En flygrädd arabs bekännelser

Den här tråden diskuterar artikeln En flygrädd arabs bekännelser.
Inlägg #1: Postat: 2001-11-02 14:31:00
elisabeth
Roligt skrivet trots, givetvis, det trista innehållet. Jag beundrar din strävan att hålla alla medflygare lugna till varje pris!
Inlägg #2: Postat: 2001-11-02 14:40:00
Stefan Holmqvist
Even worse....han ÄR en arab. hahaha. Outstanding! Nästa gång döper du om dig till Mohammed Kabom, odlar skägg och läser flygplansmanualer från ERAU. Besanna deras fördomar.
Inlägg #3: Postat: 2001-11-02 19:36:00
Benny
Det hände ju trots allt något den 11. september och det var araber som utförde det. Om några araber senare uppträder märkligt på ett flygplan, så förstår iallafall jag att medpassagerna och personalen blir oroliga. Det kan man ju skoja om, men det är inte konstigt att människor ibland blir rädda. Varför inte skriva om alla araber som utan problem varje dag reser med flyg.
Inlägg #4: Postat: 2001-11-02 20:55:00
ingemar
det där går säkert bra Zeid ... och om du behöver läsa ta med _Koranens budskap_ i svensk tolkning av Mohammed Knut Bernström ... -den är bra! men akta dig för Tony Blair
Inlägg #5: Postat: 2001-11-03 13:16:00
Nina
Zeid, du öppnade just mina ögon för detta dilemma! Det verkar absurt, men kan mycket väl inträffa. Hur "open-minded" jag än tror mig vara skulle jag säkert ändå reagera mycket fördomsfullt i en sådan situation. Det är sorgligt! Allt beror på den skräck som terrorismen sätter i oss alla. Så många oskyldiga drabbas - du har just gett mig förståelse för att det finns fler än de som dödas i attentat som är offer. Kan du inte kontakta flygbolaget i förväg och förklara hur du känner?
Laddar...