Sven Otto Littorins smutsiga byk

Den här tråden diskuterar artikeln Sven Otto Littorins smutsiga byk.
Inlägg #1: Postat: 2010-07-12 14:56:00
anneskaner
Jan du skjuter som andra på gammal skåpmat för att ev försvara inte tro på det som sägs om Littorin. Hur fult är det inte komma krypande kontokort etc igen...det har dina alliansvänner redan använt utan någon större effekt. Låt oss vara sakliga i den meningen att ingen minister eller offentlig person skall bryta mot lagen, sexköpslagen är ett brott. Du hade troligen sagt samma sak om Göran Lindberg polischefen innan det klev fram allt för många som styrkte hans brott. Varför hålla överheten om ryggen, när småfolket alltid måste stå för sina snedsteg.
Inlägg #2: Postat: 2010-07-12 15:27:00
Jocke S-43
1 "Sekköpslagen är ett brott" skriver du. Visst är den det, den är rent kriminell, och dessutom helt omoralisk! Hur många rapporter har det kommit om invandrartjejer och skolflickor som säljer sex? För att få pengar till sprit, till kläder, till lyxkonsumtion. Vad är det för "fel" i att sälja sex"? Ingenting säger lagen! Inga moraliska skrupler där inte! En tjänst som är tillåten att sälja, men den är förbjuden att köpa! I alla andra sammanhang gäller säljarens ansvar! Han eller hon! får inte sälja stöldgods, inte giftig mat, osv. Men här gäller tvärtom, de facto anstiftan till brott. Som innebär skattefrihet, med spridning av knark och aids. Allt sanktionerat av staten, som inte tror kvinnor kan ta ansvar, en stat som inte själv tar ansvar var tog "vården" av de prostituerade vägen?, som lägger det ansvaret på en person som man annars förklarar som kriminell!
Varför inte tillåta knarkförsäljning, och straffa brukaren endast? "Sexköpslagen"? Sicken dubbelmoral, med det enda och ohämmade behovet av att ensidigt skuldbelägga män! Statsfeminism könsrasism.
Inlägg #3: Postat: 2010-07-12 15:31:00
Jocke S-43
"Sexköpslagen är ett brott" skall det förstås vara. Blir så upprörd, och skriver därför så här illa. Men artikeln var värre, bland det mest mediokra jag läst! Typ kafferastresonemang på soc...
Inlägg #4: Postat: 2010-07-12 15:39:00
Jan Olsson
Säger som Ma Oftedal en gång,"min Gud,min Gud.varför har Du överdrivit mig?"
Inlägg #5: Postat: 2010-07-12 17:23:00
Nettan999
Jag undrar egentligen....Hade det inte varit vettigare att sätta Litorin att utvärdera sexköplagen? Han har ju i alla fall erfarenhet. För någon stans så är det ju klart att män köper sex för att de har behov av det på ett eller annat sätt. Ska vi hårddra detta så är det ju så att mycket idag är behovsprövat. Personligen tycker jag det är idioti att ha denna lag. Så länge inte Litorin tvingats till det så borde väl han och alla andra personer över 21 år vara myndiga.
Sedan kan man se det på ett annat sätt och det är att de utlänningar som bryter mot svensk lag blir utvisade, en person som endast misstänks fuska med försäkringskassan blir utan pengar så varför ska Litorin ha en Länk: affarsvarlden.se fallskärm på 1,3 miljoner? Är man rädd att han inte ska ha råd att kunna mer sex utifrån sina behov?
Inlägg #6: Postat: 2010-07-14 10:52:00
Pia I
Har man pengar , har man råd.
Inlägg #7: Postat: 2010-07-14 12:06:00
Nettan999
#6. Pia I: Visst är det så. Och egentligen är det lite konstigt, även fast uppgifterna i Aftonbladet stämmer, att som kvällstidning inte gå ut lika hårt i alla ärenden som handlar om sexköp. Domare dömd för sexköp - får jobba ändå t.ex. Länk: dn.se Men det är ju valtider nu. Personligen anser jag att det är vuxna personers val det handlar om. Hur många män köper egentligen inte sex eller har åtminstone gjort det. Tror inte heller att detta kommer att skada partiet nämvärt för det drunknar tillsammans med det politikerförakt som många känner för de etablerade politikerna.
Inlägg #8: Postat: 2010-07-14 13:08:00
Janne B
Varför föraktas partierna? Vår demokratis främsta stöttepelare!
Inlägg #9: Postat: 2010-07-14 15:43:00
Nettan999
#8. Janne B. Varför partierna föraktas? Det finns många orsaker till det och jag kan ju inte svara för vad andra tycker. Men jag skulle säga såhär att respekt det är inget man kan kräva, det är något man måste förtjäna, så även politikerna.
Som jag ser det utifrån mina värderingar så sättar man krav på medborgarna medan man själv bryter mot många lagar som andra skulle blivit dömda till stränga straff. Att man sedan som etablerat parti är så feg så man tar till rena maffiametoderna för att nå sina mål är något annat som inte heller medför att man känner förakt för dessa politiker. Man hotar t.ex. en radiokanal för att man helt enkelt inte vill att väljarna ska få så mycket information om dem. Tänker då på Radio Gagnef som hotades att stänga av Frihetspartiet. Länk: sverigesradio.se Det är ju så genomruttet.
Laddar...