det. Sedan kan hon ju acceptera en ministerpost jämsides med att de utnämner nya språkrör. Men jag fick intrycket att Maria har avsatt en period för politiskt arbete. Sedan har hon andra planer.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2010-07-23 16:57:00
|
steno |
Jan, jag tror att en del charmas av att Maria uppfattas som fräsch och ny som ännu inte gått ned sig i träsket. Sedan är hon uppenbarligen intelligent och trevlig. Om hon skulle fortsätta kommer hon nog som alla andra att utsättas för prövningar. Reportra
|
|
Inlägg #17: Postat: 2010-07-23 17:52:00
|
Janne B |
MÅ hon lyckas väl i allt hon företar sig. Eventuellt är MP "näst bästa parti" för mig. För jag tror inte alls att hon tänker köra alla privatbilar till Skroten ;-
|
|
Inlägg #18: Postat: 2010-07-23 18:20:00
|
Inger Olsson |
Steno: #15 gick inte att finna någon korrekt info. på miljöpartiets hemsida. Märkligt! Men här en länk:
Länk: dn.se
I länken står det att Maria W kommer att vara kvar i en rödgrön regering, vilket alltså inte har med språkrörsjobbet att göra, anser hon.
Nja, jag har ju aldrig trott riktigt på det svenska Miljöpartiet. Beror kanske på att detta sådant hade starkt fäste i Skåne på 80-talet och bestod bara av en samling flummare, som knappt visste hur man gjorde barn, typ ;-
|
|
Inlägg #19: Postat: 2010-07-23 18:38:00
|
steno |
Det är väl många som minns flummarna på bild från kongresserna.Och känner motvilja mot dem. Märkliga figurer och ledare som nu har manövrerats ut eller neutraliserats. Pohanka, Goes, mfl. Jag tror MP hade den starkaste ställning när de var oberoende av blocken. De kunde välja vilka de ville stödja. Nu är de ett klart vänsterparti som medlem i alliansen med S och V.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2010-07-23 18:47:00
|
Jan Olsson |
Inger Olsson - Goes hade,tror jag,8 "ungar" - och antagligen var det inte "den helige andes förtjänst" - de,du!!
|
|