| Inlägg #21: Postat: 2010-07-23 15:20:00 | |
|
Jocke S-43 |
Bizon. Uppgivenhet? Ja ger aldrig upp, trots diverse ynkliga påhopp även på sourze. Det är ju andra som gett upp. Men vi befinner oss på ett sluttande plan Bizon, när t.o.m. M ängsligt hänger Fi i kjolarna! Kolla deras val och partiprogram! Därför en kommentar om ditt förra inlägg. Bizon: "...mannen förstår bättre och på allvar tar upp kampen med sej själv - frigör sej.... från den gudalika fadersfigur som terroriserat hans världsbild genom sin antingen air av ouppnåelighet eller uselhet..." "kvinnan och/eller ren och skär nedvärdering av henne på grund av hennes kön..." "...Mannen har av någon anledning betraktat sej som kronan på verket". Alltså, du får ursäkta, men detta är feministfloskler kalkerat direkt från Schymans lilla röda! Mansförakt! Vem har sett sig som kronan på verket? Du Bizon, eller din far eller farfar? Aha, det är "de andra männen", mina förfäder kanske! När mannen kom hem på 50-talet, nära hjärtinfarkt och hon som satt där "förtryckt" med sina veckotidningar, en viss frihet ändå. Tror du han såg sig, den vanlige mannen, som kronan på verket? Kanske hon ville se honom lite så ändå? Möjligen.
|
| Inlägg #22: Postat: 2010-07-23 15:21:00 | |
|
Jocke S-43 |
Bizon. Uppgivenhet? Ja ger aldrig upp, trots diverse ynkliga påhopp även på sourze. Det är ju andra som gett upp. Men vi befinner oss på ett sluttande plan Bizon, när t.o.m. M ängsligt hänger Fi i kjolarna! Kolla deras val och partiprogram! Därför en kommentar om ditt förra inlägg. Bizon: "...mannen förstår bättre och på allvar tar upp kampen med sej själv - frigör sej.... från den gudalika fadersfigur som terroriserat hans världsbild genom sin antingen air av ouppnåelighet eller uselhet..." "kvinnan och/eller ren och skär nedvärdering av henne på grund av hennes kön..." "...Mannen har av någon anledning betraktat sej som kronan på verket". Alltså, du får ursäkta, men detta är feministfloskler kalkerat direkt från Schymans lilla röda! Mansförakt! Vem har sett sig som kronan på verket? Du Bizon, eller din far eller farfar? Aha, det är "de andra männen", mina förfäder kanske! När mannen kom hem på 50-talet, nära hjärtinfarkt och hon som satt där "förtryckt" med sina veckotidningar, en viss frihet ändå. Tror du han såg sig, den vanlige mannen, som kronan på verket? Kanske hon ville se honom lite så ändå? Möjligen.
|
| Inlägg #23: Postat: 2010-07-23 15:40:00 | |
|
Jocke S-43 |
Bizon, man måste skilja på kön och position! Visst finnns det sådana män, dugliga så väl som skurkar, båda inte sällan upphaussade av kvinnor. "Det är kvinnan bakom allt". Mannens status mäts av kvinnor. Och å andra sidan, de kvinnor som trots barnafödande och annat nådde den positionen? Cleopatra, Katarina av Rysslsand, mansslukerska, Viktoria i England, tvärtom? Eller vår egen Drottning Kristina, om vilken min far skrivit en konsthistorisk avhandling, ett standardverk. "Intelligent men slösaktig". Svek sina fäders religionsbyte och kronan, stack med massor av böcker och konstverk,som min far sörjde, tog livet av en ädling utanför Paris enl Hermann Lindqvist. Dessa kvinnor skilde sig i sin position inte alls från männen! Och enligt Anita Goldman, svensk-israelisk "feminist"? så är t.ex. kvinnliga krigare "grymmare än männen" Exakt titel på artikeln, i DN nån gång, har den här.
Och å tredje sidan, gå IDAG, NU, och kolla pressbyråns löpsedlar för tidskrifter. Sedan kan du berätta mig vad för "skapelses krona" du ser på omslagen! Vem som är i centrum som kön, både i politiken och i media av alla slag. Och i en hel del annat. Til skillnad från könet man! Och det är inte bra, bristen på balans idag. Sen kan du beskriva oss/ honom som du vill! Du kalkerar väl inte konst, varför göra detta med argument!? |
| Inlägg #24: Postat: 2010-07-23 20:59:00 | |
|
Bizon |
Jocke - jag får verkligen en känsla av att du upplever minsta uppmaning till självbetraktelse som en spark mot de redan slagna - men så är det inte - jag har bara kommit till insikt om att ingen utom mannen själv kan upprätta mannens värde. Kvinnor har gjort det nödvändiga på sitt sätt - mannen måste göra det på sitt. Ingen kommer att klappa mannen på huvudet och föraktfullt säga "duktig pojke" om mannen skaffar sej lite självrespekt. Dessbättre är det många män i dag som jämsides med kvinnor fattar att vad det handlar om är att ta ansvar för sej och sina kära och göra det utan att förtrycka och utan att lägga sej platt inför det orättvisor och krav som lastas människor enbart på grund av deras kön...
|
| Inlägg #25: Postat: 2010-07-23 22:14:00 | |
|
Jocke S-43 |
24 Ja men det har jag ju hävdat hela tiden! Förutsättningen är väl ändå, bl.a. att politikerna anser honom vara lika intressant som kvinnor. Liksom feministstyrda media. Eller tror du att din dom kanske kan vara till någon pedagogisk hjälp? "...från den gudalika fadersfigur som terroriserat hans världsbild genom sin antingen air av ouppnåelighet eller uselhet..." "kvinnan och/eller ren och skär nedvärdering av henne på grund av hennes kön..." "...Mannen har av någon anledning betraktat sej som kronan på verket".
Men "vi kommer nog inte så mycket längre...!" |
| Inlägg #26: Postat: 2010-07-29 00:13:00 | |
|
Bizon |
Jocke #25 Du säjer att förutsättningen för att mannen ska kunna resa sej ur sitt förtryck är att politikerna ska anse honom vara lika intressant som kvinnor. - Nja är det de? Jag tror nog snarare förutsättningen är att mannen tar tag i sin situation som förtryckt och därmed visar att han är lika intressant som kvinnor. Det är väl klart att det inte direkt skulle skada med en politiker som intresserade sej för de specifika mansfrågorna, men det kan inte mannen förlita sej på - däremot kommer intresset från politikernas sida om mannen kan visa att det gagnar politikerna om dom sluter upp bakom mannens krav på att bli behandlad specifikt som man, och likvärdigt med kvinnor som även dom ska behandlas utifrån deras specifikt kvinnliga egenskaper - såvida det nu inte framkommer att det vore bäst att behandla folk lika oavsett kön, etnicitet och sexuell läggning ;-
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.