FI:s pengabål gjorde en diffus siffra verklig

Den här tråden diskuterar artikeln FI:s pengabål gjorde en diffus siffra verklig.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2010-07-07 20:21:00
Inger Olsson
#18 Det uttryck du åberopar är faktiskt inte så dumt ;- Jag tänker såhär: en man som älskar g e r allt. Blir hans kärlek besvarad DÅ finns det ingen gräns för vad han KAN prestera. Nu förstår du varför det försvann? Tänk på ett gammalt strävsamt par. Dör HON före honom går han oftast snart under. Men HON kan klara sig längre efter det hon blir änka...
Och Jocke, killarna presterar allt sämre i skolan. Ja, det går riktigt utför när kärlek har blivit prestige, en tävling mellan vuxna, där ingen kan vinna...
Inlägg #22: Postat: 2010-07-07 20:51:00
Jocke S-43
21 Ja jag kan nog instämma i princip. "Kvinnor får mer kärlek". De har ju barnen också, födda av henne. Och som jag brukar efterlysa: "En feministisk kärlekdikt över mannen"! Har någon sett en sådan någonstans, någonsin, någorlunda?
Inlägg #23: Postat: 2010-07-07 21:15:00
Inger Olsson
#22 FI! bedriver liknande hets mot "män" som SD gör mot "muslimer". Därigenom omyndigförklarar hon också kvinnan... /// En feministisk kärleksdikt TILL mannen? E du galen? På sin höjd skaffar de sig "vänskaps"-äktenskap... Finns många risker i sådana "konstruktioner". Den första och största ligger i en kvinnas relation till sin avkomma och den påverkas av hennes innerliga känslor för fadern. Eller INTE sådana! Den debatten är "farligast" idag...
Inlägg #24: Postat: 2010-07-07 21:29:00
Jocke S-43
Säkert är jag smått galen, men här är det fråga om en satirisk provokation mot vad feminism egentligen är och dess närmast tårdrypande: "Vi bryr oss om båda könen..."
Men här är en länk om detta med barn, och det statfeministiska krystat, "jämställda" om "delad vårdnad"! Sist jag tog upp det kom två snubbar här, nämnner inga namn och angrep mig. Typ: "Sånt får man väl inte avslöja"!
Länk: skanskan.se*/jurist-sagar-socialtjanste
Inlägg #25: Postat: 2010-07-07 22:13:00
Inger Olsson
#24 Kollade länken. Mycket känt och inget görs.
Även "Littorin-fallet" verkar vara utdraget och långvarig kamp? Han ska ju dock vara tacksam för att han, som man, ligger i socialgrupp 1. Jag skulle önska att regeringen omedelbart stoppade socialförv: s insyn och totala styrning av vårdnadstvister. Det är också vanligt att kvinnor ljuger, anklagar sina f d för mycket allvarliga brott i den sortens samtal, men väl utanför menar hon ju inget med det! "Det bara flög ur mig typ" av enkelt skäl. Hon visste att hon kunde så göra, för att tjäna på det själv. Alltså;: det skulle vara straffbart att anklaga någon annan för brott och man ska v i t t n a under ed i en vårdnadstvist!
Inlägg #26: Postat: 2010-07-08 00:11:00
ingloz
#16 / Jag vill absolut inte göra dej ledsen, Inger O : - men nu är det tyvärr så att kvinnor kan inte precis ALLT - men tillsammans med män kommer vi till vår fulla rätt och kan t o m göra flera saker samtidigt, medan män helst ägnar sej åt en sak i taget. Jag utgår från att den förnuftige själv kan räkna ut vem som får mest ur händerna på kortast tid.
Inlägg #27: Postat: 2010-07-08 02:49:00
Bizon
Klokskaperna flödar - och ovanligvis på ett sansat och verserat sätt :- Vore Fis reklammakare smarta så tryckte dom upp slantarna med en hygglig bläckstråleskrivare - symboliken skulle gått hem ändå. Att könskampen i gammalfeministisk tappning på senare tid varit kontraproduktiv är bara att konstatera - postfeminismen som är på frammarsch kommer att än mer tydligt fördela sin aktion genom effektivare infiltration inom de befintliga blocken vilket leder till att de inte minst viktiga blocköverskridande feministiska frågor som rör basekonomi och rättvisefrågor av ickekönslig karaktär förs fram. Av det skälet blir det lättare att kompromissa då samma krafter inom olika partier arbetar för samma problematik. Det sim fattas är en mansrörelse motsvarande den kvinnorörelse som sedan länge nödgats arbeta för egentligen rätt självklara lösningar av samhällsbrister som kvinnlig rösträtt, och nu - åtminstone lika lön för lika arbete. Men det finns även andra angelägna frågor - till ex som någon tog upp - könens likhet inför lagen i vårdnadstvister, men även också i allt annat.
