Elin Monday är påhittad – men hennes historia är sann

Den här tråden diskuterar artikeln Elin Monday är påhittad – men hennes historia är sann.
Inlägg #1: Postat: 2010-07-04 03:40:00
Hasse O
Vad ÄR detta? På bloggen Länk: bluemondays.se skriver "Elin": Jag är mindre hyckleri än politiker som tvingar sig själva att åka på Hultsfredsfestivalen för att ”lyssna på ungdomarna”, eller 50- åringar som spelat engagerat talar om ungdomars behov. Sven Otto Littorin, du blir aldrig 21 igen!". Och du själv, Elias, angriper Jan Björklund!!! Rätta mig om jag har fel ... men är inte ni med i samma allians?
Inlägg #2: Postat: 2010-07-04 03:57:00
Hasse O
Du behöver inte svara! Jag hittade svaret: Länk: youtube.com Men nota bene! jag klandrar dig självfallet INTE pga din ålder, utan tvärtom: du ska definitivt ha credit för din oförvägenhet: Länk: newsmill.se
Inlägg #3: Postat: 2010-07-04 16:26:00
Jan Olsson
Elin - fiktiv eller ej - plus "alla" hennes kompisar - VVK - Våga vara kreativa - alltså,se er om - arbete överallt - bara att börja - ni kanske t.o.m. kan få betalt för det - om inte - träna för livet!!!
Inlägg #4: Postat: 2010-07-04 18:55:00
Leif-Arne
En politikers enda egentliga tillgång är det förtroendekapital vederbörande och den organisation denne företräder lyckats bygga upp. Då politiska trick blir ett självändamål och det ”listiga i kommunikationen” blir viktigare än att slå vakt om det förtroende som ligger i en alltid öppen och rak kommunikation, då rasar förtroendet. Med andra ord cuf har lyckats göra det på nytt, skjuta sig själva i foten. Centerpartiet behöver verkligen reformeras, från toppen och ner. Bästa sättet att åstadkomma detta är att tillse de kommer utanför riksdagen i det här valet, sedan kan man bygga upp centern på nytt till det parti det en gång var.
Inlägg #5: Postat: 2010-07-04 19:22:00
Leif-Arne
Det som en gång var C:s styrka var att det var ett genuint folkrörelseparti, ett parti där gräsrötternas engagemang stod i fokus. Ännu finns det kvar en kärna av folkrörelseparti ute i periferin. Men då folkrörelseideal och synen att mötet och samtalet mellan människor ersätts med ”smarta kommunikationsgrepp” håller man på att gräva sin egen grav. Med et ungdomsförbund som CUF behöver inte centern några fiender.
Inlägg #6: Postat: 2010-07-05 01:31:00
Hasse O
CUF, med under 3000 medlemmar, har inför valet 2010 lanserat en valkampanj med följande slogan "Arbetsmarknaden är ett jävla skämt" Länk: mynewsdesk.com

CUF vill därigenom visa att det är för svårt för ungdomar att komma in på arbetsmarkanden och har av den anledningen skapat en egen "skarp" arbetsförmedling Länk: cirkusen.com

Där berättar ett antal ungdomar om vad det kan break dance, etc. Flera av inslagen har extermt dåig ljud och bild någon anställning för CUf.s filmtekniker blir det således inte. Några inslag är dock bra Länk: cirkusen.com men hittills har sidan inte - mig veterligen - skapat ett enda jobb. Vad CUF borde göra är att fråga sin högste ordförande, näringsminister Maud Olofsson, varför hon så totalt misslyckats med företagarpolitiken.
Inlägg #7: Postat: 2010-07-05 12:40:00
Inger Olsson
Elias är ju annars en smart kille, som har torkat sig bakom öronen;- Uppfattar att det interaktiva experimentet av Centerns ungdomsförb. handlar lika mycket om att syna f a k t i s k a orsaker och verkan till t ex ungdomslöshet än att kanske fortsätta mata etablerade vanföreställningar på Arbetsmarknaden? Vidare, bör man granska lika mycket den politiska vänsterns uppfattningar samt Björklunds idéer om den b ä s t a optimala skolan. Paradigmskifte behövs i skolans slutna värld. Elias: goda råd är dyra så bara ett varningens finger: möte med människor ÄR att föredra. Ska avslöja mina funderingar ang. "Elin". Hon spelades visst av en skådis, men VEM skrev texterna? Många inlägg blev tyvärr konstruerat plumpa och därför överspända. Värst är inlägget: "Lyssna till ditt hjärta och Sex Pistols". FÖR avancerat för en 21-åring och ev. "Sex Pistol"-fan...;-
Inlägg #8: Postat: 2010-07-06 16:42:00
CV Grön
Intressant val. Kampanja ,eller komma på idiotiska ideer om låtsas-människor? För er i Cuf är ju valet enkelt.. men för andra ungdomsförbund, mer av seriös, politisk karaktär så handlar valrörelsen om politik, inte idioti.
Inlägg #9: Postat: 2010-08-11 15:48:00
George Debaly
Ännu ett cyniskt bidrag till politikerföraktet. "Ett kommunikativt mästerverk!" utbrister Elias Giertz i en självförhärligande eufori. Men tänk om det istället leder till att unga inte tas på allvar i politiken, precis på samma sätt som få längre tar Gudrun Schyman på allvar efter hennes äventyr med sedelbuntarna och utegrillen. Effektsökeri och mediehoreri, Ja! Men politik handlar inte enbart om apkonster och inhyrda skådisar, eller smarta kampanjer och PR-segrar, politik handlar om "riktiga människor" av kött och blod med "riktiga problem". Samtidigt måste jag gratulera C-ungdomen till konststycket att de i stridens hetta får oss att glömma att C sitter vid makten och är alltså en del av problemet och tydligen inte lösningen.
Laddar...