Njut av livet med meditation och mindfullness

Den här tråden diskuterar artikeln Njut av livet med meditation och mindfullness.
Inlägg #1: Postat: 2010-06-30 14:28:00
Pia I
Fint!
Inlägg #2: Postat: 2010-07-20 16:30:00
Nettan999
Håller med! Allting är energi i olika former. Mediterar dagligen och har väl så gjort ett antal år. Alla mediterar på sitt sätt. Jag brukar meditera då jag lägger mig i solariet eller någon annan stans där jag tvingas varva ner lite. "Flummigt" tycker en del och det får de väl tycka om de vill. Eftersom jag har ett liv med relativt högt tempo är det viktigt att kunna varva ner. Jag har även ADHD, vilket gör att det höga tempot alltid är på maxfart.
Inlägg #3: Postat: 2010-07-23 12:07:00
ingloz
Raphael Mabo, du säger: "ibland när jag har vandrat i skogen, suttit på ängen, vilat på en brygga under solen och märkt havets vågor, så har jag upplevt en stillhet och tystnad inom mig där allting finns ... Kanske du har haft liknande upplevelser, en upplevelse av att vara med själva livet?" - Ja, det har jag! - Det har hänt när jag sitter vid mitt ritbord och allt bara är underbart - Ingenting känns jobbigt utan allt blir bara bättre än jag någonsin kunde föreställa mej. Tiden existerar inte. Hunger, törst eller trötthet finns inte heller. Efteråt kan jag förvånad titta på resultatet och tänka: det här var mitt flow! *ler*
Inlägg #4: Postat: 2010-07-23 12:18:00
raphaelmabo
Ingloz - Tack för din fina berättelse och grattis till en sådan upplevelse i dig! :
Laddar...