Valt inlägg:
Bizon, man måste skilja på kön och position! Visst finnns det sådana män, dugliga så väl som skurkar, båda inte sällan upphaussade av kvinnor. "Det är kvinnan bakom allt". Mannens status mäts av kvinnor. Och å andra sidan, de kvinnor som trots barnafödande och annat nådde den positionen? Cleopatra, Katarina av Rysslsand, mansslukerska, Viktoria i England, tvärtom? Eller vår egen Drottning Kristina, om vilken min far skrivit en konsthistorisk avhandling, ett standardverk. "Intelligent men slösaktig". Svek sina fäders religionsbyte och kronan, stack med massor av böcker och konstverk,som min far sörjde, tog livet av en ädling utanför Paris enl Hermann Lindqvist. Dessa kvinnor skilde sig i sin position inte alls från männen! Och enligt Anita Goldman, svensk-israelisk "feminist"? så är t.ex. kvinnliga krigare "grymmare än männen" Exakt titel på artikeln, i DN nån gång, har den här.
Och å tredje sidan, gå IDAG, NU, och kolla pressbyråns löpsedlar för tidskrifter. Sedan kan du berätta mig vad för "skapelses krona" du ser på omslagen! Vem som är i centrum som kön, både i politiken och i media av alla slag. Och i en hel del annat. Til skillnad från könet man! Och det är inte bra, bristen på balans idag. Sen kan du beskriva oss/ honom som du vill! Du kalkerar väl inte konst, varför göra detta med argument!?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?