Inlägg #28: Postat: 2010-07-08 02:50:00
George Debaly
Vad löser man med att bränna pengar? Att kvinnor ofta tjänar sämre än män är en sorglig sanning och stor orättvisa. Att folk i rika västvärlden har mat i överflöd jämfört med folk i tredje världen är en annan sanning och orättvisa. Vad ska Gudrun göra åt det, åka till ett land i tredje världen och bränna livsmedel på hennes utegrill, framför ögonen på svältande människor, kanske? Och om nu någon trodde att pengabränning för att väcka uppmärksamhet är en ny företeelse, vill jag bara påminna om Länk: en.wikipedia.org
Inlägg #29: Postat: 2010-07-08 08:48:00
Jocke S-43
11 Leif-Arne kan naturligtvis inte avstå från att visa någon slags beundran för könsfascismens främsta symbol i Sverige! Schyman är inte bara smart, hon är FÖR smart. En riktig übermensch, ja faktiskt, här har vi en "überfrau"! Och en kvinnlig övermänniska är väl Sverige inte moget för? Är det budskapet?
Inlägg #30: Postat: 2010-07-08 08:57:00
Jocke S-43
28 Här har vi en som gått på lögnpropagandan! "Kvinnor tjänar 17 mindre än män." Schyman I verkligheten skiljer 1-2. Och varför? Jo i ett kapitalistiskt samhälle, så råder även lönekonkurrens, även ur genusaspekt. Därför tjänar kvinnliga psykologer, strippor en del andra av kvinnligt kön, som simultantolkar antagligen, bättre. I början på femitotalet, åtminstone i jordbruket, så var lönerna könssegregerade. Kvinnor tjänade 2:- nånting, männen tre:- nånting. Man ansåg, med all rätt åter kapitalism, att kvinnor orkade mindre i sådan arbeten. Men också antagligen att männens lön gick till hushållet. Man bör i vilket fall som helst förhålla sig till detta även idag. Det är en faktor man ej bör utelämna, annars så gör man kvinnor en björntjänst! Hur vi skall, ev, kompensera för detta är en annnan sak. Eller kompensera för mäns dilemma. Antagligen mindre viktigt..
Inlägg #31: Postat: 2010-07-08 10:06:00
Inger Olsson
#26 Ingloz: här levererar du en rejäl fördom: "medan män helst ägnar sej åt en sak i taget"... Sanningen är den att kvinnor MÅSTE göra flera saker med en feministisk politik! Vilket också gör henne sjuk. Vi ser svaren idag. Vem går mest på WC och VC? På psyket finns många män, som bl a tystnat.
Den mest förnuftige kan fatta att man kan bara får IN, UT, UR 1 sak i taget ;-
Inlägg #32: Postat: 2010-07-08 11:53:00
Thomas L. Aabo
Inger inlägg 5. Det där gamla tricket funkar inte på mig. Jag har varit med!
Inlägg #33: Postat: 2010-07-08 12:36:00
Inger Olsson
#32 Tomas: Ska jag vara ärlig tycker jag yttrandet är en myt. Och vem har skapat den? Varför? Ca 2 veckor sen. zappade jag och hamnade i ett tv-program där de tog upp en känd mans liv, som var "normalt" italienskt. Nå, i exemplet så älskade han sin fru, visst, gav presenter o s v. Sen älskarinnan, ännu MER presenter. Som alltså bevis för kärlek! Till sist modern - hon fick ju allt. Han var ju hos henne varje dag. Ingen frågar om mannen v å g a d e säga "nej" till moderns kanske krav? /// Så om du bygger kärlek på ärlighet så är det i a f mer sant. Ang "pengar": tja kvinnor vill nog, som fågelhonor, ha en man som är stabil. Många fördelar ;-
Inlägg #34: Postat: 2010-07-08 12:37:00
ingloz
# 31/ Inger O, du har rätt såtillvida att det inte finns någon tillförlitlig mätmetod som kan bevisa att det förhåller sej så - MEN har man varit på banan tillräckligt länge har man också hunnit uppleva tillräckligt många varierande situationer för att kunna dra egna slutsatser - då är fördomar fullständigt överflödiga - Själv har jag dessutom haft rikliga tillfällen genom mitt jobb, oftasts som ensam tjej i ett team med resten killar i olika åldrar. Kan inte låta bli att nämna att jag stortrivdes med den situationen *ler* - då jag även sett att det är tillåtet att skryta här på Sourze, kan jag ju tillägga att det förmodligen berodde på att min "simultanförmåga" var bäst ...
