Det brinner i grillen

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2010-07-23 19:07:00
Inger Olsson
Steno: vad tycker du om det rödgröna alternativets nya namn: "Nya Välfärdspartiet"... Smakar det bra?... "Den svenska modellen" är ju trots allt avslöjad utomlands för dess allvarliga brister och kostnader och sen står den där Ohly och flinar... Är för mig obegripligt varför S A P inte kunde vaska fram någon "större" statsministerkandidat till år 2010. Ett så stort parti. M skulle ha kunnat vaska fram fler än Reinfeldt?
Inlägg #22: Postat: 2010-07-23 19:09:00
Inger Olsson
#20 Jo, tack. Får äta upp det när jag har varit dum. ;-
Inlägg #23: Postat: 2010-07-23 20:52:00
steno
Nya Välfärdspartiet? De vill väl att valet ska stå mellan två klara alternativ. Vänstern vill lova så mycket bidrag som möjligt till alla grupper och kallar det välfärd. Den andra att jobben ska skapa välfärden och reformerna ska öka om och vartefter resurser skapas.
Men i slutskedet verkar ingen verkar prata klartext utan båda parterna hamnar i löfteskarusellen. Men väljarna tycks inte ha en tanke på att det är medborgarna, inte politikerna som får stå för utgifterna
Inlägg #24: Postat: 2010-07-23 22:02:00
steno
Nyhetstorka var det. Säsongens återkommande nyheter har prickats av. LO har återplanterat sin artikel om att x procent av medlemmarna inte har råd att resa på semester.
Veckan då kvinnorna regerar. Skriver på oviktiga beslutKryss.
Konstiga undersökningar som man gör bäst i att inte kolla.
Yrkesgrupper som släpar efter och begär att avtalen sägs upp. Det kan ske om 3 år
En familj i USA som fått ett isblock genom taket.
Linda Rosing har gift sig med nån. Men inte med Zäta, han har gängat sig med sin sambo som vunnit Robinson för länge sedan.
Kom tillbaka, ni som vilat efter Almedalen, allt är förlåtet!
Inlägg #25: Postat: 2010-07-24 11:50:00
steno
Mera nyhetstorka. Posh lär ha satt David på ett sexprogram. Fem befruktningar per dag för att få ett barn till. David Lär vara helt slut. Paret borde få undervisning i sexualkunskap så att David kan spara kraften till de få timmar i månaden då hon är befruktningsbar
Inlägg #26: Postat: 2010-07-25 20:56:00
steno
Efter Almedalen gjorde nog politikerna och media en överenskommelse. Nu tar vi semester, ni gör inga utspel och vi skriver inget om er. Men nästa vecka är det nog slut. Då kommer nyheter att presenteras nya galluper om vilka som leder, anklagelser och undersökningar som spolar de andra och framhäver den egna alliansen. Nu är det bara en och en halv månad kvar. Det var lugnt och skönt så länge ni höll tyst men nu börjar det ige
Inlägg #27: Postat: 2010-07-25 21:01:00
steno
Alla företag avkräver lösenord i alla möjliga sammanhang. Kvällstidningarna om man ska kommentera artiklar, företag inom IT. Jag skulle förnya en tjänst och var villig att betala för den men då krävde dom mitt lösenord. Inte fan kom jag ihåg det Jag tycker det räcker med alla nummer och namn man måste hålla reda på för att få ut pengar och komma in på jobbet men när man också måsta ha lösenord för att betala går det för långt
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...