Inlägg #35: Postat: 2010-07-08 13:26:00
Inger Olsson
#34 Ingloz, du har ju som vanligt intressanta synpunkter. Du åberopar kvinnors "magkänsla", därmed vår känslomässigt större förmåga till att simulera? Att du trivdes som "ensam tjej i ett team med resten killar" säger du: "berodde på din "simultanförmåga" var bäst"... Tja, jag vet inte. Har du ringt på måndagar också, simulerat och anmält dig sjukskriven till FK? ;- Nej, jag tycker inte om att ljuga, spela på känslor, därför föredrar jag raka puckar. Det kan nog också ha med vilka jobb man är i. Att t ex jobba till sjöss med bara män är givande. Man slipper dessutom onödigt pladder. Tyst och skönt. Finns skillnader på manliga konstnärer/författare kontra kvinnliga sådana. ;-
Inlägg #36: Postat: 2010-07-08 13:49:00
Jocke S-43
35 "Finns skillnader på manliga konstnärer och kvinnliga". Nu blir man nyfiken, berätta!
Som man har jag aldrig dragit mig för att kunna kritisera mitt eget kön, girighet, miljöpåverkan, osv. Men har också funderat mycket på varför vi är som vi är. Det känns betryggande att en del kvinnor också har förmåga till kritiskt granskande av sitt eget kön. Trots alla politiska signaler, och grupptrycket på kvinnor att anpassa sig och villigt låta sig fösas in i genusfållan.
Vilket även Doris Lessing vägrat, och som inte sticker under stol med vad hon tycker om de grova och enögda politiska övedrifterna om kön eller "genus".
Inlägg #37: Postat: 2010-07-08 14:25:00
Inger Olsson
#36 Än idag är det få kvinnor som sysslar med matematisk el. rejält abstrakt konst. T ex surrealismen krävde mycket hantverkskunskaper Idag säger kvinnor "fritt skapande". Sen Jocke, vem är det som a n a l y s e r a r bilderna efteråt? SUCK ;- Givetvis pågår experiment i "genusstil" vad gäller skrivandets konst. Men språket, metaforer, stilistiken, rytmen m m avslöjar vilka kön det handlar om. NÄR relationer, konkreta situationer dyker upp blir det påtagligt. Förmodligen kan vi inte s k a p a bort våra evolutionära fundament helt, då det ytterst handlar om överlevnadsfunktioner. Häri ligger ju redan smarta lösningar ;-
Inlägg #38: Postat: 2010-07-08 14:27:00
ingloz
#35/ Inger O - Instämmer med Jocke S-43 #36/ jag är mycket nyfiken!! : - Och, Inger, du talar om kvinnors "magkänsla" var fick du den kopplingen ifrån ?? - Avsiktliga feltolkningar och onödigt pladder om måndagar, ringa FK och att spela på känslor är faktiskt rena, rama motsatsen till dom raka puckar som du påstår att du att du gillar : Ibland är du faktiskt rena kopian av snubben/snubban med många olika alias men vars texter har en omisskännlig syntax - så nu säger jag som KY, taxin väntar!
Inlägg #39: Postat: 2010-07-08 14:34:00
ingloz
... ack ja - ibland halkas det på tangenterna! :
Inlägg #40: Postat: 2010-07-08 14:55:00
Inger Olsson
Ingloz: #34 Ordet s i m u l e r a är inget speciellt positivt ord på arbetsmarknaden: "Hyckla, låtsas, spela, mygla..." I det fallet, #34, valde jag att "feltolka" och inte hänga ut dig eller någon som simulant! Använde "magkänsla" därför du kunde ju m e n a kvinnlig intuition. Men vad vet jag? #38 KY simulerar inte. Han ÅKER taxi...
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...